هاوینگ ۴ ارز که برای سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده است

نصف شدن پاداش بلاک که به هاوینگ معروف است، میزان تولید ارزهای جدید در یک بلاک چین مشخص را ۵۰ درصد کاهش می دهد. معامله گران ارز رمزنگاری هاوینگ ها را کاتالیزوری برای افزایش قیمت دارایی های رمزنگاری می دانند. ارزهای ورج، توموچین، ورت کوین و راون کوین در سال جاری شاهد هاوینگ خواهند بود.

اگر همه چیز طبق پیش بینی اتفاق بیفتد، تعداد ارزهای موجود در بازار کاهش خواهند یافت، بنابراین تقاضا برای آن ارزها و در نتیجه قیمت آنها افزایش پیدا خواهد کرد. با در نظر گرفتن این موضوع، در این مطلب به چهار پروژه ارز رمزنگاری اشاره شده که در سال جاری نرخ صدور و در نتیجه پاداش بلاک آنها به نصف کاهش خواهند یافت.

هاوینگ وِرج (XGV)

هاوینگ ورج قرار است در ۲۵ ژانویه، وقتی که زنجیره آن به بلاک ۴۷۰۰۰۰۰ برسد، برگزار شود. در این مرحله، پاداش فعلی  ۲۰۰ ورج که هر ۳۰ ثانیه به استخراج کنندگان داده می شود، به ۱۰۰ کاهش یابد.

با توجه به این که ۱۱ روز دیگر تا زمان هاوینگ این ارز باقی مانده، ممکن است فرض شود که فرصت بهره گرفتن از کاهش عرضه ورج به پایان رسیده است. با این حال، سرمایه گذاری روی هاوینگ ها هرگز یک استراتژی خوب نبوده و اغلب اوقات یک ارز تا بعد از این رویداد هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهد.

قیمت ورج در دسامبر سال ۲۰۱۷ به بالاترین سطح خود در ۰.۳۰ دلار رسید، اما در ادامه یک روند نزولی تقریبا سه ساله داشت و در سال ۲۰۲۰ به سطح ۰.۰۰۱ دلار کاهش یافت. اما از اواخر سال قبل که بیت کوین به بالاترین سطح های قیمتی رسید، روند ورج تبدیل به صعودی شده و قیمت آن از ماه نوامبر ۲۰۲۰ تاکنون ۲۱۹ درصد رشد داشته است. هم اکنون این ارز در سطح ۰.۰۱۳۲۳ دلار معامله می شود. از لحاظ ارزش بازار، این ارز در رتبه  ۸۵ جدول قرار دارد.

هاوینگ توموچین (TOMO)

هاوینگ توموچین در تاریخ ۷ فوریه رخ خواهد داد و پس از آن تعداد ارزهای صادر شده از ۲ میلیون به ۱ میلیون کاهش خواهد یافت.

بلاک چین توموچین دارای زمان بلاک ۲ ثانیه است و هر ۹۰۰ بلاک یک دوره را تشکیل می دهند. در حال حاضر، برای هر دوره ۲۵۰ ارز به استخراج کنندگان داده می شود. این رقم در ماه فوریه به ۱۲۵ ارز کاهش خواهد یافت.

توموچین که در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شده، از مکانیزم اجماع اثبات سهام استفاده می کند و با ماشین مجازی اتریوم سازگار است. هاوینگ ماه فوریه دومین هاوینگ این ارز و همچنین آخرین آن خواهد بود. از این رویداد به بعد، نرخ صدور توموچین تا رسیدن کل عرضه آن به ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ ثابت خواهد ماند.

در حال حاضر، قیمت توموچین در حدود ۱.۲۹ دلار است و این ارز از لحاظ ارزش بازار در رتبه ۱۲۵ جدول قرار دارد.

هاوینگ ورت کوین (VTC)

نصف شدن پاداش بلاک ورت کوین برای ۸ دسامبر برنامه ریزی شده است. در این هاوینگ،تعداد ورت کوین های صادر شده برای استخراج کنندگان از ۲۵ به ۱۲.۵ در هر بلاک کاهش خواهند یافت.

ورت کوین در سال ۲۰۱۴ و در واکنش به مدارهای مجتمع با کاربرد خاص یا همان اسیک، از لایت کوین فورک شد. لایت کوین خودش یک فورک بیت کوین است. ورت کوین قصد دارد تا مقاوم در برابر اسیک باقی بماند و همچنان با  GPU استخراج شود.

زمانی ورت کوین از لحاظ ارزش بازار در بین ۱۰۰ ارز برتر بازار قرار داشت.اما اکنون پس از کاهش ۹۸درصدی از بالاترین سطح دسامبر سال ۲۰۱۷، در رتبه ۵۶۲ جدول است.

هاوینگ راون کوین (RVN)

اگرچه هاوینگ راون کوین از نظر فنی تا ژانویه ۲۰۲۲ رخ نخواهد داد، اما تا زمان نصف شدن پاداش بلاک آن فقط ۱۲ ماه باقی مانده و نرخ عرضه آن از ۵۰۰۰ به ۲۵۰۰ در هر بلاک کاهش خواهد یافت.

راون کوین در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد و تمرکز آن روی ثبت و معامله دارایی های واقعی در بلاک چین بود. در این سال، شرکت آمریکایی Overstock (غول خرده فروشی آنلاین ) در یک غافلگیری میلیون ها دلار در این پروژه کمتر شناخته شده سرمایه گذاری کرد.

راون کوین در ژوئن سال ۲۰۱۹ به بالاترین سطح خود در منطقه ۰.۰۸ دلار رسید. در حال حاضر، این ارز با قیمت ۰.۰۱۶ دلار معامله می شود که نسبت به پایین ترین سطح در نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۸ درصد افزایش داشته است. از لحاظ ارزش بازار، این ارز در رتبه ۱۱۲ جدول قرار دارد.

منبع: وب سایت کوین سرا

نظرات کاربران