بیت کوین با سرعت در سطح $۳۳.۷K معامله می شود در حالی که SushiSwap سهم خام بازار را می خورد

کانون توجه سرمایه گذاران، اکنون به توکن های DeFi و تریدینگ است.

بیت کوین در حال استراحت است و در یک محدوده تجاری محدود با حجم کمتر از متوسط نسبت به ماه گذشته قرار دارد. در همین حال، ارزهای رمزنگاری شده ی جایگزین و بازار مالی غیرمتمرکز، کانون توجهات را به سوی خود برده اند.

قیمت بیت کوین در روز دوشنبه، تعطیلات آخر هفته خود را تمدید می کند و در محدوده ۳۲۵۰۰ تا ۳۴۵۰۰ دلار معامله می شود، اگرچه عملکرد ۲۴ ساعته آن در زمان انتشار، ۲.۵ درصد بالاتر است.

Andrew Tu، مدیر شرکت بازرگانی کمی (کوانت) مرز کارایی، خاطرنشان کرد: “XRP و DOGE هر دو در آخر هفته جهش کردند در حالی که بسیاری از ارزهای مهم، از جمله BTC و ETH، با مشکل روبرو بودند. ” اگرچه گفتن زمان آن دشوار است، اما معمولاً پس از یک دوره نوسان کم، بازار در یک جهت یا جهت دیگر شکسته می شود.”

حجم معاملات بیت کوین در معاملات عمده در روز دوشنبه در زمان انتشار، در ۸ حوزه اصلی ردیابی شده در CoinDesk 20 ، ۲.۶ میلیارد دلار بود. این بسیار پایین تر از متوسط ۴.۸ میلیارد دلار پرهیجان در ماه گذشته است، اما بسیار نزدیک به حد متوسط سه ماهه ۲.۷ میلیارد دلار است.

حجمهای پایینتر ممکن است برخی از کندی قیمت را توضیح دهد. با این حال، با توجه به رشد ۱۶ درصدی در ماه گذشته، تمایل به بازار گاوی بیشتر از خرسی است.

وی گفت: “به نظر می رسد که بازار تمایل به روند صعودی دارد، هرچند که یک شکست دوباره در روند نزولی همیشه امکان پذیر است.”

Jason Lau، مدیر عامل صرافی OKCoin مستقر در سانفرانسیسکو، خاطرنشان کرد: “ژانویه یک ماه موفق برای بیت کوین و حجم معاملات آتی بود، و به راحتی بالاترین رقم های ماهانه جدید را ایجاد کرد.” Lau اضافه کرد: “برای OKCoin، حجم spot ژانویه بیش از دو برابر دسامبر بود که قبلا یک بالاترین حد بود. به وضوح هنوز علاقه زیادی به بیت کوین به عنوان یک دارایی وجود دارد، آخرین مورد ایلان ماسک است که حمایت خود را ابراز کرد.”

Lau به CoinDesk گفت که در حال حاضر شاهد تثبیت قیمت بیت کوین در سطح فعلی پس از قله ی ۴۲۰۰۰ دلار است. وی خاطرنشان کرد که سلطه بیت کوین، یک مقیاس از قدیمی ترین سهم بازار ارزهای رمزنگاری شده در این اکوسیستم، همچنان در حال کاهش است. کمتر از یک ماه پیش، در تاریخ ۳ ژانویه، تسلط بیت کوین به بیش از ۷۳٪ رسید و از آن زمان تقریبا ۱۰٪ کاهش یافته است.

SushiSwap در حال خوردن سهم بازار DEX

دومین ارز بزرگ رمزنگاری شده در ارزش بازار، اتر (ETH) ، روز دوشنبه افزایش یافت و از ساعت ۲۱:۰۰ به وقت محلی ۲۱:۰۰ UTC (4:00 p.m. ET) در حدود ۱,۳۳۴ دلار معامله شد و ۲ درصد صعود کرد.

SushiSwap در حال کسب سود در سهم بازار حجم مبادلات غیرمتمرکز یا DEXs است، که در زمان انتشار، طبق تجزیه و تحلیل داده های Dune Analytics، بالاترین رقم بیش از ۲۳٪ از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

SushiSwap یک “چنگال” سلطنت DEX بر اساس حجم Uniswap است، به این معنی که کد قرارداد هوشمند Uniswap برای ایجاد مبادله رقیب استفاده شده است. Peter Chan، رئیس معاملات OneBit Quant، می گوید هر دو SushiSwap و Uniswap از گردش قیمت ارز رمزنگاری شده، برای موقعیت بهتر خود در بازار بهره می برند. Chan به CoinDesk گفت: “هر دوی آنها اخیراً افزایش زیادی را در حجم، تجربه کرده اند، بیشتر به دلیل افزایش نوسانات بازار.”

علاوه بر این، Misha Alefirenko، بنیانگذار بازارساز ارز رمزنگاری شده VelvetFormula، می گوید که افزایش قیمت توکن صرافی های DEX به تازگی معامله گران را ترغیب کرده است که از مبادلات متمرکز (CEX) به DEX ها روی بیاورند. “همانطور که در رالی در آلتکوین ها دیدیم، پیش بینی می شود که DEX ها مقداری از سهم بازار را از CEX بگیرند، به خصوص در توکن های DeFi بومی.”

نظرات کاربران