اعلام توقف معاملات ریپل توسط صرافی های بزرگ و کاهش شدید قیمت

صرافی کوین بیس قصد دارد معاملات ریپل را در تاریخ ۱۹ ژانویه متوقف کند، اما در صورت لزوم ممکن است زودتر از موعد مقرر این کار را انجام دهد. 

این صرافی بزرگ ارز رمزنگاری در واکنش به اقدامات قانونی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) علیه ریپل، معاملات این ارز را متوقف می کند.

صرافی اوکی کوین نیز اعلام کرد که معاملات و سپرده گذاری این ارز را در تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۲۱ متوقف خواهد کرد.

طبق یک پست وبلاگ که توسط پاول گروال، مدیر ارشد حقوقی کوین بیس، منتشر شد، این صرافی معاملات ریپل را در تاریخ ۱۹ ژانویه سال ۲۰۲۱ ساعت ۲۱:۳۰ (به وقت تهران) به طور کامل متوقف خواهد کرد. این مقام مسئول تصریح کرد در صورت لزوم و برای “حفظ معیارهای سلامت این صرافی”، معاملات آن ممکن است زودتر از موعد مقرر متوقف شوند. علاوه بر این، در این پست آمده که توقف معاملات بر ایردراپ آینده توکن اسپارک (FLR) فلر نتورک با پشتیبانی ریپل تاثیری نخواهد داشت.

به گفته گروال، توقف معاملات تاثیری در دسترسی مشتریان به کیف پول های ریپل نخواهد داشت و آنها بعد از متوقف شدن معاملات، برای سپرده گذاری و برداشت همچنان در دسترس خواهند بود. وی افزود که ما به پشتیبانی ریپل در “Coinbase Custody” و “Coinbase Wallet” ادامه خواهیم داد.

این صرافی مستقر در آمریکا یکی از بزرگترین صرافی هاست که تاکنون در برابر ریپل موضع گرفته است. این موضع گیری پس از آن صورت گرفت که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در تاریخ ۱۲ دسامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که از ریپل، برد گارلینگهاوس و کریس لارسن به دلیل عرضه اوراق بهادار ۱.۳ میلیارد دلاری ثبت نشده در سال ۲۰۱۳ شکایت می کند.

توقف معاملات ریپل در صرافی اوکی کوین

صرافی ارز رمزنگاری اوکی کوین نیز در ابتدای امروز اعلام کرد که معاملات و سپرده گذاری ریپل را در تاریخ ۴ ژانویه سال ۲۰۲۱ متوقف می کند.

این صرافی در یک پست که امروز منتشر شد گفت “بهترین اقدام” در پاسخ به شکایت اخیر SEC، توقف معاملات و سپرده گذاری ریپل است. در این پست آمده که توقف معاملات طی دو روز انجام خواهد شد. کاربرانی که از اوکی کوین وام ریپل بر حسب دلار گرفته اند باید قبل از تاریخ ۳ ژانویه این وام را تسویه کنند. این صرافی در تاریخ ۴ ژانویه معاملات نقدی، معاملات مارجین و سپرده گذاری ریپل را متوقف خواهد کرد.

در این پست همچنین آمده، به احتمال زیاد حل و فصل این پرونده زمان بر خواهد بود، اگر اطلاعاتی بدست بیاوریم که منجر به تغییر موضع ما شوند، حتما به مشتریان خود اطلاع خواهیم داد.

موضع صرافی های دیگر در برابر ریپل

صرافی بیت استمپ نیز اعلام کرد که معاملات ریپل را برای ساکنان ایالت متحده آمریکا متوقف خواهد کرد. صرافی های کوچکتر از جمله OSL، Beaxy  و CrossTower اعلام کردند که اقدامات مشابهی را برای معاملات این ارز انجام خواهند داد.

برخی از کاربران ارز رمزنگاری پیش بینی می کنند که چون صرافی بزرگ و مهمی مانند کوین بیس در برابر ریپل موضع گرفته است، صرافی های دیگر مانند دومینو به دنبال حذف این ارز از فهرست معاملات یا توقف معاملات آن خواهند بود.

کاربری با نام “PratikKala” در توییتر گفت که به زودی جنسیس، کراکن، بیترکس، گری اسکیل و سایر اعضای شورای رتبه بندی ارز رمزنگاری نیز ریپل را از فهرست خود حذف خواهند کرد.

گری اسکیل اینوستمنتس قبلا از ریپل فاصله گرفته است. به گفته کاربر توییتر با نام “ShardiB2″، این شرکت با اعلام این که پذیره نویسی جدید را قبول نمی کند یا پذیره نویسی های معلق را پردازش نمی کند، پذیره نویسی ریپل تراست خود را پایان می دهد. وب سایت گری اسکیل اعلام کرد که “مکان اختصاصی گری اسکیل ریپل تراست” در حال حاضر بسته است.

تاثیر این موضع گیری ها بر قیمت

بلافاصله بعد از اعلام توقف معاملات ریپل توسط کوین بیس، قیمت این ارز  ۱۰ درصد کاهش یافت و از ۰.۲۸ به ۰.۲۵ دلار رسید. اما روند نزولی آن همچنان ادامه دارد و در حال حاضر، این ارز ۸ درصد دیگر کاهش داشته و در سطح ۰.۲۳ دلار معامله می شود. از زمان اعلام شکایت SEC علیه ریپل، قیمت این ارز حدود ۵۱.۶۲ درصد کاهش یافته است.

منبع: وب سایت کوین سرا

نظرات کاربران