نوسانات بیت کوین و تجربه تلخ معامله گران تازه وارد از کاهش اخیر قیمت

کاهش ۲۸ درصدی بیت کوین برای برخی از معامله گرانی که برای اولین بار اقدام به خرید آن کرده اند، تا حدی تجربه تلخی بوده است. این ارز پس از هفته ها افزایش قیمت، اخیرا در یک دوره چهار روزه بیش از ۱۱۰۰۰ دلار کاهش داشت. به گفته چدز، یک معامله گر و تحلیلگر ارز رمزنگاری در توییتر، در روند صعودی جدید بیت کوین، احتمالا خریداران جدید زیادی وارد بازار این ارز شده اند. برخی از آنها ممکن است با نوسانات شدید قیمت آن آشنا نباشند. چدز گواهینامه CMT سطح I دارد. این گواهینامه به منزله داشتن دانش تحلیل تکنیکال است.

چدز گفت:

با توجه به افزایش محبوبیت اخیر بیت کوین، ما شاهد ورود سرمایه گذاران و معامله گران جدید زیادی بوده ایم که هیچ یک از آنها نوسانات شدید این دارایی (مانند شمع روزانه ۸۵۰۰ دلاری) را هرگز تجربه نکرده اند.

عبور بیت کوین از بالاترین سطح قبلی خود در روند صعودی اخیر

بیت کوین در دسامبر سال ۲۰۲۰ از بالاترین سطح خود در سال ۲۰۱۷  فراتر رفت.در هفته های بعد، قیمت این دارایی تقریبا به دو برابر بالاترین سطح قبلی خود (یعنی ۲۰۰۰۰ دلار) رسید و براساس داده های TradingView.com، قیمت آن در تاریخ ۸ ژانویه کمی پایین تر از سطح ۴۲۰۰۰ دلار بود. این روند صعودی تا حدودی به دلیل خرید این ارز توسط سرمایه  گذاران بزرگ بخش مالی سنتی در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ بوده است.معیارهای سایت داده های ارز رمزنگاری ” The Tie” نشان می دهند که ورود سرمایه گذاران جزئی نیز می تواند یکی از عوامل آن باشد.

چدز اظهار داشت که معتقدین واقعی و هر کسی که واقعا عدم تعادل عرضه و تقاضا را درک می کند، این چنین نوسانات را دوست دارند. چون به آنها این امکان را می دهند تا دوباره وارد موقعیت ها شوند و یا به موقعیت های قبلی خود اضافه کنند. وی افزود:

با توجه به این که نهادهای سرمایه گذاری همچنان به انباشت ادامه می دهند و عرضه روزانه کاهش می یابد، روند صعودی بیت کوین احتمالا ادامه خواهد یافت و به نظر من، در تمام کاهش قیمت ها احتمالا انباشت صورت خواهد گرفت.

سایر معامله گران فعال در این فضا  خاطرنشان می کنند که کاهش قیمت بیت کوین طبیعی است و بخشی از هر بازار صعودی سالم است.

اگرچه بیت کوین در طول تاریخ خود نوسانات قابل توجهی داشته است، اما  با عبور آن از سطح ۲۰۰۰۰ دلار و ثبت بالاترین رکورد، شاهد نوسانات بیشتری نسبت به گذشته خواهیم بود.

منبع: وب سایت کوین سرا

نظرات کاربران