پیشی گرفتن جهش قیمتی برخی آلت کوین ها از بیت کوین

آلت کوین های برتر بازار به حرکت خود به سمت بالاترین سطح های سالانه ادامه می دهند، در حالی که پرچم صعودی بیت کوین نشان می دهد معامله گران انتظار رسیدن قیمت به سطح ۵۰۰۰۰ دلار را دارند. افزایش علاقه نهادهای سرمایه گذاری به بیت کوین کمک کرد تا در تاریخ ۹ فوریه به یک رکورد جدید برسد. این رکورد باعث شد تا ارزش بازار بیت کوین بیشتر از ارزش بازار روبل روسیه شود.

براساس داده های ارائه شده توسط کوین تلگراف، مارکتس و تریدینگ ویو، قیمت بیت کوین در ساعات اولیه بامداد روز سه شنبه به بالاترین سطح در ۴۸۲۲۰ دلار رسید. اما در ادامه به سطح ۴۷۰۹۲ برگشت کرد و در حال حاضر در حدود سطح ۴۶۳۰۰ دلار است.

بیت کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین

به گفته فیلب فیلب (بنیانگذار Decentrader ) حرکت امروز بازار نشان دهنده فعالیت قوی روندهای صعودی است که موقعیت های فروشندگان را با قدرت کاهش دادند و در نتیجه یک “الگوی سر و شانه ناموفق در بازه زمانی پایین” شکل گرفت.

فیلب فیلب حرکت فعلی قیمت را پیشرفت مثبتی برای آینده بیت کوین می داند که به نظر می رسد قبل از ایجاد یک منطقه جدید برای توقف طولانی، به سطح های بالاتر خواهد شکست.

قیمت بیت کوین
نمودار یک روزه قیمت بیت کوین

فیلب فیلب در کانال تلگرامی خود گفت:

هدف بیت کوین منطقه ۵۲۰۰۰ دلار است، جایی که من انتظار دارم یک اصلاح جزئی رخ دهد. اما حرکت اصلی باید ما را به سطح ۶۳۰۰۰ دلار برساند.

عبور بیت کوین از روبل روسیه

پس از رسیدن قیمت بیت کوین به بالای سطح ۴۸۰۰۰ دلار در ابتدای امروز، ارزش بازار بیت کوین از ارزش بازار روبل روسیه پیشی گرفت.

طبق داده های AssetDash، ارز بازار بیت کوین در حدود ۸۷۱ میلیارد دلار بود (در حال حاضر،  ۸۵۳ میلیارد دلار است). این بیش از حجم پول روبل روسیه است که تا ماه ژانویه ۵۸.۶ تریلون روبل تخمین زده شد و در حال حاضر تقریبا ۷۹۱.۱ میلیارد دلار ارزش دارد.

ارزش بازار بیت کوین پس از اصلاح مختصر قیمت این ارز در روز گذشته، دوباره بیشتر از ارزش بازار تسلا  شد. در حال حاضر، ارزش بازار تسلا حدود ۸۱۳ میلیارد دلار است.

این افزایش قیمت که منجر به بیشتر شدن ارزش بازار این ارز از روبل روسیه شد، به دنبال اخباری مبنی بر سرمایه گذاری  ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا  در بیت کوین، رخ داد. قیمت این ارز تا سطح ۴۸۲۰۰ دلار رسید، اما به سطح های پایین تر اصلاح شد. با این حال، ارزش بازار بیت کوین همچنان بالاتر از تسلا و فیس بوک است. با ادامه روند صعودی، احتمالا ارزش بازار آن از ارزش شرکت تنسنت چین ( ۹۱۱ میلیارد دلار) عبور خواهد کرد.

ارزش بازار بیت کوین در حال حاضر بیش از ارزش بازار بسیاری از ارزهای فیات در سراسر جهان، از جمله پزوی مکزیک با حدود ۷۳۱ میلیارد دلار است.

رسیدن قیمت برخی از آلت کوین ها به بالاترین سطح های خود

با نوسان قیمت در منطقه معاملاتی جدید و آماده شدن برای حرکت به سمت سطح ۵۰۰۰۰ دلار، بسیاری از آلت کوین ها به بالاترین سطح های خود رسیدند.

پس از راه اندازی قراردادهای آتی اتریوم در CME، قیمت این ارز به بالاترین سطح در ۱۸۲۵ دلار رسید. داده های حاصل از کوین متریکس نشان می دهند که راه اندازی این قراردادها در CME می تواند منجر به شتاب گرفتن ورودی ها به گری اسکیل اتریوم تراست (ETHE) شود.

در ضمن،  معاملات آتی لایت کوین نیز افزایش داشتند و قراردادهای باز آن به رکورد ۵۸۴ میلیارد دلار رسیدند. این نشان می دهد که این آلت کوین توجه نهادهای سرمایه گذاری را به خود جلب کرده است.

الرند نیز از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون ۷۰۰ درصد افزایش داشته است و قیمت و حجم معاملات آن رکوردهای جدیدی را به ثبت رساندند. انتشار کیف پول مایار (Maiar) و همکاری با پروتکل های مالی غیر متمرکز، محرک های اصلی افزایش چشمگیر قیمت این ارز بوده اند.

همکاری بین بلاک چین ها همچنان اولویت اصلی در بخش ارزهای رمزپایه است و این باعث افزایش قیمت  پولکادات به بالاترین سطح در ۲۴.۰۴ دلار شد. 

در پی اعلام همکاری Equilibrium با کرو فایننس برای راه اندازی بازار ساز خودکار کرو (Curve) در اکوسیستم پولکادات، قیمت این توکن به بالاترین سطح خود رسید.

با قوی شدن فاندامنتال های بایننس کوین، قیمت آن به رکورد جدیدی رسید. در حال حاضر، این ارز با ۵۴ درصد رشد در حدود سطح ۱۳۰ دلار معامله می شود. فایل کوین و اییاس به ترتیب با ۵۲.۲۳ و ۲۰.۲۳ درصد افزایش از دیگر آلت کوین هایی بودند که عملکرد فوق العاده ای داشته اند. 

ارزش بازار بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

در حال حاضر، ارزش کل بازار ارز رمزنگاری در حدود ۱.۳۹ تریلیون دلار و نرخ تسلط بیت کوین ۶۱.۷ درصد است.

منبع: وب سایت کوین سرا

نظرات کاربران