روزنه امید بیت کوین

سه داستان

پارلمان هند در حال بررسی لایحه ای است که می تواند ارزهای “خصوص” غیردولتی، از جمله ارزهای رمزنگاری شده را ممنوع کند. CoinDesk’s Tanzeel Akhtar گزارش می دهد، این آخرین حمله به صنعت در حال رشد ارزهای رمزنگاری شده در کشور پس از لغو تحریم دو ساله، توسط دادگاه عالی کشور است.

  • لایحه ارز رمزنگاری شده و تنظیم ارز دیجیتال رسمی ۲۰۲۱، نیز به دنبال ایجاد چارچوبی برای ایجاد ارز دیجیتال رسمی است که توسط بانک ذخیره ارز هند(RBI) صادر می شود. دامنه این لایحه هنوز در حال بحث و بررسی است که جای استثناهای نامشخص را باقی می گذارد.
  • یک مقام رسمی در یک صرافی بزرگ ارزهای رمزنگاری شده به شرط ناشناس ماندن به روزنامه اقتصادی تایمز هند گفت: “زمان نگرانی است.” در همین حال،Nischal Shetty، مدیر عامل صرافی ارز رمزنگاری شده WazirX مستقر در بمبئی، هشدار داد، “مقررات اشتباه یا عجولانه ما را [هند] یک دهه عقب می اندازد. مقررات صحیح، هند را در راس این فناوری قرار خواهد داد.”
  • با داشتن یک پارلمان متحد، این لایحه شانس زیادی برای تبدیل شدن به قانون دارد و هند را به اولین اقتصاد بزرگ آسیا در ممنوع کردن ارزهای رمزنگاری شده خصوصی به جای قانونی کردن آنها مانند سهام شرکت ها، می سازد.

در حال حاضر، سوئیس اجازه می دهد تا اوراق بهادار توکن دار در یک بلاکچین با وضعیت قانونی مشابه دارایی های سنتی، تجارت کند. یان آلیسون، روزنامه نگار CoinDesk گزارش داد، این قانون که امروز به اجرا درآمد، با اوراق بهادار توکن دار به عنوان یک گروه دارایی جدید برخورد می کند که حقوق قانونی مالکیت را از طریق بلاکچین برای سرمایه گذاران فراهم می کند.

  • در اقدامی که می تواند برای سایر حوزه های قضایی دارای اهمیت استراتژیک باشد، قانونگذاران سوئیس تصمیم گرفتند که یک رژیم نظارتی دارایی دیجیتال جداگانه ایجاد نکنند اما در عوض قوانینی را در مورد فناوری دفتر توزیع شده بر روی چارچوب قانونی موجود تصویب کردند.
  • دو بانک تنظیم شده ارز رمزنگاری شده سوئیس، بانکهای Sygnum و SEBA، با انتشار اوراق بهادار توکن دار، به صدر اخبار رفتند. در حالی که EBA سهام سری B خود را به عنوان توکن های اتریوم ERC-20صادر می کند، Sygnum طیف وسیعی از اوراق بهاردار پرمیوم را توکن گذاری کرد.
  • به طور جداگانه، صرافی ارزهای دیجیتال AG مستقر در زوریخ، مجوز خانه اوراق بهادار را توسط سازمان نظارت بر بازار مالی سوئیس (FINMA) دریافت کرد، که به این شرکت اجازه داد در دنیای در حال ظهور توکن های امنیتی تنظیم شده، معامله کند.

ویزا در حال بررسی روش هایی است که ارزهای رمزنگاری شده را “ایمن، مفید و قابل استفاده” تر کند. Al Kelly، مدیر عامل ویزا، در یک گزارش درآمدی گفت که استراتژی غول پرداخت “کار با کیف پول و مبادلات” است تا کاربران را قادر به خرید و پرداخت پول رمزنگاری شده “با استفاده از اعتبار ویزای” خود کند.

Kelly گفت: “این ارتباطات کیف پول، نشان دهنده توانایی بیش از ۵۰ میلیون اعتبار ویزا است.” وی افزود ۳۵ مورد از “برترین پلتفرم ها و کیف پول های ارز دیجیتال” در حال حاضر با ویزا کار می کنند.

  • مدیر پرداختها گفت که استیبل کوین ها می توانند برای “تجارت جهانی” و “ارزهای دیجیتالی که بر بلاک چین های عمومی بعنوان شبکه های اضافی کار می کنند مانند شبکه های RTP یا ACH” مناسب باشند، اگرچه بیت کوین هنوز “در این مرحله به عنوان یک نوع پرداخت، به مقدار قابل توجهی استفاده نمی شود. “

روزنه امید؟

نیروی محرک جمعی بازار که هفته گذشته دنیا را به طوفان کشاند هنوز در بازی است. پس از آنکه معامله گران در فروم Reddit WallStreetBets، چهارشنبه گذشته، سهام GameStop را از ۱۹ دلار در دسامبر به ۳۴۷ دلار رساندند، با شورت اسکوئیز موقعیت صندوق تامینی که از قبل پرواز بالایی داشت، برخی می گویند که جن از بطری خارج شده است: سرمایه گذاران کوچک، قبل از این، هرگز چنین قدرتی نداشتند. جادوی آنها؟ وایرال.

امروز صبح، هر اونس نقره پس از تبلیغ در توییتر و ردیت در تمام آخر هفته، بالای ۳۰ دلار معامله شد. هفته گذشته افزایش مشابهی در بازارهای ارزهای رمزنگاری شده اتفاق افتاد. دوج کوین سهموی شد و برای مدت کوتاهی وارد ۱۰ ارز رمزنگاری شده برتر با محدودیت بازار شد. همانطور که دیشب ثروتمندترین مرد جهان، ایلان ماسک در کلاب هاوس گفت، این برای سکه ای که چیزی بیش از یک میم نیست، خیلی تعجب آور نیست.

بیت کوین نیز پس از اینکه در روز جمعه ایلان ماسک، بیوگرافی توییتر خود را به # بیت کوین بروزرسانی کرد، از هیجان اینترنتی بهره مند شد. افزایش ۳۸۰۰۰ دلار، موقعیت های استقراضی ۳۸۷ میلیون دلاری را از بین برد، اگرچه حرکت، طولانی مدت طول نکشید. حتی اظهارات شب گذشته ماسک مبنی بر اینکه “بیت کوین، چیز خوبی است” نیز نتوانسته است سوزن را حرکت دهد.

در حالی که به نظر می رسد WallStreetBets هنوز باید، با وجود درخواست های مکرر برای اقدام قیمتی جمعی برای پرتاب آن به ماه، که XRP انجام داد، در پشت بیت کوین رالی کند. همانطور که CoinDesk’s Omkar Godbole گزارش داد، گروه تلگرام Buy & Hold XRP که در روز شنبه تأسیس شد، با موفقیت، یک پامپ و دامپ ارز رمزنگاری شده محاصره شده، را ترتیب داد.

پس از طرح شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه آزمایشگاه های Ripple، که بخش قابل توجهی از XRP را در اختیار دارد، ارز رمزنگاری شده، به بالاترین سطح دو ماه رسید. (ریپل روز جمعه به ادعاهای SEC پاسخ داد، با این استدلال که “عملکرد و نقدینگی XRP کاملاً با مقررات اوراق بهادار ناسازگار است.”)

اما تا زمان انتشار، XRP با ۴۰٪ کاهش، محدودیت خرید هماهنگ را نشان می دهد. معلوم نیست که چرا قیمت، کاهش یافته است، گرچه “کاملاً ممکن است یک نهنگ (سرمایه گذار بزرگ) از افزایش قیمت استفاده کرده و دارایی های خود را تخلیه کند”.

آیا همه ی اینها بد است؟ همانطور که بلومبرگ متذکر شد، حداقل بخشی از دلیل بالاتر نرفتن قیمت نقره، مشکل در تأمین منابع و جابجایی سهام فیزیکی آن بود. معامله کنندگان درگیر گفتند به دلیل تقاضای بی سابقه قادر به پردازش سفارشات نبودند.

ری دالیو، سرمایه گذار مشهور با روشن کردن افکار خود در مورد بیت کوین، قدرت آن را به عنوان یک “ذخیره” همانند ارزش طلا دانست. برخلاف گزینه های دیگر، بیت کوین به راحتی منتقل می شود و می توان آن را بصورت خصوصی در اختیار داشت.

می توان آن را یک روزنه امید، برای طلای دیجیتال نامید.

نظرات کاربران