از گذشته دوج کوین چه می دانید؟ انتشار نسخه جدیدی از هسته پروتکل دوج کوین

دوج کوین که در ابتدا برای شوخی و سرگرمی ایجاد شده بود، حالا تبدیل به یک ارز بزرگ بازار شده و قیمت آن در سال جاری افزایش بسیار چشمگیری داشته است.

اما پشت کارتون سگ شیبا اینو چند داستان وحشتناک وجود دارد. کسانی که به دلیل شوخی های ایلان ماسک (مدیر عامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس) دوج کوین را خریده اند، به احتمال زیاد تصوری از روزهای ابتدایی این ارز رمزنگاری ندارند.

قیمت دوج کوین
نمودار یک روزه قیمت دوج کوین

روزهای ابتدایی دوج کوین

پروتکل دوج کوین توسط دو مهندس نرم افزار به نام های بیلی مارکوس و جکسون پالمر در دسامبر سال ۲۰۱۳ معرفی شد و الگوریتم اثبات کار لاکی کوین و لایت کوین را با استفاده از فناوری اسکریپت دنبال کرد.

همه چیز از روز کریسمس سال ۲۰۱۳ آغاز شد، زمانی که دوج والت اعلام کرد که صفحه وب آن به خطر افتاده و باعث شده تا کاربران وجوهی را به آدرس هکر ارسال کنند. مبلغ ۱۲۰۰۰ دلار از ارزهای از دست رفته کاربران توسط بن دورنبرگ (عضو هیئت بنیاد دوج کوین) به طور کامل پرداخت شد. این مبلغ کمک های مالی جامعه این ارز رمزنگاری بود.

چند بار در مورد آلت کوین ها یا استارتاپ های متمرکز بر ریزپرداخت های شبکه اجتماعی با استفاده از ارز رمزپایه شنیده اید؟ سرویس “Dogetipbot ” با الهام از پروژه “Bitcointip ” که بیش از یک سال در جریان بود، راه اندازی شد و امکان تبدیل خودکار دوج را در ردیت، توییچ و توییتر فراهم کرد.

متاسفانه، خالق “Dogetipbot” در سال ۲۰۱۵ کل دارایی های خود را به پول نقد تبدیل کرد که بعدا منجر به ورشکستگی این سیستم در ماه مه سال ۲۰۱۵ شد.

پامپ
افزایش و سقوط دوج کوین در روزهای ابتدایی

حمایت های مالی و کلاهبرداری خروج

علاوه بر روزهای ابتدایی غیرمعمول دوج کوین، داستان ”ولونگ” وجود دارد. ولونگ در آن زمان نام مستعار یک فعال در گروه های تجاری ردیت و آی آر سی بود. این معامله گر با استفاده از اعلامیه حمایت مالی تیم جامائیکا، نهنگ ها را برای افزایش ۶۰۰ درصدی قیمت دوج کوین در ژانویه سال ۲۰۱۴ هماهنگ کرد.

یک گزارش کاملا مستند منسوب به این شخص در وب پخش شد که اقدامات پشت این تلاش های هماهنگ افزایش قیمت را توصیف می کرد. جالب تر از همه، گروه های بحث عمومی و خصوصی ذکر شده شباهت زیادی به اقدامات اخیر گروه ساتوشی بتس در ردیت داشتند که در پشت افزایش ۹۸۰ درصدی اخیر قیمت دوج کوین بودند.

دوج کوین
نمودار قیمت دوج کوین از جولای سال ۲۰۱۴ تا آوریل سال ۲۰۱۵

سرانجام در اکتبر سال ۲۰۱۴، صرافی ” Moolah altcoin” اعلام کرد که در حال بسته شدن و درخواست رسمی ورشکستگی است. همانطور که نمودار بالا نشان می دهد، این باعث یک اصلاح شدید دیگر در قیمت دوج کوین شد.

دان واسیلوک و همکارانش از جمله سرمایه گذاران قربانی بودند که در مجموع ۷۵۰ بیت کوین را از دست دادند. در آن زمان، بسیاری از صرافی ها دوج کوین را به فهرست خود اضافه نکرده بودند. بنابراین، صرافی “Moolah ” برخی از سرویس های ضروری را به جامعه آنلاین ارائه می داد.

خلاصه، الکس گرین (بنیانگذار این صرافی) علاوه بر تامین مالی بسیاری از دورهمی های دوج کوین و تبلیغات توییتر، کمپین حمایت مالی از راننده نسکار (NASCAR ) را مدیریت کرد.

سرانجام، مردم دریافتند که “الکس گرین” نام مستعار مورد استفاده رایان کندی بوده که به خاطر جرایم متعدد از جمله تجاوز، به ۱۱ سال زندان محکوم شده بود.

با وجود روزهای تاریک اولیه که پر از طرح های کلاهبرداری خروج بود، به نظر می رسد که دوج کوین با یک جامعه آنلاین قوی جایگاه خود را در فضای ارزهای رمزنگاری پیدا کرده است. برای مثال، فروم اختصاص یافته به این ارز در ردیت در حال حاضر بیش از یک میلیون عضو دارد.

انتشار نسخه جدیدی از هسته پروتکل 

توسعه دهندگان دوج کوین در تلاشند تا اطمینان حاصل کنند که فناوری این ارز به همان خوبی تبلیغات و هیجان پیرامون آن است. 

توسعه دهندگان این ارز در روز یکشنبه اعلام کردند که نسخه جدیدی از هسته اصلی پروتکل را منتشر کرده اند که نوید بالا بردن سرعت همگام سازی و کاهش زمان انقضا پیش فرض ممپول را می دهد.

توسعه دهندگان می گویند که آنها با حذف بررسی های راستی آزمایی (که با هر بار ارسال بلاک به نود دیگر انجام می شوند)، سرعت نود دوج کوین را در بارگذاری بلاک ها بالا برده اند. علاوه براین، هسته جدید زمان پیش فرض ذخیره سازی تراکنش ها در ممپول را از ۳۳۶ ساعت به ۲۴ ساعت کاهش می دهد.

دوج‌کوین به طور دوره ای توجه عموم خریداران ارز رمزنگاری را به خود جلب کرده است. این باعث شده تا قیمت آن افزایش قابل توجهی داشته باشد، اما بعد از هر افزایش، شاهد سقوط قیمت بوده است.

اخیرا دوج کوین پس از توییت های ایلان ماسک، توجه جامعه ارز رمزنگاری را به خود جلب کرد و قیمت آن بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش یافت. ارزش بازار دوج کوین در طول این افزایش قیمت به ۱۰ میلیارد دلار رسید و این ارز برای مدت کوتاهی در بین ۱۰ ارز برتر بازار قرار گرفت. اما با کاهش قیمت، ارزش بازار این ارز به حدود ۶ میلیارد دلار کاهش یافت و به جایگاه چهاردهم جدول سقوط کرد.

این افزایش قیمت باعث شد تا توسعه دهندگان ترغیب به قوی تر کردن فناوری بنیادین شیبا اینو شوند.

منبع: وب سایت کوین سرا

نظرات کاربران