استفاده از آدرس سگویت برای کاهش کارمزد تراکنش های بیت کوین

طبق تجزیه و تحلیل مارک مورچ ارهاردت از چین کد لبز، ۸۸ درصد از کل تراکنش های ورودی بیت کوین کارمزد بسیار بالایی را پرداخت می کنند. ارهاردت بر اساس داده هایی به این نتیجه رسید که نشان می دهند فقط ۱۰ درصد از تراکنش های ورودی از فرمت سگویت استفاده می کنند. تراکنش های این فرمت در مقایسه با فرمت های قدیمی، کارمزد پایین تری دارند.

ارهاردت معتقد است که اتکا به فرمت های قدیمی کارمزد تراکنش، بلاک های بیت کوین را کوچک تر از حد ممکن نگه می دارند و منجر به افزایش تعداد تراکنش های تایید نشده می شوند.

افزایش تعداد تراکنش ها در ممپول

در روز گذشته تعداد تراکنش های در حال انتظار برای تایید در ممپول بیت کوین برای مدت کوتاهی به بالای ۱۲۵۰۰۰ رسید که حداقل ۱۰۷ بلاک را پر می کردند. این یادآوری می کند که معامله گران با ایجاد تراکنش های دارای کارمزد پایین می توانند در هزینه های خود صرفه جویی کنند. به گفته ارهاردت، ساده ترین راه برای انجام این کار، استفاده از فرمت سگویت برای کلیه تراکنش ها در آینده است.

ارهاردت خاطر نشان کرد که برای به حداقل رساندن حجم تراکنش های در حال انتظار در بلاک چین، تغییر از فرمت های قدیمی به فرمت سگویت ضروری است.

او معتقد است که به کار گرفتن سگویت در سرویس های ارائه کیف پول با تاخیر همراه بوده و همین باعث شلوغی شبکه و افزایش بی مورد تراکنش های در حال انتظار در ممپول می شود. وی در پایان بحث پیرامون وضعیت ممپول گفت:

تقریبا ۳.۵ سال از فعال شدن سگویت می گذرد. چه زمانی کیف پول هایی که نمی توانند به آدرس های سگویت ارز ارسال کنند،  منسوخ خواهند شد؟

در حال حاضر، تراکنش های سگویت تقریبا ۵۱ درصد از کل تراکنش های بیت کوین را تشکیل می دهند. احتمالا این رقم افزایش خواهد یافت، چون ارائه دهندگان کیف پول با افزایش تقاضا برای پشتیبانی از آدرس سگویت روبرو هستند.

حداقل کارمزد برآورد شده برای قرار دادن تراکنش ها در بلاک بعدی، ۱۴۹ ساتوشی برای هر بایت (با قیمت ۴۴۸۷۰ دلار معادل ۱۴.۹۷ دلار ) است.

چگونه سگویت کارمزد تراکنش ها را کاهش می دهد

تراکنش های سگویت از نظر فنی کوچک تر از تراکنش های قدیمی نیستند. اما در هنگام قرار دادن تراکنش های سگویت در یک بلاک، داده های آنها با شیوه متفاوتی نسبت به تراکنش های قدیمی ارزیابی می شوند.

سگویت یک پروتکل اختیاری برای شبکه های بلاک چین است که ابتدا در سال ۲۰۱۷ در لایت کوین و سپس در شبکه بیت کوین فعال شد. سگویت خلاصه کلمات Segregated Witness است. Segregate به معنای جداسازی و Witnesses امضای تراکنش است. به طور کلی SegWit به معنای جداکردن امضاهای معامله یا تراکنش است. این جداسازی باعث می شود تا تراکنش های سگویت کوچک تر به نظر برسند و بنابراین پردازش آنها به کارمزد کمتری نیاز دارد و تایید آنها سریع تر از تراکنش های قدیمی با همان کارمزد است.

چگونه از سگویت استفاده کنیم؟

پس از پیدا کردن کیف پول قابل اعتمادی که از تراکنش های سگویت پشتیبانی می کند، مهم ترین مولفه برای استفاده از این فرمت، انتقال وجوه از آدرس های قدیمی (با ۱ یا ۳ شروع می شوند) به آدرس های سگویت (با ۱ شروع می شود) است.

کیف پول الکتروم یکی از محبوب ترین کیف پول های بیت کوین است که فرمت سگویت دارد. این کیف پول از تراکنش های چند امضایی پشتیبانی می کند. تعداد زیادی از صرافی های بزرگ از جمله بیت استمپ، بیتمکس و اخیرا بایننس، از فرمت سگویت پشتیبانی می کنند. این بدان معناست که ارسال تراکنش ها از آدرس سگویت به صرافی ها نیز می توانند ارزان تر باشند.

منبع: وب سایت کوین سرا

نظرات کاربران