بیت‌کوین دومین شمع تاریخی را زد؛ اقدام بعدی چه خواهد بود؟

پس از یک روز تاریخی که در آن تیتر خبرها به سختی توانستند پابه پای قیمت بیت‌کوین حرکت کنند و این ارز به بالای سطح ۲۶۵۰۰ دلار رسید، معامله گران و تحلیلگران پیش بینی های خود را در مورد قیمت آن در ۴ روز پایانی سال ۲۰۲۰ مطرح می کنند.

شمع تاریخی

در حالی که ممکن است افزایش ۸ تا ۹ درصد روزانه قیمت در مقایسه با نوسانات تاریخی بیت کوین خیلی ناچیز باشد (افزایش ۴۲ درصدی در روند صعودی ۲۰۱۹)، در حرکت صعودی امروز دومین شمع  ۲۳۰۰ دلاری در تاریخ این ارز برتر بازار تشکیل شد. رایان سلکیس بنیانگذار مساری در این خصوص گفت:

اولین شمع ۲۳۰۰ دلاری بیت کوین ۸.۵ سال طول کشید. امروز دوباره این شمع ظاهر شد.

از طرفی دیگر، برخی از معامله گران خوش بین به دنبال این هستند که چه زمانی بیت کوین شمع های روزانه ۵ رقمی خواهد زد:

چه موقع بیت کوین اولین شمع ۱۰۰۰۰ دلاری روزانه خود را خواهد داشت؟

احتمال رسیدن قیمت بیت‌کوین به سطح ۳۰۰۰۰ دلار

خبرهای مثبتی برای اقدام بعدی بیت کوین در حال دست به دست شدن هستند. در حال حاضر، کلمه “بیت کوین” با ۱۶۴۰۰۰ توییت اخیر در توییتر ترند (پر بازدید) شده است و به راحتی از بالاترین مورد پر طرفدار بعدی، یعنی کشف یک دکه غذای خیابانی باستانی در ویرانه های پمپئی، پیشی گرفت.

علاوه براین، روند صعودی اخیر باعث برگشت بیت کوین به مسیری شده که مدل محبوب انباشت به جریان (S2F) برای آن ترسیم کرده است. این مدل پیش بینی کرد: 

یکی دیگر از معیارهای محبوب و مردمی نشان داد که بیت کوین هنوز راه طولانی برای صعود به اوج های سال ۲۰۱۷ دارد. طبق تجزیه و تحلیل گوگل، سابقه جستجو برای “بیت کوین” حدود یک پنجم بالاترین سطح های تاریخی خود است.

داده های گوگل ترندز:

جستجوها برای “خرید بیت کوین” تقریبا یک پنجم بالاترین سطح های خود هستند. آیا سرانجام جستجوها ۱۰ برابر آخرین اوج خواهند شد؟ این کار آغاز شده است.

احساسات مثبت و حرکت قیمت با هم باعث شده اند تا تعداد بسیار زیادی از معامله گران پیش بینی کنند که قیمت این ارز تا ۳۰ ام دسامبر به سطح ۳۰۰۰۰ دلار خواهد رسید.

احتمال کاهش شدید قیمت

علی رغم احساسات مثبت و حرکت قیمت، برخی از معامله گران خود را برای موقعیت های فروش احتمالی آماده کرده اند. یک معامله گر گفت که در دو هفته آینده قیمت بیت‌کوین کاهش شدیدی خواهد یافت.

اگرچه این نظر اقلیت تحلیلگران و معامله گران است، معامله گر فوق تنها کسی نیست که کاهش شدید برای بیت کوین پیش بینی می کند. در روز کریسمس ۲.۳ میلیارد دلار از قراردادهای آتی بیت کوین منقضی شدند که از نظر تاریخی این امر منجر به نوسانات شدید در بازار می شود.

آینده بیت‌کوین

به طور کلی، نظر معامله گران و تحلیلگران تکنیکال درباره بیت کوین هنوز هم صعودی است. برای مثال، معامله گر محبوب فیلیپ سوئیفت، اظهار داشت که در روند صعودی فعلی تعداد فروشندگان بزرگ کاهش یافته است.

سوئیفت توضیح داد که بازیگران بزرگ (کیف پول های بیش از ۱۰۰۰ بیت‌کوین) برای اولین بار در این روند صعودی فروکش کرده اند. ما در هفته گذشته شاهد کاهش سریع تعداد کیف پول های دارای بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین بوده ایم. در حالی که کیف پول های دارای ۱ تا ۱۰ بیت کوین ( انبوه معامله گران جزئی) در هفته های اخیر به طور مداوم در حال افزایش بوده اند. وی افزود:

تجزیه و تحلیل داده ها نشان می هند که در تعطیلات کریسمس بسیاری از معامله گران جزئی وارد  خواهند شد. این امر به دو دلیل است: ۱. آنها در طول این تعطیلات از دوستان و شرکت ها می شنوند که اکنون بیت کوین رکوردهای جدیدی را به ثبت می رساند و۲. احتمال خروج برخی سرمایه گذارن از ریپل وسایر آلت کوین ها.

معامله گران همچنین درباره وارد شدن به موقعیت های فروش محتاط هستند، چون هنوز بیت کوین به یک سقف مشخص نرسیده است. تا زمانی که بیت کوین به اوج خود نرسد، احتمال فشار زیاد خرید که در کوتاه مدت باعث افزایش قیمت خواهد شد، همچنان بالا است. بعلاوه،مایکل ون د پوپ گفت که روند صعودی بعدی احتمالا قیمت را به بالای سطح ۴۰۰۰۰ دلار خواهد رساند.

به تقاضای نهادهای سرمایه گذاری توجه کنید

سقف منطقی بعدی برای بیت کوین احتمالا زمانی خواهد بود که نهادهای سرمایه گذاری کمتر وارد موقعیت های خرید این ارز شوند.

در اینجا فهرستی از نهادهای سرمایه گذاری و موسسات مالی وجود دارد که در ۴ ماه گذشته بیت کوین را طلای ۲.۰ توصیف کرده اند:فیدلیتی، جی پی مورگان،بلومبرگ، دویچه بانک، سیتی بانک، گروه مالی جفریز (Jefferies)، بلک راک، گوگنهایم، اِلاینس برنستین، بیل میلر، مس میوچوال و غیره.

بهترین روش برای اندازه گیری احساسات نهادهای سرمایه گذاری، ارزیابی حجم بازار معاملات آتی بیت کوین در CME و ورودی این ارز به گری اسکیل است.

تا زمانی که این دو نهاد سرمایه گذاری شاهد کاهش چشمگیر تقاضا و حجم معاملات نباشند، احتمال اصلاح شدید بیت کوین خیلی پایین خواهد بود.

منبع: وب سایت کوین سرا

نظرات کاربران