بازگشت گاوها با اوج گرفتن اتر و احتکار بیت کوین

نزول GameStop، اهمیت پدیده تحریک تجارت توسط شبکه های اجتماعی را نشان داد. هیاهوی دوج کوین در Reddit هم نشان از تاثیر این پدیده در ارزهای رمزنگاری شده را نشان می دهد.

بیت کوین(BTC) برای روز سوم رشد داشت و به بالاترین حد از محدوده خود، بین ۳۰،۰۰۰ تا ۳۶،۰۰۰ $، در طی دو هفته گذشته رسید.

اسکات مینرد، مدیر ارشد سرمایه گذاری مدیریت پول ۳۱۰ میلیارد دلاری Guggenheim Partners ، در مصاحبه ای با CNN گفت: “ارز رمزنگاری شده به حوزه احترام پذیری رسیده است.” مینرد، که در ماه دسامبر گفت ارزش بیت کوین باید ۴۰۰۰۰۰ دلار باشد، ماه گذشته گفت که قیمت در کوتاه مدت ممکن است به ۲۰،۰۰۰ دلار کاهش یابد. حالا او می گوید قیمتی بالغ بر ۶۰۰۰۰۰ دلار قابل تصور است.

اتر (ETH) ، دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ، روز چهارشنبه پس از رسیدن به یک اوج قیمت جدید (all-time high)، به رشد معامله ادامه می دهد.

به نظر می رسد دوج کوین (DOGE) در محدوده ۳.۳ سنت تثبیت شود، که هنوز هم بیش از چهار برابر هفته پیش است که رشد آن متوقف شد. این رمز ازر، که باعث جنجال در شبکه های اجتماعی شده است، از اواسط سال ۲۰۱۷ حداقل ۵ بار موضوع پامپ های قیمت قرار گرفته است.

پیش از آغاز معاملات آتی CME، اتر به اوج قیمت جدید رسید

اتر ۱۵۰۰ دلار را می شکند: همه نگاهها به اتر (ETH) ، دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ است، پس از آن که قیمت آن برای اولین بار به دلیل رشد فعالیت در بلاک چین اتریوم، به بالای ۱۵۰۰ دلار رسید. قیمت ها که در سال ۲۰۲۰ پنج برابر شده است، در سال جاری بیش از دو برابر شده است و بازده ۲۱ درصدی ارز بیشتر شناخته شده ی بیت کوین را تحت الشعاع قرار می دهد.

CME، بورس کالاهای مستقر در شیکاگو، قرار است هفته آینده قراردادهای آتی جدید خود را در اتر آغاز کند. این ممکن است باعث ایجاد هیاهوی بیشتری برای اتر شود، زیرا معاملات آتی بیت کوین CME که در اواخر سال ۲۰۱۷ ذکر شده است، برای موسسات بزرگ به یکی از محبوب ترین روش ها برای معامله بزرگترین ارز رمزنگاری شده، تبدیل شده است.

برخی از تحلیلگران، این حرکت را با آشفتگی بازارهای سهام مرتبط دانستند: کارگزاری های آنلاین از جمله Robinhood، انجام معاملات را محدود کردند تا نوسانات ناشی از خرید هماهنگ معامله گران مستقر در Reddit در GameStop و سایر سهام های نامحبوب، را مهار کنند.

Nicholas Pelecanos، رئیس تجارت NEM Group، به Omkar Godbole از CoinDesk گفت: “پرونده ارزهای رمزنگاری شده فقط قویتر می شود.”

اتر بیشتری قفل شده است: سیمون پیترز، تحلیلگر پلت فرم معاملاتی eToro، اظهار داشت که تعداد بیشتری از اترها در استفاده های خاص از جمله قرار دادن آنها در Ethereum 2.0، یک نسخه ارتقا یافته برای بلاکچین، قفل می شوند. توکن ها همچنین در پروتکل های غیرمتمرکز مالی (DeFi) ذخیره می شوند.

پیترز در نظرات خود از طریق ایمیل گفت: خریداران سازمانی ممکن است قیمت ها را بالاتر ببرند: “در هر صورت، از این قیمت، مشخص است که این کاهش عرضه، سریع به قیمت ها منتقل می شود.” “با این انتظار که موسسات به موقعیتهای خود اضافه کنند، ما انتظار داریم که قیمت اتریوم از این بالاتر برود.”

کاهش GameStop جذابیت تجارت با رسانه های اجتماعی را نشان می دهد

گیم استاپ به روند نزولی خود ادامه داد: این سهام در روز سه شنبه ۶۰٪ سقوط کرد که به نظر می رسد ناشی از، از بین رفتن اثر پامپ قیمت بوسیله Reddit، در هفته گذشته باشد. سایر سهامهای “میم” AMC Entertainment و BlackBerry نیز سقوط کردند.

تریدرهای دارایی مجازی، این حماسه را به طور دقیق زیر نظر داشته اند. دلیل این مسئله تا اندازه ای به این دلیل است که کل این داستان، فرهنگ رایج “همه- چیز- گذراست” در ارزهای رمزنگاری شده را به یاد می آورد، اما همچنین این دلیل وجود دارد که در نهایت ممکن است برخی از آن معامله گران خرده فروش هیجانی، تصمیم بگیرند دارایی های دیجیتالی را امتحان کنند.

ماتی گرینسپن، بنیانگذار شرکت مبادلات ارزی و تحلیل ارز رمزنگاری شده Quantum Economics، روز سه شنبه به مشترکان خود گفت: “با نگاه به نمودارها، به نظر می رسد امروز، بازی برای GameStop تمام شده است.” “یک درس که به نظر می رسد جهان آموخته است این است که شبکه های اجتماعی می توانند یک شاخص اصلی و حتی یک نیروی محرکه برای حرکت های بعدی قیمت ها باشند.”

البته، استفاده از رسانه های اجتماعی در معاملات برای معامله گران ارزهای رمزنگاری شده همانقدر مهم است که برای سرمایه گذاران سنتی که اکنون ایمان آنها به بازارهای سهام ممکن است تا حدودی متزلزل شده باشد: اگر حرکت معاملات هماهنگ با تعداد زیادی از افراد از یک انجمن عمومی باشد، آیا این شبیه یک طرح سنتی پامپ و دامپ است؟

تنظیم کنندگان اوراق بهادار ایالات متحده ممکن است برای تشکیل پرونده، مشکل داشته باشند. (اگرچه این موضوع توسط دولت بایدن، از جمله جانت یلن، وزیر خزانه داری در دست بررسی است، همانطور که توسطNikhilesh De از CoinDesk گزارش شده است، هر دو مجلس سنای آمریکا و مجلس نمایندگان، قصد دارند جلسات دادرسی را برگزار کنند. David Pan از CoinDesk گزارش داد، ناظران چینی نیز از نزدیک آن را تحت نظر دارند.)

مارک کوبان، سرمایه گذار ” Shark Tank” و مالک تیم بسکتبال، انتظار ندارد که پدیده معاملات جدید، به زودی ناپدید شود، وی سه شنبه به CNBC گفت: “من فکر می کنم اکنون که آنها قدرت خود را شناخته اند و اکنون که بعضی از درس ها را آموخته اند، ما از آنها بیشتر خواهیم دید، نه کمتر. “

برخی از تحلیلگران، شروع به جمع آوری اطلاعات برای معاملات ارزهای رمزنگاری شده می کنند. ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد واسطه معاملات ارزی Oanda مستقر در لندن، روز سه شنبه در به روزرسانی بازار نوشت: ” هراس فروش در GameStop ، AMC و نقره، فرصت خوبی برای ارزهای رمزنگاری شده ایجاد می کنند.”

تعداد کمی از توییت بازهای کریپتو، نقش رسانه های اجتماعی در بازارهای دیجیتال نوظهور را انکار می کنند.

در واقع، انجمن Reddit r / SatoshiStreetBets اوایل روز چهارشنبه، با پستهایی پر شد که فراخوان پامپ دوج کوین – توکن دیجیتال ایجاد شده به عنوان یک شوخی، با نماد نژاد سگ Shina Inu – در اواخر این هفته را می دادند. یک آهنگ هم وجود دارد.

Bitwise ، Grayscale ، ۲۱Sheres به دنبال پول نقد است

با رشد ۲۱ درصدی بیت کوین، در سال ۲۰۲۱ تاکنون و رسیدن اتر به اوج قیمت تاریخی جدید، مدیران دارایی های دیجیتالی، اعلامیه هایی را منتشر می کنند تا از آنچه در تقاضای در حال رشد سرمایه گذاران، برای ارزهای رمزنگاری شده می بینند، بهره ببرند.

  • مدیر Bitwise Asset روز سه شنبه اعلام کرد که به دنبال تأیید آژانس نظارتی ایالات متحده برای تجارت عمومی سهام صندوق بیت کوین خود در بازار خارج از بورس OTCQX است. مدیر ارشد سرمایه گذاری Bitwise، مت هوگن می گوید: “رشد قابل توجه تمایل سرمایه گذاران حرفه ای برای دستیابی به بیت کوین به عنوان ابزاری برای پوشش ریسک پرتفوی آنها در برابر افزایش خطر تورم، وجود دارد.”
  • Grayscale Investments در اوایل این هفته، تراست اتریوم خود را برای سرمایه گذاران معتبر بازگشایی کرد. (توجه: Grayscale واحدی از گروه ارزهای دیجیتال است که CoinDesk را نیز در اختیار دارد.)
  • ۲۱Shares سوئیس (قبلا با نام Amun شناخته می شد) در حال راه اندازی اولین کالای قابل معامله در بورس برای پولکادات ارز رمزنگاری شده (DOT) است که در بورس SIX سوئیس تحت نماد PDOT معامله شود. قیمت های DOT در سال جاری دو برابر شده است و سرمایه بازار حدود ۱۵ میلیارد دلار است.
  • تانزیل اختر از CoinDesk روز چهارشنبه گزارش داد: شرکت سرمایه گذاری Accelerate Financial Technologies در صدد تأیید تنظیم کنندگان اوراق بهادار کانادایی برای فهرست کردن صندوق قابل معامله با بیت کوین در بورس اوراق بهادار تورنتو است.

اینها در میان نشانه های دیگری از تقاضای سازمانی برای سرمایه گذاری های مربوط به ارزهای رمزنگاری شده، از جمله اعلام خرید ۱۰ میلیون دلاری جدید بیت کوین توسط Michael Saylor’s MicroStrategy (MSTR) ارائه می شود. سیستم بازنشستگی کارمندان عمومی ۴۴۱ میلیارد دلاری کالیفرنیا، که بزرگترین صندوق بازنشستگی عمومی ایالات متحده است، روز سه شنبه در پرونده ای اعلام کرد که حدود ۱۱۳۰۰۰ سهام ماینر بیت کوین، Riot Blockchain (RIOT)، در پایان سال ۲۰۲۰، به ارزش حدود ۱.۹ میلیون دلار، در اختیار دارد.

و Muyao Shen از CoinDesk روز سه شنبه گزارش داد که باقیمانده های استیبل کوین ها (DA) و سکه های USD (USDC) در مبادلات ارزهای رمزنگاری شده در هفته گذشته به اوج قیمت جدید رسیده است. با استناد به ردیاب داده های بلاک چین Glassnode، Shen گزارش داد که این افزایش، اگر منعکس کننده برنامه خریداران برای استفاده از دو استیبل کوین برای خرید ارزهای رمزنگاری شده باشد، ممکن است یک شاخص صعودی باشد.

وقت آن است که DeFi مقیاس گیری کند، اما گره ها همه جا هستند

شور و اشتیاق در مورد تعلیق سهام پلتفرم Robinhood در پی حماسه GameStop باعث ایجاد علاقه جدید در امور مالی غیرمتمرکز شده است، جایی که کارآفرینان در حال ساخت مبادلات خودکار و پروتکل های وام بر روی شبکه های بلاکچین هستند. ایده این است که سیستم های رایانه ای ممکن است منصفانه تر باشند و کمتر در معرض مداخلات انسانی در عملیات بازار باشند.

با این حال، این صنعت با سرعت رشد سریع، هنوز در حال برطرف کردن گره های خود است.

  • سهامداران در Yearn Finance، که مانند یک مشاور خودکار، کاربران را به سمت دستیابی به بازدهی بالا در پروتکل های DeFi هدایت می کند، این هفته رای دادند که توکن های بیشتری برای جمع آوری پول برای جبران خسارت افرادی که به عنوان کارمندان واقعی پروژه کار می کنند، بفروشند. بردی دیل، از CoinDesk گزارش داد، این تصمیم، نشانه یک تغییر واضح برای تیم بود، که به دلیل اجتناب از کنوانسیون کنار گذاشتن توکن های حاکمیتی برای افراد داخلی، یک سر و صدای بی نظیر ایجاد کرد. نویسندگان طرح پیشنهادی، نوشتند: “راه اندازی Yearn یک استثنا در ایجاد یک جامعه غیرمتمرکز و متعهد بود، اما انگیزه های کافی برای حفظ مشارکت کنندگان فعلی و آینده را به طور مداوم فراهم نمی کرد و نه اینکه پروتکل تامین مالی برای تأمین اعتبار فعالیت های آینده فراهم می کرد”.
  • طبق یک پست وبلاگ، Ren، که RenBTC او با فروش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در رده دوم “بیت کوین توکندار” در DeFi قرار گرفته است، گزارش شده است که به تحقیقات Research Alameda کارآفرین ارز رمزنگاری شده، سام الباندا-فرید، می پیوندد. اما همانطور که توسط ویل فاکسلی اسمیت از CoinDesk گزارش شد، ماهیت دقیق این قرار کاملاً مشخص نبود. بانکمن فرید سال گذشته وقتی برای مدت کوتاهی وارد عمل شد تا کنترل معاملات غیرمتمرکز SushiSwap را در دست گیرد، توجهات را جلب کرد. Ren گفت که قصد دارد پشتیبانی از بلاکچین سولانا را که مورد حمایت بانکمن فرید قرار دارد، در اولویت قرار دهد. توکن های SOL بلاک چین در سال جاری تقریباً سه برابر شده است و ارزش بازار آن حدود ۱.۴ میلیارد دلار است.
  • Manta Network، یکی دیگر از پروژه های DeFi، می گوید که اگرچه حجم مبادلات غیر متمرکز در حال افزایش است، اما همانطور که توسط بنیامین پاور از CoinDesk گزارش شده است، آنها “کانونی برای فرصتهای پیش روی” هستند. مدیر عامل Manta Shumo Chu در نامه ای الکترونیکی گفت که یک نظرسنجی اخیر نشان داده است که تقریباً سه چهارم از ۴۰۴ پاسخ دهنده (۷۳.۲٪) “در گذشته برای انجام معامله تردید داشته اند یا از انجام معامله کاملاً اجتناب کرده اند، زیرا نگران پیامدهای حریم خصوصی آن معامله بوده اند”.

نظارت بیت کوین

Omkar Godbole از CoinDesk گزارش می دهد، سرمایه گذاران بلند مدت به احتکار بیت کوین ادامه می دهند و عرضه بازار را جذب می کنند و به ارز رمزنگاری شده در جهت ادامه روند صعودی خود کمک می کنند.

داده های ارائه شده توسط Glassnode نشان می دهد که کل مانده بیت کوین موجود در “آدرس های انباشت” در روز سه شنبه به بالاترین سطح ۳.۵ ساله، یعنی ۲,۸۵۱,۶۰۸ BTC رسید. این رقم به ۱۵.۳۲٪ از کل عرضه در گردش ۱۸،۶۱۸،۰۸۱ BTC می رسد. این رقم سه ماه پیش کمی زیر ۱۴ درصد بود.

آدرس های تجمع آدرس هایی هستند که حداقل دارای دو انتقال non-dust (مقدار کمی بیت کوین) هستند و هیچ وقت هزینه نکرده اند. این معیار، آدرس هایی را که بیش از هفت سال برای تنظیم سکه های از دست رفته و متعلق به ماینرها و صرافی ها، در فعالیت بوده اند، مستثنی می کند.

نظرات کاربران