بررسی بهترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین برای سال ۲۰۲۱

در حالی که هر ساله نرم افزار های جدید استخراج بیت کوین به بازار عرضه می شوند، اما فقط تعداد معدودی از آنها به دلیل اعتبار، سابقه،ویژگی ها و سهولت استفاده توجه کاربران را به خود جلب می کنند.

برخی بیت کوین را به عنوان یک مد جدید قبول ندارند، اما بسیاری دیگر آن را آینده تجارت می دانند. یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۰ نشان داد که ۳۶ درصد از کسب و کارهای کوچک و متوسط، ارز رمزنگاری را پذیرفته اند. البته بسیاری از کسب وکارها و سازمان های بزرگتر مانند مایکروسافت، ای تی اند تی (AT&T) و ویکی پدیا نیز این کار را انجام داده اند.

در حالی که امکان خرید بیت کوین با پول نقد وجود دارد، می توان آن را با  استفاده از ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار تخصصی استخراج کرد. در این مقاله، ۴ تا از بهترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین برای سال ۲۰۲۱ را براساس سابقه، اعتبار، ویژگی ها، سهولت استفاده و سایر موارد بررسی می کنیم. 

نرم افزار CGMiner در رده اول فهرست ۴ تایی قرار دارد، چون پلتفرم متن باز آن می تواند در هر کامپیوتر و تقریبا هر ریگ استخراج مورد استفاده قرار گیرد.

کاربران سطح پیشرفته نرم افزار BFGMiner را ترجیح می دهند، زیرا قادر به شناسایی و شروع نخ های غیر فعال و استخراج چندین ارز رمزنگاری است. کاربران تازه وارد از رابط گرافیکی MultiMiner و ویژگی های خودکار تشخیص سخت افزار و استخراج بهره مند می شوند. این بهترین گزینه برای مورد سهولت استفاده است.

چهارمین نرم افزار ” Awesome Miner” است. این نرم افزار با الگوریتم های متداول استخراج سازگار بوده و به کاربران این امکان را می دهد تا چندین ریگ و استخر استخراج را از یک داشبورد جامع مدیریت کنند.

نرم افزار CGMiner: بهترین نرم افزار موجود

نرم افزار CGMiner یکی از قدیمی ترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین است. به دلیل متن باز بودن، قابلیت اجرا بر روی هر کامپیوتر و سازگاری با چندین سخت افزار استخراج، بهترین نرم افزار حال حاضر است.

CGMiner در سال ۲۰۱۱ توسط کان کلایوس (متخصص بیهوشی و برنامه نویس استرالیایی) برای استخراج بیت کوین و لایت کوین ساخته شد. این نرم افزار به دلیل ماهیت متن باز بودن آن، رابط کاربری ساده با کنترل مستقیم و سازگاری با چندین سیستم عامل و سخت افزار، یکی از بهترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین به حساب می آید.

CGMiner  از یک رابط خط فرمان استفاده می کند که به کاربران اجازه می دهد تا با دستورات ساده صفحه کلید، از راه دور با ریگ های خود استخراج کنند و سرعت فن و سایر تنظیمات را کنترل کنند. این نرم افزار همچنین امکان شناسایی پیشرفته بلاک های جدید را فراهم می کند و به راحتی می توان نرخ هش را بدون تاخیر افزایش داد.

اگرچه CGMiner  مبتنی بر لینوکس است، اما این نرم افزار با سیستم عامل های مختلف سازگار بوده و می توان آن را در مک و ویندوز اجرا کرد. این نرم افزار متن باز بوده و زبان از برنامه نویسی C استفاده می کند. به همین دلیل تایید کد نرم افزار را برای همه آسان می کند. این نرم افزار علاوه بر اجرا در سیستم عامل های مختلف، با انواع سخت افزارهای استخراج از جمله دستگاه های اسیک، GPU، FPGA و CPU نیز کار می کند.

مناسب برای کاربران پیشرفته

عدم وجود رابط کاربر گرافیک CGMiner ممکن است برای مبتدیان اضطراب آور باشد، اما این ویژگی باعث شده تا گزینه بهتری برای کاربران سطح پیشرفته باشد. از قرار معلوم، نصب این نرم افزار روی کامپیوترهای دارای ویندوز ۱۰ دشوار است. نرم افزارهای آنتی ویروس از جمله “Windows Defender” می توانند کاربران را با مشکل مواجه کنند. دانلود نرم افزار CGMiner  و استفاده از آن رایگان بوده و در “GitHub” در دسترس است.

نرم افزار BFGMiner: بهترین برای سفارشی کردن

نرم افزار BFGMiner که برای استخراج اسیک و FPGA  طراحی شده است، به کاربران پیشرفته این امکان را می دهد تا بسیاری از جنبه های فرایند استخراج را با استفاده از کلارک کردن، نظارت و رابط ریگ استخراج از راه دور تغییر دهند. این نرم افزار بهترین گزینه برای سفارشی کردن است.

نرم افزار BFGMiner که در سال ۲۰۱۲ توسط لوک داشجر منتشر شد، به یکی از محبوب ترین نرم افزارهای استخراج حال حاضر تبدیل شده است و بعد از CGMiner در رتبه دوم قرار دارد. این نرم افزار به کاربران این امکان را می دهد تا دمای سخت افزار را کنترل،idle threads را شناسایی و راه اندازی کنند و ریگ ها را از راه دور مدیریت کنند. این قابلیت ها آن را در رده بهترین نرم افزارهای شخصی سازی قرار می دهند.

از آنجا که BFGMiner در ابتدا برای افزودن پشتیبانی FPGU به یک استخراج کننده GPU محبوب در زمان توسعه ایجاد شده، این نرم افزار فقط با اسیک و FPGA سازگار است. این نرم افزار مانند CGMiner به زبان C نوشته شده و در سیستم عامل های لینوکس، مک و ویندوز اجرا می شود. این نرم افزار حتی گزینه نصب روی رزبری پای(Raspberry Pi) را نیز ارائه می دهد.

یکی از مهمترین ویژگی های نرم افزار BFGMiner پشتیبانی از استخراج همزمان چندین ارز رمزپایه است. این نرم افزار با ترکیب همزمان الگوریتم های استخراج مانند “Scrypt ” و SHA256d به کاربران اجازه استخراج چندین ارز رمزنگاری را می دهد.

این نرم افزار نیز مانند CGMiner از یک رابط خط فرمان با کلیدهای میانبر قابل تنظیم استفاده می کند. اگرچه استفاده از آن برای کاربران سطح پیشرفته آسان است، اما نداشتن رابط کاربری گرافیکی احتمالا برای مبتدیان مشکل ساز خواهد بود. دانلود و استفاده از این نرم افزار نیز رایگان است.

نرم افزار MultiMiner: بهترین برای سهولت استفاده

نرم افزار MultiMiner  که با استفاده از موتور استخراج BFGMiner توسعه داده شده، دارای یک رابط گرافیکی کامل، سخت افزار تشخیص خودکار استخراج و سازگار با سیستم عامل های مختلف است. این ویژگی ها باعث شده اند تا این نرم افزار بهترین گزینه در سهولت استفاده باشد.

MultiMiner در سال ۲۰۱۳ توسط نِیت وولز ساخته شد. اگرچه این نرم افزار بر روی موتور BFGMiner  ساخته شده، اما دارای یک رابط گرافیکی کاربر پسند و ویژگی های استخراج سریع است.

در حالی که بیشتر نرم افزارهای استخراج به مهارت های رمزگذاری احتیاج دارند، کاربران مبتدی می توانند بدون مهارت فنی شروع به استفاده از MultiMiner کنند. این نرم افزار مراحل نصب را از ابتدا تا انتها برای کاربران توضیح می دهد و سپس جزئیات سخت افزار، از جمله متوسط نرخ هش و استخر مرتبط را اسکن می کند.

نرم افزار MultiMiner  یک گام جلوتر رفته و دقیقا نحوه اتصال به استخر را (از جمله محل ورود اطلاعات مرتبط با استخراج) به کاربران نشان می دهد. این نرم افزار همچنین به کاربران امکان دسترسی از راه دور به ریگ های استخراج خود را می دهد. کاربران می توانند استراتژی استخراج خود را انتخاب و به طور خودکار سودآورترین ارز رمزنگاری یا ارز دارای پایین ترین سختی استخراج را با نمایش سود تخمین زده شده، استخراج کنند.

نرم افزار MultiMiner به راحتی بر روی ویندوز نصب می شود، اما کاربران برای نصب آن روی سیستم عامل های مک و لینوکس نیاز به نصب نرم افزار اضافی دارند. این نرم افزار همچنین تعویض ریگ های استخراج از جمله اسیک، GPU و FPGA را  آسان می کند. با وجود جذابیت آن برای مبتدیان، کاربران با تجربه می توانند به ویژگی های پیشرفته  MultiMiner  از جمله دسترسی مستقیم به تنظیمات API و  استدلال های موتور، دسترسی پیدا کنند. دانلود و استفاده از این برنامه رایگان است.

Awesome Miner: بهترین برای مدیریت متمرکز

Awesome Miner یک نرم افزار قدرتمند استخراج است که به کاربران این امکان را می دهد تا چندین ریگ و استخر استخراج را  از یک داشبورد مدیریت کنند. به همین خاطر بهترین نرم افزار برای مدیریت متمرکز است.

نرم افزار Awesome Miner توسط شرکت نرم افزاری سوئدی IntelliBreeze  در سال  ۲۰۱۴ و به عنوان یک برنامه مدیریت استخراج ارز رمزنگاری برای ویندوز توسعه داده شد. این نرم افزار از استخراج در مقیاس بزرگ با یک داشبورد پشتیبانی می کند که به کاربران امکان می دهد تا چندین موتور استخراج و استخر را در یک عملیات مدیریت کنند.

نرم افزار Awesome Miner چندین ویژگی عالی برای کمک به کاربران در به حداکثر رساندن سود و به حداقل رساندن زمان خرابی ارائه می دهد. این نرم افزار می تواند همزمان انواع سخت افزارهای استخراج (از جمله اسیک ها و FPGA ها) و بیش از ۲۵ موتور استخراج (cgminer، bfgminer،xmrig، srbminer و غیره) را پشتیبانی کند. این نرم افزار با الگوریتم های معروف استخراج (SHA-256،Scrypt،X11، Ethereum و Zcash) سازگار است.

نرم افزار Awesome Miner همچنین افزودن، تغییر و مدیریت چندین استخر استخراج را با یک کلیک برای کاربران آسان می کند. بنابراین آنها می توانند استخراج را سریع آغاز کنند. همه این ها در داشبورد جامع این نرم افزار که ویژگی های سخت افزاری مانند سرعت فن، دما و غیره را نشان می دهد، مدیریت می شوند. این نرم افزار دارای یک موتور اسکریپت داخلی سی شارپ (C#) است که استخراج کنندگان می توانند از آن برای ایجاد عملکردهای سفارشی استفاده کنند.

اگرچه نرم افزار Although Awesome  برای ویندوز و لینوکس طراحی شده است، نسخه وب این نرم افزار از طریق همه کامپیوترها و مرورگرها در دسترس است. دانلود این برنامه و استفاده از آن رایگان است.

منبع: وب سایت کوین سرا

نظرات کاربران