بررسی کیف پول جکس و نحوه نصب و راه اندازی آن

ارزهای رمزنگاری به رشد خود ادامه می دهند و مردم در جستجوی راهی امن و مطمئن برای ذخیره دارایی های  خود هستند. با توجه به این که کیف پول های زیادی در بازار وجود دارند، ممکن است انتخاب یک کیف پول امن و مناسب مشکل باشد. البته، انتخاب یک کیف پول به اولویت ها و نیازهای خاص شخص بستگی دارد. در این مطلب به بررسی کیف پول جکس (یا همان جکس لیبرتی) و همه آنچه را  که باید در مورد آن بدانید، می پردازیم.

برای اطلاع از امن ترین کیف پول های بیت کوین به مطلب زیر رجوع کنید:

چگونه امن ترین کیف پول بیت‌کوین را انتخاب کنیم؟

درباره کیف پول جکس

کیف پول جکس در سال ۲۰۱۴ توسط آنتونی دیوریو، یکی از بنیانگذاران اتریوم، ایجاد شد. این یک کیف پول دیجیتالی است که به کاربران امکان ارسال و دریافت طیف وسیعی از ارزهای رمزنگاری مختلف را می دهد و همچنین مکانی امن برای ذخیره سازی ارزهای مختلف است.

کیف پول جکس یک کیف پول چند ارزی بوده و دارای دو نوع دسک تاپ و موبایل است. این برنامه را می توان برای انواع سیستم عامل ها از جمله ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و آی او اس دانلود کرد. بعلاوه، این کیف پول از طریق افزونه گوگل کروم در دسترس کاربران قرار دارد و می توانند در هر جا که باشند از آن به راحتی استفاده کنند.

جکس

 در حال حاضر، این کیف پول بیش از ۹۰ ارز را پشتیبانی می کند و در آینده ارزهای بیشتری به این فهرست اضافه خواهند شد.

ارز رمزنگاری
ارزهای پشتیبانی شده توسط جکس

جکس یکی از اولین کیف پول هایی بود که سرویس هایی مانند ” Shapeshift” را به رابط کاربری خود اضافه کرد. این ویژگی به کاربران کمک می کند تا تبدیل یک ارز به ارز دیگر را در داخل خود برنامه کیف پول انجام دهند.

در مارس سال ۲۰۱۸، توسعه دهندگان جکس اعلام کردند که این کیف پول بیش از ۱.۲ میلیون بار دانلود شده و همین باعث شده تا به یکی از محبوب ترین کیف پول ها تبدیل شود.

ویژگی ها و مزایای کیف پول جکس

در زیر به برخی از مهم ترین و بارزترین مزایای کیف پول جکس اشاره خواهیم کرد:

کیف پول چند ارزی

یکی از مهمترین ویژگی های استفاده از کیف پول جکس این است که بسیاری از ارزهای رمزنگاری را می توان در آن ذخیره کرد. همانطور که در فهرست فوق مشاهده می کنید، این شامل ارزهای معروف ماند بیت کوین، لایت کوین، بیت کوین کش و اتریوم است. با این حال، ارزهای کمتر محبوب مانند یونیکورن، استورم و نوسیس را نیز ذخیره می کند.

این یک ویژگی عالی برای کسانی است که ارزهای رمزنگاری مختلف زیادی دارند. اگر این ویژگی نبود، آنها مجبور بودند هر ارز را در یک کیف پول جداگانه ذخیره کنند و این کار خیلی دشواری است.

وصل کردن پلتفرم ها به یکدیگر

دربالا به سیستم عامل هایی اشاره کردیم که می توان کیف پول جکس را برای آنها دانلود کرد. این کیف پول یک ویژگی شگفت انگیز به نام “وصل کردن چند پلتفرم به یکدیگر” را دارد  که همه کیف پول های جکس در سیستم عامل های مختلف را به هم متصل می کند.

برای مثال، اگر کیف پول جکس را برای موبایل و دسک تاپ دانلود کنید، می توانید به تمام وجوه خود در هر دو دستگاه دسترسی داشته باشید. این یک مزیت عالی به حساب می آید، چون اگر کیف پول این قابلیت را نداشته باشد، فقط می توانید از یک دستگاه (موبایل یا دسکتاپ) برای کیف پول خود استفاده کنید.

صرافی ارز رمزنگاری داخلی

یکی دیگر از ویژگی های بی نظیر استفاده از جکس این است که در رابط کاربری خود یک “ShapeShift” دارد. این یک سرویس مبادله شخص ثالث است که کاربران از طریق آن می توانند در همه کیف پول های جکس یک ارز رمزنگاری را به ارز دیگر تبدیل کنند.

رابط کاربری
رابط کاربری جکس

برای مثال، اگر کاربری بیت کوین داشته باشد و بخواهد مقداری از آن را  به اتریوم تبدیل کند، می تواند این کار را در داخل این کیف پول انجام دهد. اگر این سرویس در داخل کیف پول وجود نمی داشت، کاربر مجبور بود ارزهای خود را به صرافی دیگری انتقال دهد، آنها را در آنجا به ارزهای مورد نظر خود تبدیل کند و سپس آن ارزها را به کیف پول خود منتقل کند.

کاربرپسند

با بیش از یک میلیون کاربر، کیف پول جکس یکی از کاربرپسندترین رابط های موجود را دارد. این کیف پول علاوه بر مناسب بودن برای کاربران تازه‌کار، امکانات گسترده‌ای نیز برای کاربران باتجربه‌تر فراهم کرده است.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، کیف پول جکس دارای رنگ بندی بسیار ساده، متن واضح و قابلیت مشاهده آسان تاریخچه تراکنش ها است. در ضمن هر دو نسخه تلفن همراه و دسکتاپ این کیف پول به طور خودکار به روز رسانی می شوند.

جکس
نمای داخلی کیف پول جکس

اسکن کد QR

 ویژگی دیگر کیف پول جکس اسکن کردن کد QR است. افرادی که به دنبال راحتی هستند، این ویژگی را دوست دارند. فرض کنیم که کاربری می خواهد مقداری بیت کوین از یک صرافی ارز رمزنگاری به کیف پول جکس خودش انتقال دهد، این کاربر به جای وارد کردن آدرس طولانی کیف پول بیت کوین، می تواند کد را با تلفن همراه خود اسکن کند.

اگر می خواهید در لحظه برای شخصی ارز ارسال کنید، ویژگی اسکن QR کیف پول جکس نیز بسیار مفید و مناسب است. فرض کنیم که کاربر به یک فروشگاه واقعی می رود که ارز رمزنگاری قبول می کند. این کاربر می تواند کد QR دستگاه فروشنده را اسکن کند و کیف پول جکس انتقال ارز را انجام خواهد داد.

کارمزدها

مهم نیست که کیف پول جکس را روی کدام دستگاه نصب می کنید، این کیف پول کاملا رایگان است. البته، جکس به هیچ وجه زیان نمی کند و پولی از دست نمی دهد، چون از طریق مبادله ارزها  در رابط “ShapeShift ” سود خوبی بدست می آورد. در صورت ارسال ارزهای رمزنگاری به کیف پول دیگری، کاربر باید کارمزد شبکه بلاک چین را پرداخت کند که بسته به ارز و شلوغی شبکه متفاوت است. جکس از این طریق هیچ درآمدی کسب نمی کند. 

مانند سایر کیف پول ها، جکس  از محل معاملات ارزهای رمزنگاری کارمزد تراکنش دریافت می کند و آن را مستقیما به استخراج کنندگان شبکه می دهد. کارمزدها به صورت خودکار تنظیم شده اند، اما می توان آنها را در سه دسته کارمزد پایین تر، معمولی و بالاتر قرار داد.

آیا کیف پول جکس امن است؟

در هنگام انتخاب کیف پول برای ذخیره ارزهای رمزنگاری باید به امنیت آن توجه کرد. داشتن ویژگی هایی مانند کاربرپسند بودن و پشتیبانی از چندین ارز مختلف، همیشه خوب هستند. اما اگر امنیت کیف پول ضعیف باشد، بهتر است که به دنبال کیف پول دیگری با ضریب امنیتی بالا باشید.

در ادامه به برخی از ویژگی های امنیتی کیف پول جکس می پردازیم:

کنترل شخصی

وقتی که کاربر کیف پول جکس را دانلود می کند، از وی اطلاعات شخصی درخواست نمی شود. این برای کسانی که به دنبال حفظ حریم خصوصی هستند، عالی است. در واقع تنها خود کاربر به کلیدهای خصوصی و عمومی دسترسی خواهد داشت. کاربران باید به خاطر داشته باشند که اگر کلیدهای خصوصی خود را گم کنند، وجوه آنها برای همیشه از بین خواهند رفت.

تیم توسعه جکس هرگز به کلیدهای خصوصی کاربر دسترسی ندارد، چون این کلیدها فقط در دستگاه خود کاربر نگهداری می شوند. اگر چه این یک سطح امنیتی اضافی ایجاد می کند،  اما اگر کیف پول کاربر هک شود، این تیم نمی تواند وجوه وی را پس بگیرد. لازم به ذکر است که جکس یک کیف پول گرم است و نباید مقادیر زیادی را در آن نگهداری کرد. در صورت از دست دادن یا هک شدن کلیدهای خصوصی، جکس هیچگونه مسئولیتی در قبال نگهداری یا بازیابی آنها ندارد و تمام مسئولیت ایمن نگه داشتن وجوه بر عهده خود کاربر است.

نسخه پشتیبان

برای محافظت بیشتر از کیف پول، تهیه نسخه پشتیبان توصیه می شود. در اینجا یک عبارت بازیابی (مانند رمز عبور) در اختیار کاربر قرار می گیرد. کاربر باید این عبارت را روی کاغذ بنویسد و در جای امنی نگهداری کند. اگر این عبارت گم یا فراموش شود، بازیابی کیف پول غیر ممکن می شود. عبارت بازیابی خیلی مهم است؛ در صورت گم کردن یا خراب شدن دستگاه، کاربر می تواند از آن برای بازیابی کلیدهای کیف پول خود استفاده کند.

امنیت ورود به سیستم

متاسفانه، در کیف پول جکس  احراز هویت دو عاملی (۲FA) یا پشتیبانی از چند امضایی وجود ندارد. با توجه به بازخورد ارائه شده توسط کاربران، این نیز یکی از نقاط ضعف اصلی کیف پول جکس است.

بیشتر کیف پول ها از ویژگی ۲FA استفاده می کنند. بنابراین، وقتی که کاربر بخواهد وارد کیف پول خود شود یا ارزی را معامله کند، یک کد به تلفن همراه وی ارسال می شود که باید آن را در قسمت مربوطه وارد کند.

پشتیبانی از چند امضا زمانی است که کاربر باید ورود خود به سیستم را در بیش از یک دستگاه تایید کند. جای تاسف است که هیچ یک از این ویژگی ها در کیف پول جکس در دسترس نیستند.

حریم خصوصی و ناشناس بودن

در دنیای ارز رمزنگاری، ویژگی هایی مانند حریم خصوصی معمولا به ارز و شبکه آن مربوط می شوند. با این حال، کیف پول ها ابزاری هستند که شما از آنها برای مدیریت ارزهای رمزنگاری خود استفاده می کنید. بنابراین، آنها با خصوصی و ناشناس ماندن فرستنده و گیرنده در این فرآیند شرکت می کنند. در رابطه با حریم خصوصی، جکس ویژگی های مختلفی را ارائه می کند که در ادامه به آنها می پردازیم.

کیف پول جکس یک کیف پول سلسله مراتب قطعی (یا HD) است. یک عبارت بازیابی جفت آدرس های تصادفی ایجاد می کند. یعنی هر زمانی که می خواهید تراکنشی انجام دهید، از کلید عمومی استفاده می کند. چنین اقدامی نقطه شروع و پایان تراکنش شما را محرمانه نگه می دارد.

ویژگی دیگر جکس استفاده از سرور وی پی ان است. این کل ترافیک اینترنت شما را رمزگذاری می کند و از طریق چندین سرور آن را متمایز می کند. بدین ترتیب ردیابی آدرس منتشر شده کم و بیش سخت خواهد بود.

بعلاوه، می توانید از نرم افزار تور برای محافظت حریم خصوصی خود استفاده کنید، زیرا در هنگام استفاده از ترافیک، آن را رمزگذاری می کند و ردیابی تراکنش را تقریبا غیر ممکن می کند.

آیا کیف پول جکس قبلا هک شده است؟

کیف پول جکس در اواخر سال ۲۰۱۷ هک بزرگی را تجربه کرد. در آن زمان مقدار زیادی اتریوم به ارزش ۴۰۰۰۰۰ دلار از  این کیف پول به سرقت رفت. زمانی که یک کاربر کیف پول جکس را  روی آیفون “جیلبریک شده” دانلود کرد، این هک امکان پذیر شد. جیلبریک زمانی رخ می دهد که قفل های نرم افزاری تلفن همراه برای دسترسی به تمام شبکه ها  باز می شوند و محدودیت های اعمال شده توسط شرکت سازنده از بین می روند.

این بدان معناست که هیچ تضمینی برای ایمن بودن برنامه های بارگیری شده وجود ندارد. در نتیجه، یک هکر توانست عبارت بازیابی این کاربر را بدست بیاورد و با استفاده از آن ارزها را به کیف پول شخصی خودش منتقل کرد.

اگرچه جکس در این هک کاملا مقصر نبود، اما مسئله این بود که تیم توسعه آن از این آسیب پذیری آگاه بودند و برای رفع آن کاری نکردند. توسعه دهندگان جکس ادعا کردند که قصد ایجاد تغییرات اساسی در سیستم عامل را ندارند، چون استفاده از کیف پول دشوارتر می شود.

به طور کلی، این تنها آسیب پذیری جکس از زمان راه اندازی آن تاکنون بوده است. بنابراین، با ایمن نگه داشتن کلیدهای خصوصی خود، دانلود نکردن برنامه از طریق گوشی جیلبریک شده و تهیه کردن یک نسخه پشتیبان، وجوه شما امن هستند.

نصب و راه اندازی کیف پول جکس

همانطور که در بالا ذکر شد، کیف پول جکس برای موبایل و دسک تاپ قابل دانلود است. در اینجا نحوه نصب و راه اندازی این کیف پول برای دسک تاپ را  توضیح می دهیم، اما مراحل نصب در همه دستگاه ها مشابه است.

ابتدا به وب سایت رسمی جکس (jaxx.io) بروید. صفحه زیر باز خواهد شد،روی “Download” کلیک کرده تا به صفحه دانلود منتقل شوید.

دانلود
دانلود کیف پول جکس

در صفحه دانلود، می توانید این برنامه را برای دستگاه های مختلف دانلود کنید.برای دانلود برنامه دسکتاپ روی “Desktop versions” کلیک کنید.

دسک تاپ
دانلود جکس برای دسک تاپ

صفحه زیر باز خواهد شد. با توجه به سیستم عامل دستگاه خود، برنامه جکس را دانلود کنید. البته، قبل از شروع دانلود، جکس ” الگوریتم جمع مقابله ای یا چک سام” را  ارائه می کند. این به شما امکان می دهد تا فایل اصلی را دانلود کنید.

کیف پول
کیف پول جکس برای سیستم عامل های مختلف

حجم فایل تقریبا ۶۵ مگابایت است، بنابراین بسته به سرعت اینترنت باید چند دقیقه صبر کنید. پس از اتمام بارگیری روی فایل .EXE کلیک کنید.

نصب جکس
نصب کیف پول جکس

حالا جکس فایل های لازم را بر روی دستگاه شما  نصب می کند.

جکس
نصب کیف پول جکس

پس از پایان نصب کیف پول بلاک چینی جکس، پلتفرم زیر را مشاهده خواهید کرد. به طور پیش فرض، صفحه نمایش جزئیات بیت کوین را به شما نشان خواهد داد که شامل آدرس کیف پول شخصی، موجودی، معادل آن به دلار و کد QR است.

برخی تنظیمات داخلی جکس

پس از ایجاد کیف پول، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. در اینجا می توانید کیف پول ارز رمزنگاری مورد نظر خود را باز کنید و دکمه های “Send” و “receive”  برای ارز مذکور را ببینید. در هر کیف پول می توانید آدرس فعلی  خود را در بلاک چین آن ارز مشاهده کنید. این کلید عمومی شماست. حالا برای ایمن کردن کلید خصوصی روی دکمه منو در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید. در اینجا بیت کوین به طور پیش فرض انتخاب شده است.

رابط کاربری

منوی زیر برای شما باز خواهد شد. در ” Wallets”  ارزهای رمزنگاری و در قسمت “Currency” ارزهای فیات مانند یورو و پوند استرلینگ را اضافه کنید. سپس روی “Tools” کلیک کنید.

جکس لیبرتی
اضافه کردن ارزهای رمزنگاری و فیات

پس از کلیک روی “Tools” صفحه ای با چهار گزینه باز خواهد شد.اولین گزینه “Backup wallet” جهت تهیه نسخه پشتیبان از کیف پول جکس است. از طریق گزینه دوم “display private keys” می توانید کلیدهای خصوصی همه آدرس های متصل به کیف پول خود را مشاهده کنید.توصیه می شود که هر دو گزینه را باز کنید و تمام اطلاعات خود را ایمن سازی کنید.کلیدهای خود را بنویسید یا چاپ کنید و آنها را در مکانی امن قرار دهید که هیچ کس به آنها دسترسی نداشته باشد.

کلید خصوصی
نسخه پشتیبان

نحوه تعیین کارمزد

اکنون کلیدهای شما امن هستند و می توانید از این کیف پول استفاده کنید. منو را در بالا سمت راست باز کنید و به قسمت “Settings” بروید. در اینجا می توانید یک پین کد تنظیم کنید که قبل از انجام تراکنش باید وارد شود. این کار برای جلوگیری از باز کردن کیف پول شما و انجام تراکنش توسط دیگران است. پین کد را وارد کنید و آن را به خاطر بسپارید. برای تنظیم کارمزد روی ” BTC mining fee” کلیک کنید. می توانید آن را روی “Fast” (کارمزد بالا)، “Average” (کارمزد عادی)  یا “Slow” (کارمزد پایین) تنظیم کنید. البته، کیف پول جکس به طور خودکار کارمزدها را برای شما تنظیم می کند، با این وجود، خودتان می توانید به صورت دستی و به روش توضیح داده شده این کار را انجام دهید.

کارمزد
تعیین کارمزد

تهیه نسخه پشتیبان

ابتدا  به منوی بالای صفحه سمت راست (سه خط روی هم) بروید ،روی آن کلیک کرده و سپس ” Back Up Wallet” را انتخاب کنید.

منوی اصلی

پنجره زیر باز خواهد شد. این مهمترین قسمت تنظیمات کیف پول شماست.در مربع کنار “Nobody is looking” تیک بزنید و روی “Start Backup” کلیک کنید.

پشتیبان

۴ کلمه خواهید دید، البته لغات در سه صفحه و به صورت دسته های ۴ تایی نمایش داده خواهند شد. با کلیک روی گزینه “Next 4 words” به صفحه بعد منتقل خواهید شد. در مجموع ۱۲ کلمه هستند که باید آنها را بنویسید و در جای امن نگه دارید.

کلمه بازیابی

در صفحه سوم ، از شما خواسته می شود تا با کلیک روی “Confirm Backup Phrase” عبارت بازیابی را تایید کنید.

تایید عبارت

در ادامه صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. در این صفحه باید ۱۲ کلمه بازیابی را یکی یکی و به ترتیب بنویسید. سپس روی “Confirm” کلیک کنید.

کلمات بازیابی

پس از طی کردن مراحل فوق و در صورت موفقیت آمیز بودن تنظیمات، صفحه زیر به شما نشان داده خواهد شد. نوشته های این صفحه خیلی مهم هستند. آنها را به دقت بخوانید. تمام آن کلماتی را که قبلا نوشته اید، عبارت بازیابی شما هستند و برای دسترسی به کیف پول جکس به آنها نیاز دارید. هر کس که این عبارت بازیابی را در اختیار داشته باشد می تواند از این کیف پول ارز انتقال دهد.

نسخه پشتیبان

نحوه بازیابی کیف پول جکس

اگر اتفاقی برای کیف پول جکس شما بیفتد، می توانید آن را بازیابی کرده و ارزهای خود را حفظ کنید. برای بازیابی این کیف پول به  عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ای نیاز دارید (نحوه دریافت عبارت بازیابی در بالا توضیح داده شد). 

برای بازیابی کیف پول جکس مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا منو را در گوشه بالا سمت راست  باز و سپس گزینه “Tools” را انتخاب کنید.

تنظیم کیف پول

در پنجره جدید روی “Enter Backup Phrase” کلیک کنید.

پشتیبان

در این مرحله “Pair Devices” را انتخاب کنید.

کلید

در ادامه روی  “Pair/ Restore Wallet” کلیک کنید.

بازیابی

عبارت بازیابی خود را که شامل ۱۲ لغت است، به ترتیب در پنجره جدید بنویسید و سپس روی “Restore Wallet” کلیک کنید.

عبارت بازیابی

“Express” یا “Custom” را انتخاب و روی “Continue” کلیک کنید.

تنظیمات

برای بازیابی کیف پول تیک “Yes, I understand how Jaxx backup works” را بزنید و روی “Continue” کلیک کنید.

بازیابی

سپس یک کد امنیتی انتخاب کرده و روی “Continue” کلیک کنید. اکنون کیف پول شما بازیابی شده است.

پین کد

نحوه ارسال ارز از کیف پول جکس به سایر کیف پول ها

در قسمت بالای کیف پول و با استفاده از پیکان های سمت راست و چپ ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

انتخاب ارز

در اینجا نحوه ارسال اتریوم را  توضیح خواهیم داد. روی دکمه “Send” در بالای صفحه کلیک کنید.

ارسال

سپس دو مستطیل ظاهر خواهند شد. در مستطیل اولی باید آدرس کیف پول دریافت کننده ارز را وارد کنید.

آدرس دریافت کننده

برای وارد کردن آدرس دریافت کننده دو راه وجود دارد. روش اول: می توانید آدرس مورد نظر را کپی کرده و در این مستطیل جایگذاری کنید. روش دوم، اگر از تلفن همراه استفاده می کنید، می توانید بر روی تصویر بارکد کلیک کرده و از بارکد گیرنده عکس بگیرید. با این کار آدرس کیف پول گیرنده به طور خودکار وارد می شود.

اسکن کد

در  مستطیل دومی، تعداد ارزهای مورد نظر را وارد کرده و روی “Send” کلیک کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، هنگامی که مقدار ارز مورد نظر برای ارسال را وارد می کنید، معادل آن به دلار نشان داده می شود.

ارسال ارز

نحوه دریافت ارز

برای دریافت ارز یک ویژگی جالب وجود دارد که به شما امکان می دهد تا یک کد QR با مقدار دقیق تولید کنید. اگر تمایلی به استفاده از کد QR ندارید، می توانید آدرس خود را کپی کنید و برای شخص ارسال کننده ارز بفرستید. برای دریافت ارز مراحل زیر را انجام دهید.

در بالای صفحه، بر روی گزینه “Receive” کلیک کنید.

دریافت

یک مستطیل ظاهر خواهد شد که باید تعداد ارزهایی را که می خواهید دریافت کنید، بنویسید. در صورت صحت تعداد، روی دکمه سبز رنگ “Generate” کلیک کنید. معادل دلاری ارزهای مورد نظر نیز نمایش داده می شود.

دریافت ارز

حالا کیف پول جکس یک بارکد منحصر به فرد به شما نشان می دهد. اگر ارسال کننده این بارکد را اسکن کند، کیف پول وی می داند که باید ۲ اتریوم را به کیف پول جکس شما بفرستد. در صورت نیاز به ارسال وجوه از یک صرافی شخص ثالث به کیف پول جکس، این یک گزینه مناسب خواهد بود.

کد QR

نتیجه

 اگر این مطلب را از ابتدا تا انتها خوانده اید، اکنون باید درک خوبی از این کیف پول و نحوه کار آن داشته باشید.

کیف پول جکس در سال ۲۰۱۴ وارد بازار شد و در پی مشکلات و باگ‌هایی که داشت، نسخه دوم آن با نام جکس لیبرتی در سال  ۲۰۱۸  عرضه شد.

در سال ۲۰۱۷، نسخه قبلی این کیف پول به خاطر رمزگذاری ساده عبارت عبور هک شد. اما در سال ۲۰۱۸ یک مدل امنیتی جدید ارتقا یافته با یک رمز عبور قوی از اطلاعات حساس محافظت کرد. یکی دیگر از پیشرفت های امنیتی این است که جکس داده های کاربران (عبارت پشتیبان و کلید خصوصی) را کنترل نمی کند و حتی به آنها دسترسی ندارد. بعد از این به روز رسانی ایرادات جکس تقریبا برطرف شدند و در حال حاضر، این کیف پول یکی از امن ترین ها دردنیای ارز رمزنگاری است.

از طرفی،نمی توان مانع حملات و کلاهبرداری شد، بنابراین باید برخی از اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه را برای محافظت از کیف پول خود  در نظر بگیرید. حتما دانش خود را درباره فیشینگ، ویروس ها، برنامه های مخرب و جاسوسی از کلیپ بوردها بالا ببرید تا بتوانید از حملات و هک شدن جلوگیری کنید.

توصیه می شود که برای نگهداری مقدار زیادی از ارزهای رمزنگاری، از چنین کیف پول های گرمی استفاده نکنید. در صورت بروز مشکل، می توانید از طریق ایمیل یا رسانه های اجتماعی با تیم پشتیبان جکس ارتباط برقرار کنید. آنها به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات کاربران خود هستند.

منبع: وب سایت کوین سرا

نظرات کاربران