استخراج بیت کوین ممکن است سودآورتر از خرید آن باشد

صرف نظر از قیمت بیت کوین یا سناریوهای اقتصادی آینده، استخراج این ارز رمزنگاری یک فعالیت سودآور خواهد بود.

سالهاست که نهادهای سرمایه گذاری با بهت و حیرت از دور نظاره گر عملکرد بیت کوین بوده اند، در حالی که مشارکت خیلی کم در آن داشته اند. اگرچه بازدهی بالای این ارز رمزنگاری نهادهای سرمایه گذاری را مجذوب خود کرد، آنها از جدید بودن بیت کوین، عدم قوانین و وجود خطرات زیادی از جمله هک، ورشکستگی و کلاهبرداری هراس داشتند. این ارز در سال های اول ظهورش، در بین بیشتر نهادهای سرمایه گذاری اعتبار چندانی نداشت، از این رو به عنوان یک مکانیسم سرمایه گذاری مورد تایید آنها نبود.

سرمایه گذاری در بیت کوین قبل از سال ۲۰۱۷

اما اتفاق عجیبی در روند صعودی سال ۲۰۱۷ رخ داد. نهادهای سرمایه گذاری می گفتند که سرمایه گذاری در بیت کوین برای شرکت ها بسیار خطرناک است، اما افراد زیادی از هر طریق ممکن اقدام به خرید این ارز برتر بازار کردند.

آنها بیت کوین را از طریق صرافی ها، دستگاه های خودپرداز این ارز و مشارکت در عرضه های اولیه سکه(ICO) خریداری کردند. بسیاری از این افراد علاقه و حتی وسواس زیادی نسبت به بیت کوین پیدا کردند و این ارز به لطف مشارکت آنها شروع به ریشه گذاری در سیستم مالی جهان کرد.

بازار نزولی پس از سال ۲۰۱۷

بعد از روند صعودی سال ۲۰۱۷،  بازار روند نزولی گرفت. طی این بازار نزولی، تعداد زیادی از محصولات بیت کوین به طور خاص برای نهادهای سرمایه گذاری ایجاد و راه اندازی شدند. شرکت های استخراج بیت کوین با قرار دادن سرمایه گذاران در معرض اساسی ترین بخش این صنعت، آنها را وارد بازار این ارز کردند.

دارایی های بیت کوین به اوراق بهادار تبدیل شدند تا سرمایه گذاران در صرافی های بزرگ بتوانند آزادانه و بدون نیاز به نصب و استفاده از کیف پول های خود، در این ارز سرمایه گذاری کنند. شرکت ها شروع به گرفتن وام برای خرید و نگهداری بیت کوین کردند، زیرا آنها پیش بینی می کردند که قیمت این ارز در بلند مدت افزایش می یابد و سود بیشتری بدست می آورند.

واکنش بیت کوین به کووید ۱۹

هنگامی که بیت کوین سقوط کرد و در مارس سال ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) به پایین ترین سطح خود در حدود ۴۰۰۰ دلار رسید، بیماری همه گیر کووید ۱۹ تازه شروع شده بود. همه دولت ها در سراسر جهان یک سیاست را دنبال کردند: مردم را قرنطینه و پول بیشتری چاپ کردند. قبل از این که بازارها بتوانند آنچه را که اتفاق می افتد به طور کامل هضم کنند، قرنطینه، تسهیل کمّی و بسته های محرک اقتصادی تبدیل به قانون شده بودند.

بازارها به مکانیسم های ناکارآمد قیمت گذاری تبدیل شدند، نه به این دلیل که مشارکت کنندگان با سو نیت عمل می کردند، بلکه به این دلیل که آنها فقط با اعتماد  (با این اعتماد که این وضعیت نمی تواند برای مدت طولانی تری ادامه یابد) کار می کردند. 

با ورود روزانه پول نقد، بازار تقریبا هر روز واکنش نشان می داد بدون این که مکان های خاصی برای این سرمایه ها وجود داشته باشند. بازار بر سر این که چه مقدار و با چه سرعتی می تواند این سرمایه ها را جذب کند، در حال رقابت با خودش بود. با توجه به این که همه صنایع و اقتصاد ها در جهان تقریبا سقوط می کنند و قیمت سهام در حال  افزایش و رسیدن به بالاترین سطح است، یک شخص منطقی در چه چیزی سرمایه گذاری می کند؟

خرید و نگهداری بیت کوین در سال ۲۰۲۰

وقتی که توجه سرمایه گذاران دوباره به بیت کوین جلب شد، همه چیز  برای آنها مهیا بود. اوراق بهادار، تبدیل ارز فیات به رمزنگاری و بالعکس، تجربه و بسیاری از طرفداران پرشور در داخل نهادهای بزرگ وجود داشتند. برای اولین بار در تاریخ ارزهای رمزنگاری، سرمایه گذاران توانستند با استفاده از ابزارهای عادی و صرافی و بدون هیچ گونه تاییدیه ویژه ای، در بیت کوین سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاران با استفاده از مکانیسم های مناسب کاری را انجام دادند که اکثر سرمایه گذاران باید انجام دهند؛ یعنی خرید و نگهداری بیت کوین.

در دنیای واقعی، ساده ترین راه حل ها معمولا بهترین ها هستند. این امر به معنای شهودی و درک مستقیم است، زیرا به نظر می رسد که سایر قوانین به ظاهر طبیعی زندگی، مانند قانون ۸۰/۲۰ یا اجتناب ناپذیر بودن مرگ و مالیات، را نیز در بر می گیرد.

این مورد در بیت کوین نیز صادق است. در حالی که روش های زیادی برای کسب درآمد کلان از بیت کوین، استخراج ، معاملات روزانه، انباشت و غیره وجود دارند، از نظر اکثر افراد (صرف نظر از این که چه کسی هستند و در کجای جهان زندگی می کنند) بهترین استراتژی سرمایه گذاری، صرفا خرید و نگهداری این ارز برتر بازار بوده است.

دلیل این امر روشن است: همه می توانند بیت کوین بخرند و آن را نگه دارند، اما تقریبا هیچ کس نمی تواند برای همیشه در بازار بهترین عملکرد را داشته باشد. این صنعت با سرعت فوق العاده ای در حال رشد است که هیچ کس نمی تواند اتفاقاتی را که اکنون در حال رخ دادن هستند، پیگیری کند، چه رسد به پیش بینی آینده. در این فضا اسطوره هایی بوده اند که فکر می کردند می توانند با نگه داشتن بیت کوین عملکرد بهتری داشته باشند، اما همه آنها کاملا نابود شده اند.

چرا استخراج بیت کوین سود آور تر از نگهداری آن است

در تاریخ بیت کوین، استخراج آن همیشه مستثنی از قانون ” خرید و نگهداری آن” بوده است. اگر بتوانید با ترکیبی بهینه از انرژی ارزان و سخت افزار استخراج کارآمد یک سناریو ایجاد کنید، استخراج بیت کوین تقریبا در هر سناریوی اقتصادی و در هر سطح قیمتی یک فعالیت سودآور خواهد بود. برای اثبات این موضوع، مقایسه ای بین خرید بیت کوین و دستگاه استخراج آن انجام شد. با پرداخت هزینه دستگاه و هزینه های برق معلوم شد که استخراج به صرفه تر از خرید است.

استخراج بیت کوین
سودآوری استخراج بیت کوین

این انگیزه اقتصادی ساده فقط در مدت هفت سال، صنعت استخراج بیت کوین را به یک صنعت ۵ میلیارد دلاری تبدیل کرده است. بنابراین، استخراج یکی از قابل پیش بینی ترین و ایمن ترین روش ها برای تبدیل بیت کوین به بیت کوین های بیشتر است.

استخراج یک کار فنی است

توجه داشته باشید که صنعت استخراج یک کار بسیار فنی است: تجهیزات از نظر کیفیت، عملکرد و شرایط، بسیار متنوع  هستند. همچنین، مانند همه تجهیزات، برای داشتن عملکرد بهتر و مقرون به صرفه به محیط کار مناسب و سیستم های تخصصی نیاز دارند. 

از منظر شبکه، بیت کوین اهمیتی نمی دهد که شما چقدر خوب یا مقرون به صرفه استخراج می کنید. یک تراهشی که از یک مزرعه استخراج در یک منطقه کویری به دست  می آید، به اندازه یک تراهش به دست آمده در استان کبک در کانادا ارزش دارد. اما شما به عنوان مالک متوجه تفاوت در هزینه ها خواهید بود. اما یک واقعیت وجود دارد: هیچ کس وارد استخراج نمی شود، چون آنها بیت کوین کمتری می خواهند.

کسب درآمد در یک بازار صعودی به نبوغ زیادی نیاز ندارد. با این وجود، برنامه ریزی برای یک بازار نزولی و بقا در آن به نبوغ نیاز دارد. کسانی که از بازار نزولی جان سالم به در می برند، به فعالانی قوی تر، با تجربه تر و بهتر در این صنعت تبدیل می شوند.

منبع: وب سایت کوین سرا

نظرات کاربران