اتریوم به بالاترین قیمت تاریخ خود رسید

همزمان با ثبات تقریبی بازارهای سهام در نقاط مختلف جهان و نوسانات اندک قیمت بیت کوین، اتریوم روز گذشته موفق شد تا با عبور از ۲,۶۵۰ دلار، تا نزدیکی ۲,۷۰۰ اوج بگیرد.

به گزارش کوین دسک، قیمت اتریوم که به‌عنوان ارز شماره ۲ بازار شناخته می‌شود، دیروز را با افزایش پشت سر گذاشت. در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت اتریوم با نوساناتی ۵.۲ درصدی همراه بوده است و در حال حاضر نیز در محدوده ۲,۶۰۰ دلاری قرار دارد.

شایان ذکر است که دیروز قیمت اتریوم موفق شد پس از یک جهش قدرتمند چندروزه، تا نزدیکی ۲,۷۰۰ صعود کند.

قیمت اتریوم در ۳ روز گذشته موفق به ثبت رشد ۱۹ درصدی شده است. نباید فراموش کرد که روند افزایش قیمت اتریوم از ابتدای امسال آغاز شده است. اتریوم از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا به حال رشدی ۳ برابر را تجربه کرده است. افزایش توجهات پیرامون امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) و تب‌وتاب توکن‌های غیرمثلی از جمله عمده دلایل جهش قیمت اتریوم عنوان شده است. برای مقایسه بهتر باید گفت که قیمت بیت کوین در مدت مشابه ۸۹ درصد بیشتر شده است.

سلطه اتریوم بر بازار
سلطه اتریوم بر بازار

کتی استاکتون (Katie Stockton)، تحلیل‌گر شرکت فیرلند استراتژیز (Fairland Strategies)، در این باره گفت:

اتریوم نگاهش روبه‌جلو است و احتمالاً چند روز دیگر هم روند برتری خود را نسبت به بازار ادامه می‌دهد.

کولیکان معتقد است که پیشروی تکنیکال اتریوم باعث شده است تا سرمایه‌گذاران نسبت به خرید آن متقاعد شوند. او در مصاحبه خود گفت:

مسئله این است که مردم بیشتری گزاره ارزش اتریوم و مدل تعلق‌پذیر اثبات سهام طرح بهبود اتریوم ۱۵۵۹ را می‌فهمند.

او در ادامه گفت که اثبات سهام اتریوم کارایی این ارز دیجیتال را بیشتر می‌کند. به‌گفته وی، طرح بهبود شماره ۱۵۵۹ هم قرار است کارمزدهای شبکه اتریوم را کاهش دهد.

بیت کوین

قیمت بیت کوین روز سه‌شنبه علیرغم آن که حجم معاملاتش از میانگین کمتر بود، در محدوده‌های بالا در نوسان بود و در ۲۴ ساعت گذشته، چیزی در حدود ۱.۴ درصد رشد کرده است. در این مدت، پادشاه ارزهای دیجیتال در بازه ۵۲,۷۲۲ تا ۵۵,۲۶۱ دلار نوسان کرده است. در حال حاضر، قیمت بیت کوین نزدیک به میانگین‌های متحرک ۱۰ و ۵۰ ساعته در تایم فریم یک‌ساعته قرار دارد که نشانه‌ای صعودی است.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین روز گذشته تا اوج ۵۵,۲۶۱ دلاری پیش رفت و در حال حاضر هم در سطح ۵۴,۳۷۰ دلار قرار دارد. این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین با افزایش دیگری همراه شود.

کنستانتین کوگان (Constantine Kogan)، از مدیران ارشد شرکت ویو فایننشال (Wave Financial)، در این باره می‌گوید:

تست سطح ۵۶,۰۰۰ دلاری به‌زودی رخ می‌دهد و بعد از احتمال کاهش دوباره قیمت وجود دارد.

داده‌های بازار نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین آخرین بار ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) به ۵۶,۰۰۰ دلار رسیده بود. این در حالی بود که در آن زمان، بیت کوین از ۶۴,۸۲۹ دلار سقوط کرده و به این ناحیه رسیده بود.

جهش روزهای اخیر پس از آن صورت گرفت که قیمت بیت کوین یکشنبه تا کف ۴۷,۲۷۲ دلاری سقوط کرده بود.

استفان کولیکان (Stefan Coolican)، مدیر ارشد بخش مالی شرکت اتر کپیتال (Ether Capital)،‌ معتقد است که سقوط‌های قیمت و احیای آن تنها بخشی از بازار ارزهای دیجیتال است. او در ادامه افزود:

فکر می‌کنم که افزایش فشار فروش در روزهای پایانی هفته [میلادی] بیش از اندازه بود. شخصاً فکر می‌کنم احیای قیمت منطقی خواهد بود.

حجم معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی‌های آنی در روز سه‌شنبه چیزی در حدود ۲.۶ میلیارد دلار عنوان شده است. این میزان کمتر از میانگین ۵.۱ دلاری حجم معاملات روزانه بیت کوین است.

این احتمال وجود دارد که با توجه به ترس و احتیاط سرمایه‌گذاران خرد در هفته جاری، سرمایه‌گذاران دانه‌درشت بخش عمده‌ای از فعالان بازار را تشکیل می‌دهند. این ترس به‌واسطه اخباری است که در روزهای اخیر منتشر شده است. گفته می‌شود که کاهش حجم معاملات هم به همین دلیل بوده است.

کوگان در این باره گفت:

بیت کوین یک محیط اطلاعاتی نامتقارن است. بخش کوچکی از جامعه بیت کوین از نوسانات قیمتی قریب‌الوقوع اطلاع دارند و تنها بخش کوچکی از پلتفرم‌ها می‌توانند از پس معاملات گسترده بر بیایند.

کوگان می‌گوید علیرغم حجم معاملات کم، چرخه اخبار مثبت روی قیمت بیت کوین تأثیرگذار است. او در ادامه افزود:

جی‌پی‌مورگان خود را برای عرضه صندوق سرمایه‌گذاری فعال بیت کوین برای مشتریان ثروتمند خود است. تسلا عنوان می‌کند که بخشی از بیت کوین‌های خود را برای برداشت سود فروخته است که خبری مثبت تلقی می‌شود. این مسئله به روند صعودی بیت کوین کمک می‌کند.

بازارهای دیگر

توکن NU‌ با ۲۳.۷ درصد توانست عملکرد خوبی را ثبت کند. یرن فایننس و یونی سواپ هم به‌ترتیب با ۸.۷ و ۸.۳ دیگر برندگان بازار لقب گرفتند.

شاخص نیکی ۲۲۵ ژاپن دیروز را با سقوطی ۰.۴۶ درصدی پشت سر گذاشت. فتسی ۱۰۰ اروپا هم ۰.۲۶ درصد کاهش پیدا کرد. افزایش اضطراب‌ها پیرامون نشست دوروزه فدرال رزرو از جمله دلایل این کاهش یاد شده است.

شاخص S&P500 هم تقریبا ثبات و دیروز را با منفی ۰.۰۲ درصد به اتمام رساند. انتشار قریب‌الوقوع گزارش‌های مالی شرکت‌ها باعث این ثبات شده بود. در حال حاضر سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند صورت‌های مالی شرکت‌ها را پیش از سرمایه‌گذاری بررسی کنند.

قیمت نفت خام با افزایش ۲ درصدی به ۶۲.۱۹ دلار رسید. طلا هم کاهشی ۰.۲۷ درصدی داشت و به ۱,۷۷۶ دلار رسید. این در حالی بود که قیمت نقره با ۰.۳۳ جهش به ۲۶.۲۷ دلار رسید.

نرخ سود اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا با ۳.۵۱ درصد جهش به ۱.۶۲۳ رسید.

منبع: وب سایت ارز دیجیتال

نظرات کاربران