رشد شدید آلت کوین‌ها همزمان با ثبات قیمت بیت کوین

در حالی که خریداران بیت کوین به‌دنبال حفظ حمایت ۵۰,۰۰۰ دلاری و تثبیت قیمت بالای این محدوده هستند، برخی آلت کوین‌ها نظیر پالیگان (MATIC) و کاردانو موفق شدند جهش‌هایی دو رقمی ثبت کنند.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین مدتی است که به‌دنبال تعیین جهت روند خود است. در همین بین، قیمت اتریوم و آلت کوین‌ها پس از اصلاح شدید بازار که روز پنجشنبه رخ داد، در حال احیا است. قیمت دوج کوین پس از اعلام خبر اضافه‌شدن به صرافی کوین بیس، جهشی ۴۷ درصدی را تجربه کرد. علاوه بر اضافه‌شدن دوج کوین به کوین بیس، ایلان ماسک هم در توییتی نوشت که با توسعه‌دهندگان دوج کوین برای بهبود سیستم تراکنش‌های و کارایی آنها همکاری می‌کند؛ خبری که بر قوت جهش دوج کوین افزود.

نمودار قیمت اتریوم
نمودار قیمت اتریوم

همان طور که پیش‌تر گفتیم، همزمان با تلاش بیت کوین برای حفظ حمایت ۵۰,۰۰۰ دلاری و تثبیت بالای این ناحیه، آلت کوین‌های بسیاری جهش‌هایی چند ده درصدی ثبت کردند. از سوی دیگر، تعداد کیف پول‌های نهنگ‌های بیت کوین که بالای ۱,۰۰۰ واحد بیت کوین دارند، به نسبت ماه گذشته ۴.۷ درصد کاهش یافت؛ می‌توان این موضوع را ناشی از برداشت سود و سرازیرکردن آن به‌سمت آلت کوین ها دانست.

داده‌های بازار نشان می‌دهد که علیرغم روند کند احیای قیمت بیت کوین، تقاضا برای اتریوم باعث شد تا شاهد جهش ۱۸ درصدی قیمت این ارز دیجیتال باشیم. این جهش تا جایی ادامه داشت که قیمت اتریوم روز گذشته تا اوج ۴,۱۳۷ دلاری پیش رفت.

داده‌های گلاسنود نشان می‌دهد که کیف پول‌هایی با موجودی حداقل ۳۲ اتر، با روندی آهسته در ماه‌های گذشته در حال کاهش است. در تفسیر این اتفاق می‌توان گفت که احتمالاً افراد کمتری به‌دنبال تبدیل‌شدن به اعتبارسنج در بلاک چین اثبات سهام اتریوم هستند.

سلطه بازار ارزهای دیجیتال
سلطه بازار ارزهای دیجیتال

با وجود اینکه نمی‌توان با قطعیت گفت فصل آلت کوین‌ها آغاز شده است یا نه، اما برخی نشانه‌ها حاکی از آغاز این فصل هستند. یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های ظهور فصل آلت کوین‌ها، نوسانات عرضی بیت کوین و تمرکز معامله‌گران در بازار آلت کوین‌ها است که در نهایت به کاهش سلطه بیت کوین بر بازار منجر می‌شود.

از جمله جهش‌های قابل‌توجه، رشد ۶۰ درصدی قیمت پالیگان در ۲۴ ساعت گذشته بود. این ارز دیجیتال با این جهش، موفق شد اوج تازه‌ای را در ۱.۷۵ دلار ثبت کند.

RLC‌ از دیگر پروژه‌هایی بود که با صعودی چشمگیر، ۴۵ درصد رشد کرد. کوین بیس چندی پیش اعلام کرد این پروژه را که در حوزه شبکه‌های پردازش ابری فعالیت می‌کند، به فهرست ارزهای پشتیبانی‌شده خود اضافه می‌کند.

قیمت ارگو (ERG) هم در ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است. سورا (XOR) هم موفق شد با ۴۸ درصد، از ۸۰۰ دلار عبور کند.

در حال حاضر ارزش بازار ارزهای دیجیتال ۲.۳۰۷ تریلیون دلار است و بیت کوین سهمی ۴۰.۳ درصدی از بازار را در اختیار دارد.

رشد شدید آلت کوین‌ها همزمان با ثبات قیمت بیت کوین
نمای بازار در ۲۴ ساعت گذشته

منبع: وب سایت ارز دیجیتال

نظرات کاربران