نهنگ ها در این ماه ۱۴۰۰۰۰ بیت کوین فروختند

شرکت تحلیلی گلس نود گزارش داد که نهنگ ها پس از یک دوره انباشت پایدار، تعداد زیادی از بیت کوین های خود را در ماه فوریه فروختند.

طبق تعریف گلس نود، هر آدرسی که بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ بیت کوین داشته باشد، نهنگ نامیده می شود. این در حالی است که  نهنگ های گوژپشت بیش از ۱۰۰۰۰ بیت کوین در آدرس های خود نگه می دارند. این گزارش نشان داد که تعداد نهنگ ها از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۵ فوریه بیش از ۱۴ درصد افزایش یافته است.

شوق خرید نهنگ ها و گوژپشت ها در ماه ژانویه به  اوج خود رسید، زیرا آنها ۸۰۰۰۰ بیت کوین (با قیمت فعلی ۳.۸۴ میلیارد دلار) خریداری کردند.

اما به نظر می رسد که نهنگ ها و گوژپشت ها سودهای کلانی کسب کرده اند و آنها از ابتدای ماه جاری تاکنون ۱۴۰۰۰۰ بیت کوین به ارزش ۶.۷۲ میلیارد دلار فروخته اند.

داده ها، همبستگی معکوس بین فعالیت های معاملاتی نهنگ ها با سرمایه گذاران کوچک تر ( اما هنوز هم بسیار ثروتمند) را نشان می دهند. گزارش شرکت گلس نود خاطرنشان کرد که “دلفین ها” و “کوسه ها” (کیف پول هایی که بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ بیت کوین نگهداری می کنند)  در ماه ژانویه ۹۵۰۰۰ بیت کوین به ارزش ۴.۵۶ میلیارد دلار فروختند. اما آنها از ابتدای ماه فوریه تاکنون در مجموع ۱۱۷۰۰۰ بیت کوین به ارزش ۵.۶۱ میلیارد دلار انباشت کرده اند. در این گزارش آمده :

نکته قابل توجه این است که چگونه تغییرات موجودی در کلاس دلفین/ کوسه  و نهنگ/ گوژپشت  در حجم و شکل منعکس می شوند. هر وقت یک کلاس حجم بیشتری دارد، کلاس دیگر شاهد حجم کمتری است و بالعکس.

فروش بیت کوین در پی کاهش قیمت

اختاپوس ها و ماهی ها (کیف پول هایی که بین ۱۰ تا ۱۰۰ بیت کوین دارند) از نوامبر سال ۲۰۲۰ به طور مداوم دارایی های خود را  به صرافی ها منتقل کرده اند و در کمتر از ۴ ماه بیش از ۱۲۸۰۰۰ بیت کوین به ارزش ۶.۱۴ میلیارد دلار را فروخته اند.

کاهش ۲۰ درصدی قیمت بیت کوین در این هفته باعث شد تا نهنگ ها به تکاپو بیفتند. یک نهنگ زیرک قبل از شروع کاهش قیمت در روز دوشنبه موفق به فروش ۱۵۶ میلیون دلار از بیت کوین های خود شد.

احتمالا، ترس از روند نزولی وجود ندارد، چون تحقیقات پلتفرم معاملاتی ” CrossTower” نشان می دهند که خرید بیت کوین توسط نهادهای سرمایه گذاری، قیمت این ارز را در بلند مدت در بالای سطح ۵۰۰۰۰ دلار نگه خواهد داشت.

منبع: وب سایت کوین سرا

نظرات کاربران