فصل آلت کوین ها؛ گرایش سرمایه گذاران به سمت برخی آلت کوین ها

با توجه به این که قیمت بیت کوین و اتریوم از بالاترین سطح های خود اصلاح شدند، عملکرد قوی سایر ارزهای رمزپایه نشان می دهد که در حال حاضر معامله گران و سرمایه گذاران برای کسب سود بیشتر به آلت کوین ها روی آورده اند.

داده ها نشان می دهند که تا تاریخ ۱۱ ژانویه قیمت بیت کوین و اتریوم به ترتیب ۸۷ و ۷۸ درصد افزایش داشته اند و به بالاترین سطح های خود رسیده اند.با این حال، دارایی های کوین دسک ۲۰ هنوز با بالاترین رکورد خود فاصله داشتند.یک پیامد احتمالی این است که به خاطر روند صعودی اخیر بیت کوین، این توکن ها دارای پتانسیل هایی برای رسیدن به سطح های بالاتر هستند.

به نظر می رسد که سرمایه گذاران بلند مدت در سطح نهادهای سرمایه گذاری تحت تاثیر اصلاح قیمت بیت کوین قرار نگرفته اند و معتقدند که این فقط یک کاهش قیمت کوتاه مدت است و دوباره قیمت به سطح های بالاتر برگشت خواهد کرد.

آلت کوین ها
فاصله دارایی های کوین دسک ۲۰ از بالاترین رکوردهای خود

اندرو تو  یکی از مدیران شرکت Efficient Frontier گفت:

ما شاهد افزایش قیمت آلت کوین ها (چه قبل و چه بعد از اصلاح روز دوشنبه) بوده ایم، آنها از سال ۲۰۱۷ تاکنون چنین افزایشی نداشته اند.

حرکت سرمایه گذاران به سمت آلت کوین ها

به گفته “تو”، ارزش بازار بیت کوین در ۸ ژانویه به رکورد جدیدی رسید،اما از آن زمان تاکنون کاهش یافته است.این احتمال وجود دارد که برخی از معامله گران از بیت کوین سود بدست آورده اند و سپس آنها را وارد بازار آلت کوین ها کرده اند.

بیت کوین
ارزش کل بازار بیت کوین

به نظر می رسد که اکنون بیت کوین وارد منطقه جدیدی شده که  ۳۰۰۰۰ دلار سطح حمایت و ۳۵۰۰۰ دلار سطح مقاومت آن است. با توجه به این اتفاق، آلت کوین های برتر بازار به سمت سطح های بالاتر حرکت کرده اند و معامله گران با تغییر وضعیت به سمت آنها از ثبات بیت کوین استفاده می کنند.

قیمت بیت کوین
نمودار یک ساعته قیمت بیت کوین

براساس گزارش های منتشر شده قبلی، به دنبال روند صعودی سال ۲۰۲۰ بیت کوین که توسط نهادهای سرمایه گذاری هدایت شد، سرمایه گذاران و معامله گران جزئی به خاطر ترس از دست دادن (یا فومو) به این روند صعودی پیوستند.از طرفی ،برخی از سرمایه گذاران به سمت آلت کوین ها می روند، چون آنها به خاطر قیمت نسبتا پایین مقرون به صرفه هستند.

افزایش دو رقمی اخیر قیمت ریپل یکی از این نمونه ها است. این روند صعودی چشمگیر اندکی پس از کاهش شدید قیمت ریپل به خاطر شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا رخ داد.

قیمت اتریوم پس از کاهش به زیر سطح ۱۰۰۰ دلار در روز سه شنبه، دوباره به بالای این سطح برگشت و هم اکنون در حدود ۱۰۴۵ دلار است. استلار نیز در روز گذشته شاهد بازیابی خوبی بود و قیمت آن ۲۲.۱۶ درصد افزایش یافت. 

عملکرد خوب توکن های بخش دیفای

توکن های بخش مالی غیر متمرکز (دیفای) نیز عملکرد فوق العاده ای داشته اند. قیمت سینتِتیکس در روز سه شنبه با ۲۳ درصد افزایش به حدود ۱۶.۰۱ دلار رسید. در حال حاضر،قیمت این توکن در حدود ۱۵.۴۹ دلار است.

طبق داده های مساری، سایر توکن های بزرگ دیفای که رشد چشمگیری داشته اند عبارتند از: میکر، کامپاند، آوه و یونی سواپ.

اما در آخرین گزارش هفتگی Arcane Research در تاریخ ۱۲ ژانویه، این شرکت تحقیقاتی ارز رمزنگاری مستقر در نروژ درباره  ” ریسک آلت کوین ها” هشدار داد.

در این گزارش آمده است:

به راحتی می توان گفت که روند صعودی بیت کوین به آلت کوین ها رسیده است، زیرا آنها در طول هفته گذشته افزایش فوق العاده ای داشته اند. با این حال، هنگامی که بیت کوین در روزهای یکشنبه و دوشنبه به سمت سطح های پایین تر حرکت کرد، آلت کوین ها با شدت بیشتری کاهش یافتند. این تایید می کند که حرکت آلت کوین ها بر اساس یک رویکرد ریسک پذیر است.

بازارهای سهام در جستجوی حمایت

در حالی که بیت کوین و آلت کوین ها شاهد بازیابی به سطح های بالاتر قیمت بودند، بازارهای سنتی به دلیل احتمال ادامه ناآرامی های سیاسی در آمریکا و نگرانی های ناشی از تاثیر اقتصادی محدودیت های جدید کووید ۱۹، همچنان تحت فشار بودند.

نشانه های تقویت ارزش دلار فشار بر بازارهای مالی جهان وارد می کند و حتی برخی از تحلیلگران هشدار داده اند که قوی شدن دلار به ضرر بیت کوین خواهد بود.

شاخص های اصلی در تمام روز  تحت فشار بودند و  برخی از آنها روز معاملاتی را با قرمز و برخی دیگر با سبز به پایان رساندند. شاخص S&P 500 و داو جونز به ترتیب ۰.۰۴ و ۰.۱۹ درصد رشد داشتند، در حالی که نزدک با ۰.۰۸ درصد کاهش به کار خود پایان داد.

منبع: وب سایت کوین سرا

نظرات کاربران