احتمال ورود بیت کوین به بازار نزولی

بیت کوین اخیرا  شدیدترین اصلاح قیمت خود را طی چند ماه گذشته تجربه کرد و این تنها یکی از معدود کاهش های شدید این ارز از زمان روند صعودی آن بوده است. با این حال، یک الگوی منحصر به فرد در نمودار بلند مدت قیمت نشان می دهد که احتمالا یک بازار نزولی دیگری شروع خواهد شد، چون نوسانات این ارز به مرور زمان کاهش خواهند یافت.

یک تحلیلگر نمودار دقیق بیت کوین را ترسیم کرده و براساس رسیدن قیمت این ارز به بالای کانال رشد لگاریتمی، ایده نزولی خود را مطرح کرد. 

بیت کوین با فشار فروش نهنگ ها به مانع برخورد کرد

قیمت بیت کوین در روزهای شنبه و یکشنبه به  بالای سطح ۵۸۰۰۰ دلار رسید، اما در روزهای دوشنبه و سه شنبه شاهد اصلاح شدیدی بود و قیمت آن تا سطح ۴۵۰۰۰ دلار کاهش یافت.

 یک نهنگ ۲۸۰۰۰ بیت کوین به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار به صرافی جمینی انتقال داد و روند کاهش قیمت را تسریع کرد. این فشار فروش یکی از شدیدترین اصلاح قیمت ها را برای این ارز برتر رقم زد. قیمت طی چند روز بیش از ۷۰ درصد کاهش یافت که از ماه مارس تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است. آیا این می تواند سقف روند صعودی فعلی باشد؟

با توجه به منحنی رشد لگاریتمی که توسط “Dave the Wave” ترسیم شده، این چرخه ممکن است به اوج خود نزدیک شود و احتمالا روند نزولی آن به زودی شروع خواهد شد.

بازار نزولی
احتمال پایان روند صعودی بیت کوین

این تحلیلگر می گوید مراقب روند نزولی باشید

Dave the Wave با استفاده از همین مدل کف بازار نزولی را تعیین کرد، پس چرا این مدل نتوانست سقف روند صعودی را پیش بینی کند؟ اگر اوج روند صعودی فعلی به بالای خط روند منحنی رشد لگاریتمی برسد، فاصله با اوج کوتاه مدت بسیار کمتر خواهد شد.

در گذشته، هر بار که قیمت به بالای خط روند رسیده، روند نزولی رخ داده است. اگر به هر دلیلی فشار فروش شدیدتر از اصلاح فعلی باشد، از لحاظ تکنیکال دوره روند نزولی شروع شده است.

در هر صورت، پس از افزایش سریع قیمت، به نظر می رسد که منحنی رشد لگاریتمی برخی اصلاح قیمت ها را نشان می دهد که قطعا به زودی رخ خواهند داد. همانطور که “Dave the Wave” نیز توضیح می دهد، روند نزولی در هر چرخه با شیب ۳۳ درجه تنظیم شده است. اگر با اصلاح فعلی قیمت همین زاویه تشکیل شود، قیمت بیت کوین با کاهش دوباره به سطح ۲۰۰۰۰ دلار، به کف خود خواهد رسید.

چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ آیا تست مجدد سطح ۲۰۰۰۰ دلار برای کامل کردن “بازار نزولی” بعدی قبل از حرکت به سمت سطح های بالاتر است یا این که مدل منحنی رشد الگوریتمی برای اولین بار در تاریخ این دارایی اشتباه پیش بینی می کند؟

منبع: وب سایت کوین سرا

نظرات کاربران