تعداد تراکنش های تدر در بلاک چین ترون بیشتر از اتریوم

تعداد تراکنش های تدر در بلاک چین ترون برای سه هفته متوالی بیشتر از تراکنش های این ارز پایدار در شبکه اتریوم هستند و این به خاطر بالا بودن کارمزد تراکنش ها در شبکه اتریوم است.

کل تراکنش های هفتگی تدر روی بلاک چین اتریوم در چهار هفته گذشته در حدود ۱.۵ میلیون ثابت مانده است. اما طبق داده های کوین متریکس، تراکنش های تدر در بلاک چین ترون از حدود ۹۰۰۰۰۰ در اواسط ماه دسامبر ۲۰۲۰ به حدود ۲ میلیون در هفته دوم ژانویه ۲۰۲۱ رسیده اند.

نِیت مادری (Nate Maddrey) ،تحلیلگر کوین متریکس، در پیامی به کوین دسک گفت:

افزایش تراکنش های تدر در شبکه ترون در درجه اول به دلیل کارمزدها است.

افزایش کارمزدها در شبکه اتریوم

کارمزد تراکنش ها بر حسب دلار در یک هفته گذشته در شبکه اتریوم به بالای ۱۹ دلار رسید. اما اکنون کمی پایین تر از ۸ دلار است. کارمزدهای تراکنش بر حسب اتریوم بسیار پایین تر از بالاترین حد خود بوده، ولی هنوز هم خیلی بالا هستند. طبق داده های بلاک چیر، کارمزدها در ماه جاری چندین بار به بالای ۰.۰۱۵ اتریوم رسیده اند.

مادری گفت:

با افزایش کارمزدها، تراکنش های تدر تمایل به تغییر جهت از اتریوم به ترون دارند.

لازم به ذکر است که حجم کل تراکنش های انجام شده تدر در اتریوم هنوز بیشتر از ترون بوده و این نشان می دهد که تراکنش های کوچک تر در حال نقل مکان به این بلاک چین هستند. در ضمن، کسانی که تراکنش های بزرگتری را انجام می دهند و توانایی پرداخت کارمزدهای بالاتر را دارند، به استفاده از شبکه اتریوم ادامه می دهند.

تراکنش تدر
تراکنش های تدر در شبکه اتریوم و ترون

پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری در تدر، با اشاره به این که صرافی ها از بلاک چین ترون استقبال خوبی کرده اند و همچنین این بلاک چین در مقایسه با اتریوم بسیار ارزان تر است، گفت:

با توجه به افزایش اخیر کارمزدهای تراکنش در شبکه اتریوم، استفاده از بلاک چین ترون منطقی به نظر می رسد.

تدر در سایر شبکه ها

ترون تنها گزینه برای کاربران تدر نیست. آردوینو گفت که در دو سال گذشته، تراکنش های تدر در شبکه های سولانا، اَلگورند و لیکوئید نتورک نیز انجام شده اند. اما این سوال که کدام شبکه بیشترین سهم را از این تراکنش ها دارد، هنوز تا حدودی بدون جواب باقی مانده است.

مادری به کوین دسک گفت:

جای تعجب نیست که تراکنش های تدر به سمت یک یا دو بلاک چین متمایل شوند. اما توزیع کاربرد به ” مجموعه ای از عوامل مانند کارمزدهای پایین، اثرات شبکه و دسترس پذیری” بستگی دارد.

آردوینو پیش بینی می کند که طی چند سال آینده، اتریوم به لطف انتقال به اتریوم ۲.۰ (که می تواند ضریب بازده بیشتری را تضمین کند) سهم عمده ای از تراکنش های تدر را به خود اختصاص خواهد داد. او همچنین انتظار دارد که بلاک چین های دیگر نیز” سهم نسبتا خوبی از کل بازده” را بدست خواهند آورد.

منبع: وب سایت کوین سرا

نظرات کاربران