کیف پول ترون والت چیست؟ نحوه نصب و راه اندازی آن چگونه است؟

بنیاد ترون و ترون والت

ترون والت یک کیف پول غیر متمرکز از بنیاد ترون است. در این مقاله به بررسی این کیف پول ، نحوه نصب و راه اندازی و استفاده از آن خواهیم پرداخت.

بنیاد ترون در سال ۲۰۱۷ توسط جاستین سان آغاز به کار کرد. اما تاسیس اولیه آن در سال ۲۰۱۴ بود. این بنیاد در مدت کوتاهی پیشرفت زیادی کرد و ارز رمزنگاری آن یکی از بهترین ارزهای بازار است.

کاری که این شرکت انجام می دهد، غیر متمرکز کردن وب برای تغییر جهان با فناوری است. این بنیاد قصد دارد که در آینده اکوسیستم ترون را بسازد.

در واقع شما می توانید به بنیاد ترون ملحق شوید و با آن همکاری کنید. ترون دو دفتر مرکزی در قاره آمریکا و آسیا-اقیانوسیه دارد.

ترون والت چیست؟

ترون والت یک کیف پول ارز رمزنگاری با کاربرد ساده، ایمن ، قدرتمند و مبتنی بر فناوری بلاک چین است. اما قابلیت های خیلی بیشتری دارد. این یک راه حل چند منظوره موبایل برای تمام تراکنش های ارز دیجیتال و جستجوگرهای بلاک چین است.

ترون والت یک کیف پول جاوا اسکریپت برای پروتکل بلاک چین ترون است. ایده اصلی این است که همیشه کلید خصوصی ترون خود را ایمن و آفلاین نگه دارید. می توانید با یک رمز عبور یک یا چند کیف پول ایجاد کنید که برای رمزنگاری کلید خصوصی و امضای تراکنش های شما (ارسال ترون، رای دادن، فریز کردن و غیر فریز کردن) استفاده می شود. کلید خصوصی کاربر هرگز توسط این برنامه فاش نمی شود.

با استفاده از ترون والت می توان توکن ها را فورا ارسال و دریافت کرد. همچنین می توان استیکینگ انجام داد و به SR رای داد.

با ترون والت می توان توکن ها را سریع و با حداقل کارمزد در صرافی غیرمتمرکز داخلی آن مبادله و معامله کنید. این کیف پول برای اندروید،  iOS و دسکتاپ (سیستم عامل های لینوکس، مک اُ اس و ویندوز) در دسترس است. 

فقط نسخه های ویندوز ۸.۱ یا بالاتر از ترون والت پشتیبانی می کنند. نسخه دسک تاپ آن “Tron Wallet Play” نام دارد.

ویژگی های امنیتی ترون والت

امنیت اهمیت بسزایی در کیف پول دارد. اما ترون والت کاملا غیر متمرکز است.یعنی  هیچ مرجع مرکزی برای تامین امنیت کیف پول شما وجود ندارد. این همیشه بد نیست. در ترون والت، شما مسئول امنیت کیف پول خود هستید.

می دانید که بیشتر کیف پول های متمرکز کلید خصوصی را با شما به اشتراک نمی گذارند. در عوض آنها ایمن هستند. اما در کیف پول های غیر متمرکز وضعیت فرق می کند. در چنین کیف پول هایی، شما به کلید خصوصی دسترسی دارید و باید آن را در جای امنی نگهداری کنید.

ترون والت از مکانیسم های امنیتی پیشرفته ای بهره می برد که کاملا از کلیدهای خصوصی کاربر محافظت می کند. این کیف پول با استفاده از جدیدترین فناوری های درجه نظامی برای رمزنگاری، کلیدهای خصوصی و داده های حساس را فقط در دستگاه  خود کاربر ذخیره می کند. آنها هرگز به جای دیگری ارسال نمی شوند و در اختیار دیگران قرار نمی گیرند. هیچ یک از اعضای ترون والت به کلید خصوصی شما دسترسی ندارد.

این بدان معناست که شما مالک واقعی بیت کوین، ترون و سایر توکن ها و ارزهای رمزنگاری خود هستید. هیچ شخص ثالثی از جمله ترون والت به کلیدهای خصوصی شما دسترسی ندارد و نمی تواند هر تراکنشی را که کاربر تصمیم به انجام آن دارد، محدود کند.تراکنش های ارزها و توکن ها به صورت مستقیم، ایمن و سریع انجام و بلافاصله در بلاک چین ثبت می شوند.

عبارت بازیابی و دسترسی به سایر قابلیت های برنامه

هرگز عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ای خود را در اختیار دیگران قرار دهید. در صورت گم شدن کلید خصوصی یا به اشتراک گذاشتن آن با دیگران، وجوه شما بازیابی نخواهند شد. 

با باز کردن قفل برنامه و مکانیزم امنیتی ایمن تری مانند Face ID یا اثر انگشت به همه قابلیت ها دسترسی پیدا می کنید. بلاک چین داده های ترون والت را غیر قابل هک و تغییر ناپذیر و بالاترین سطح امنیت وجوه شما را تضمین می کند. یک رابط کاربری ساده و آسان به شما این امکان را می دهد تا تجربه ای سریع و ملموس داشته باشید. پشتیبانی ترون والت به صورت ۲۴ ساعته است و در صورت مواجه شدن با مشکل می توانید از پشتیبان های آن درخواست راهنمایی کنید.

ترون والت با اتخاذ جدیدترین، سریعترین و ایمن ترین راه حل های فناوری، یکی از پیشتازان صنعت ارز رمزنگاری است.

ارزهای پشتیبانی شده توسط ترون والت

ترون والت یک کیف پول ایمن، غیرمتمرکز با برنامه ساده رمزنگاری ساده همتا به همتا برای ترون، بیت کوین و سایر توکن ها، ارزها و دارایی های رمزپایه است. جدیدترین نسخه بروزرسانی شده این کیف پول TronWallet Update 3.2 است. تیم توسعه دهندگان Getty/IO پس از ایجاد برنامه های ترون والت در اندروید و iOS ، این نسخه را منتشر کرده اند که شامل ۱۰ ویژگی جدید، ۷ برنامه ارتقا داده شده و رفع ۲۷ باگ است.

ترون والت
نسخه جدید ترون والت

بزرگترین بروزرسانی ترون والت از زمان راه اندازی در سال ۲۰۱۸ تاکنون  Update 3.2 بوده که شامل پشتیبانی از اتریوم، توکن های ERC، جفت های جدید مبادلاتی اتریوم به/از بیت کوین، تدر و ترون است. 

در جامع ترین به روز رسانی ترون والت تا به امروز، تیم Getty/IO پشتیبانی کامل از دومین ارز برتر بازار (اتریوم) و کلیه توکن های ERC20 مبتنی بر بلاک چین اتریوم لحاظ کرده است. کاربران این کیف پول می توانند اتریوم و توکن های مبتنی بر بلاک چین آن را به صورت مستقیم و ایمن نگهداری، ارسال و دریافت کنند.

در حال حاضر، ترون والت از سه بلاک چین اصلی یعنی بیت کوین، ترون و اتریوم پشتیبانی می کند. شما همچنین به تمام ارزهای رمزپایه بلاک چین ترون ((TRC10 و TRC20) دسترسی دارید.

بلاک چین
بلاک چین های پشتیبانی شده

کارمزدها در کیف پول ترون والت

کارمزد چیست؟ در یک صرافی متمرکز، هنگام خرید و فروش هزینه خدمات دریافت می شود. اما در کیف پول، کارمزدها چگونه بوجود می آیند؟

معمولا هنگام برداشت، باید کارمزد پرداخت کرد. این مبلغ برای انجام تراکنش است. اما ترون والت هیچ گونه کارمزدی دریافت نمی کند. این باور کردنی نیست، اما یک بیانیه رسمی در این باره در فروشگاه”Google Play” وجود دارد.

ویژگی ها و مزایای ترون والت

  • غیر متمرکز: خیلی از کیف پول ها متمرکز هستند، اما ترون والت غیر متمرکز است. کیف پول های متمرکز در مقایسه با غیر متمرکز بیشتر در معرض هک قرار دارند.
  • حریم خصوصی کامل: هیچ اطلاعات شخصی از کاربر درخواست نمی کند، ورود یا ثبت نام وجود ندارد.
  • کیف پول موبایل چند منظوره برای ارز رمزنگاری و بلاک چین
  • بدون کارمزد؛ ارسال و دریافت رایگان است.
  • مرکز پشتیبانی و راهنمایی درون برنامه ای
  • کیف پول کاملا غیر متمرکز همتا به همتا و دروازه ورود به اقتصاد غیرمتمرکز دیجیتال
  • اعلان های ارسالی سازنده یا مدیر برنامه این امکان را فراهم می کنند تا کاربر به محض پردازش تراکنش، پیام دریافت کند.
  • ایمن و مطمئن ترین مکان برای نگهداری پول دیجیتال در یک دستگاه تلفن همراه
  • تاریخچه تراکنش برای بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری محبوب
  • دسترسی به کلیه قابلیت های برنامه با مکانیسم امنیتی مطمئن تر مانند Face ID و اثر انگشت
  • پشتیبانی از چندین کیف پول دیجیتال در یک رابط کاربری و مرورگر داخلی برای جستجوی دنیای بلاک چین و برنامه های غیر متمرکز
  • مرورگر DApp که برنامه های غیرمتمرکز زیادی را ارائه می کند.
  • سوآپ: کاربر می تواند با استفاده از سوآپ ارزهای خود را به دیگر ارزهای رمزپایه که در ترون والت پشتیبانی می شوند، تبدیل کند.

معایب ترون والت

  • ترون والت دارایی های کمی را پشتیبانی می کند. با این حال، ممکن است در آینده شاهد پشتیبانی سایر ارزهای رمزپایه در این کیف پول باشیم.

نصب و راه اندازی ترون والت

پروژه ترون چندین نسخه موبایل و دسک تاپ دارد که توسط توسعه دهندگان آن ایجاد شده اند. کلیه نسخه های این کیف پول در سایت www.tronwallet.me  در دسترس هستند. نمایندگان بنیاد ترون اکیدا توصیه می کنند که برای ایمنی و حفظ توکن های خود فقط از برنامه ها ی منتشر شده و وب سایت های معتبر استفاده کنید.

سه کیف پول رسمی برای تلفن های هوشمند iOS و اندروید وجود دارد: TRON Wallet Android TRON Wallet iOS و TronWallet. دو مورد اول برای سیستم عامل های خاص طراحی شده اند و بیشتر مناسب کاربران آسیایی هستند ، زیرا زبان اصلی برنامه چینی است.ترون والت مناسب ترین کیف پول برای جامعه جهانی است و بیش از ۳۰ زبان از جمله روسی را پشتیبانی می کند.

ثبت نام در ترون والت سریع است. در مرحله اول، کاربران باید یک رمز عبور ۶ رقمی وارد کنند که بعدا برای ورود به پلتفرم باید آن را ارائه دهند. اگر کاربر اطلاعات خود را فراموش کند، می تواند کیف پول را با استفاده از یک عبارت بازیابی که در ابتدای ثبت نام با انتخاب تصادفی کلمه ایجاد شده، بازیابی کند.

عبارت بازیابی
عبارت بازیابی

نحوه نصب و راه اندازی ترون والت در تلفن همراه

گام اول: برای اپل به App Store و برای اندروید به Play Store  بروید.

گام دوم: App Store را باز کرده و TronWalletMe را جستجو کنید. در پنجره باز شده برای دانلود برنامه روی TronWallet کلیک کنید.

ترون والت
صفحه دانلود ترون والت

گام سوم: ترون والت از شما اجازه ارسال اعلانات را در خواست خواهد کرد. روی گزینه “Allow” کلیک کنید.

اعلانات
پذیرش ارسال اعلانات

گام چهارم: در این قسمت شرایط اختصاصی ترون والت به شما نشان داده خواهد شد. به دقت آنها را بخوانید و سپس “I have read and agree to the terms” را تیک بزنید و روی گزینه “continue” کلیک کنید.

قوانین ترون والت
پذیرش قوانین ترون والت

گام پنجم: گزینه “Create Wallet” را انتخاب کنید.

ساخت کیف پول
ساخت کیف پول

گام ششم: یک رمز شش رقمی وارد کنید. این رمز محافظ کیف پول شما خواهد بود. این رمز باید دو بار وارد و تایید شود.

رمز ورود
وارد کردن رمز ورود

گام هفتم: به شما یک عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ای نشان داده خواهد شد. آن را یادداشت و در جای امنی ذخیره و نگهداری کنید. در صورت گم شدن تلفن همراه خود، می توانید از این عبارت برای بازیابی ترون والت استفاده کنید.

سپس روی گزینه “I’VE WRITTEN IT DOWN” کلیک کنید.

عبارت بازیابی
عبارت بازیابی

گام هشتم: در این مرحله عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ای را حتما به ترتیب بنویسید و در جایی امن نگهداری کنید. سپس روی “Confirm Seed” ( یا  “Verify”) کلیک کنید.

تایید عبارت بازیابی

گام نهم: کیف پول شما ایجاد شده و صفحه زیر به شما نشان داده خواهد شد.

کیف پول
کیف پول

نحوه دسترسی به عبارت بازیابی و کلید خصوصی

برای پیدا کردن کلید خصوصی و عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ای خود، ابتدا روی نماد گوشه پایین سمت راست (با پیکان نشان داده شده در تصویر) کلیک کنید تا به قسمت “Settings” هدایت شوید.

بازیابی رمز و عبارت ۱۲ کلمه ای

روی گزینه “Backup Wallet” کلیک کنید.

بازیابی
بازیابی

بعد از تایید رمز عبور، به صفحه ای منتقل خواهید شد که حاوی عبارت ۱۲ کلمه ای و کلید خصوصی شما است. آن را در یک جای امن ذخیره کنید( معمولا در یک تکه کاغذ آن را می نویسیم). همچنین می توان برای ذخیره آن از گزینه “Copy to Clipboard” استفاده کرد.

نحوه انتقال توکن ها از ترون والت به یک کیف پول دیگر

گام اول: در صفحه “Account”  (که بعد از راه اندازی برنامه وارد آن می شوید)، درست در زیر کارت های حساب شما چند گزینه قرار دارند. روی “Send” ضربه بزنید.

ارسال ارز
ارسال توکن

گام دوم: صفحه “Send” برای شما باز خواهد شد. می توانید آدرس را در قسمت “to” بنویسید یا یک آدرس را از دفترچه آدرس خود انتخاب کنید.

می توانید یک آدرس که از قبل کپی شده را جایگذاری کنید یا با کلیک روی دکمه “QRCode” به صفحه ای منتقل شوید تا آدرس شخص را اسکن کنید. بعد از کپی کردن آدرس، از شما سوال می شود که آیا می خواهید آن را در دفترچه آدرس خود ذخیره کنید یا نه. سپس روی گزینه “Next”کلیک کرده تا به صفحه بعد منتقل شوید.

انتقال ارز
انتقال ارز

گام سوم: گزینه “Single Token” یا “Multiple Token” را انتخاب کنید. از شما خواسته می شود تا نوع توکن و مقدار مورد نظر برای ارسال را وارد کنید و به صورت اختیاری توضیحاتی ارائه دهید. با انتخاب یک توکن، فرم “Amount” در دسترس شما قرار خواهد گرفت. بعد از وارد کردن فیلدهای مورد نظر، روی گزینه “Send” کلیک کنید تا به صفحه بعد منتقل شوید.

مقدار ارز
ارسال ارز

گام چهارم: در این صفحه می توانید قبل از ادامه، تراکنش مورد نظر را بازبینی کنید. پس از اطمینان از صحت اطلاعات، روی دکمه” “SUBMIT TRANSACTION” ضربه بزنید و با وارد کردن پین کد خود تراکنش را تایید کنید. 

جزئیات تراکنش
جزئیات تراکنش

گام پنجم: در آخر به صفحه”Transactions ” هدایت خواهید شد که می توانید در آنجا تمام برگه های مربوط به عملیات درون ترون والت را ثبت کنید.

تاریخچه تراکنش ها
تاریخچه تراکنش ها

نکته: نحوه انتقال ترون به  یک آدرس دیگر مانند مراحل فوق است.

نحوه به اشتراک گذاشتن آدرس

برای به اشتراک گذاشتن آدرس ترون والت خود با دوستان موارد زیر را انجام دهید.در صفحه “Accounts” روی گزینه “Receive” ضربه بزنید.

دریافت ارز
دریافت

شما به صفحه “Receive” هدایت خواهید شد. دو انتخاب خواهید داشت. یکی Request a payment و دیگری Share address. با کلیک روی گزینه “Share” یک “QRCode” ظاهر خواهد شد. برای به اشتراک گذاشتن آن می توان از”Copy to Clipboard ” و”Share button” استفاده کرد. 

گزینه اول، به شما امکان می دهد تا آدرس خود را در کلیپ بورد دستگاه کپی کنید، یعنی می توان آن را در برنامه دلخواه خود جایگذاری کرد. 

دریافت
صفحه دریافت

شما همچنین می توانید آدرس را به طور مستقیم و با استفاده از قابلیت اشتراک گذاری به برنامه ای دیگر ارسال کنید. برای این کار روی نماد “Share” ضربه بزنید.

اشتراک گذاری آدرس

در  صفحه جدید می توانید برنامه ای را که می خواهید آدرس خود را از طریق آن به اشتراک بگذارید، انتخاب کنید (برای مثال: Gmail، Telegram، WhatsApp و غیره).

آدرس
اشتراک گذاری آدرس

نحوه پرداخت با ترون والت

گام اول: در صفحه “Account” روی گزینه “Pay” کلیک کنید.

پرداخت
پرداخت با ترون

گام دوم: در ادامه شما به صفحه “Scan” منتقل خواهید شد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوربین دستگاه خود را روی ” QRCode” شخص درخواست کننده پرداخت تنظیم کنید. ترون والت بقیه کارها را انجام خواهد داد. 

دریافت  QRCode
دریافت QRCode

گام سوم: در این مرحله از شما خواسته می شود تا پین کد خود را وارد کنید.

رمز عبور
وارد کردن رمز عبور

گام چهارم: در نهایت شما به صفحه “Success” منتقل خواهید شد که نشان می دهد پرداخت شما با موفقیت انجام شده است.

تراکنش

نحوه فریز کردن ترون در ترون والت

گام اول: در صفحه “Accounts” روی دکمه “Freeze” ضربه بزنید.

فریز ترون
فریز کردن ترون

گام دوم: شما به صفحه زیر هدایت خواهید شد. در این صفحه می توانید ترون فریز کنید(برای تولید ترون پاور – Tron Power که برای رای دادن به نمایندگان فوق‌العاده – Super Representatives استفاده می شود یا برای انرژی جهت شروع قراردادهای هوشمند برنامه های غیر متمرکز). از شما خواسته می شود تا روی “Freeze Amount” کلیک کنید و با استفاده از صفحه کلید، مقدار مورد نظر را وارد کنید. سپس روی دکمه “Freeze” ضربه بزنید.

مقدار فریز
وارد کردن مقدار فریز

گام چهارم: شما به صفحه زیر هدایت خواهید شد، می توانید تراکنش خود را بازبینی کنید. وقتی از صحت اطلاعات مطمئن شدید، روی “Submit Transaction” کلیک کنید. 

ارسال تراکنش
ارسال تراکنش

گام پنجم: برای مشاهده فعالیت خود در ترون والت به صفحه “Transactions List ” مراجعه فرمایید.

تراکنش ها
فهرست تراکنش ها

نحوه افزودن یک حساب جدید به ترون والت

برای افزودن یک حساب جدید به کیف پول خود، روی علامت “+” در سمت راست بالای صفحه “Account” کلیک کنید. 

افزودن حساب
افزودن حساب

با انتخاب + به صفحه “Add Account” منتقل خواهید شد. روی ” Create New Account” کلیک کنید. در کادر “new account” نام حساب را بنویسید.

افزودن حساب

بعد از وارد کردن نام حساب، پین کد را وارد و روی “Create ” کلیک کنید.

افزودن حساب
افزودن حساب

اگر این کار را با موفقیت انجام دهید، به صفحه اصلی هدایت خواهید شد که می توانید با استفاده از کیف پول جدید ایجاد شده، فعالیت های خود را در داخل برنامه از سر بگیرید. با استفاده از علامت “+” می توان چندین کیف پول را اضافه کرد.

نحوه سوآپ یا مبادله توکن ها در ترون والت

نسخه جدید ترون والت ۳.۰ یک ویژگی جدید به نام سوآپ دارد که به کاربران این امکان را می دهد تا مستقیما یک توکن را با امنیت، حریم خصوصی و سرعت بالا به توکن دیگر تبدیل کنند. این ویژگی امکان تبدیل ارزها از یک بلاک چین به بلاک چین دیگر را نیز فراهم کرده است. برای مثال، بیت کوین به ترون و همچنین تبدیل ترون به توکن‌های TRC10 و TRC20. ویژگی سوآپ برای ساده تر، سریع تر و راحت تر بودن کاربران در تبدیل ارزها و توکن ها ارائه شده است. 

برای بهینه سازی ابزار Swap خود، حتما جدیدترین نسخه موجود (TronWallet 3.0.16) را برای iOS و اندروید دانلود کنید. در زیر فهرستی از توکن های گنجانده شده در این ویژگی را مشاهده می کنید.

توکن
فهرست توکن های نسخه جدید

در ادامه آموزش ساده و گام به گام نحوه انجام سوآپ از ابتدا تا انتها آورده شده است.

گام اول: با کلیک روی آیکون “Swap” به برگه Swap بروید.

سوآپ
سوآپ

گام دوم: توکن های مورد نظر برای سوآپ را انتخاب کنید.

انتخاب توکن
انتخاب توکن

گام سوم: مقدار سوآپ را انتخاب و سپس روی “Next” کلیک کنید.

سوآپ
سوآپ

گام چهارم: آدرس کیف پول دریافتی خود را انتخاب و روی گزینه “Convert Now” کلیک کنید.

تبدیل یک ارز به ارز دیگر

گام پنجم: دریافت توکن ها و کامل شدن سوآپ.

تکمیل سوآپ
کامل شدن سوآپ

آنچه باید درباره توکن BTT بدانید

ترون والت از توکن BTT پشتیبانی می کند. چون این توکن در شبکه ترون قرار دارد. بنابراین، شما می توانید با خیال راحت این توکن را در کیف پول خود نگهداری کنید. برای ارسال و دریافت آن می توانید از آدرس ترون والت خود (برگه Receive) استفاده کنید.

توکن BTT
توکن BTT

هر ماه بیت تورنت به دارندگان ترون تعدادی BTT به صورت رایگان می دهد. برای واجد شرایط شدن در توزیع رایگان  این توکن باید در کیف پول خود ترون داشته باشید. فرقی نمی کند که ترون های شما فریز شده باشند یا نه.

اگر در کیف پول خود ترون دارید و توکن BTT دریافت نکردید، می توانید با BitTorrent تماس بگیرید تا دلیل دریافت نکردن این توکن را بپرسید. ترون والت از پس این مشکل بر نمی آید.

وقتی می خواهید توکن BTT را به بایننس ارسال کنید باید اعداد شما رُند (نه اعشاری) باشند. زیرا این صرافی فقط تراکنش های حاوی اعداد رُند را انجام می دهد.

برای ارسال به برگه “Send” بروید و پس از انتخاب مقدار روی گزینه “Send” کلیک کنید.

توکن BTT
وارد کردن مقدار BTT

نحوه تنظیم مجدد یا بازیابی ترون والت

برای بازیابی کیف پول خود ابتدا بر روی نماد سمت راست در نوار برگه “Accounts” کلیک کنید.

بازیابی کیف پول
بازیابی کیف پول

شما به “Menue” منتقل خواهید شد. در آنجا روی “Reset Wallet” کلیک کنید.

تنظیم مجدد کیف پول

پس از تایید پین کد و باز شدن صفحه “Privacy Policy”، دو گزینه برای ادامه کار خواهید داشت. برای بازیابی، روی دکمه “Restore Wallet” کلیک کنید.

در این مرحله باید عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ای که در هنگام ایجاد حساب خود دریافت کرده اید، وارد کنید. در صورت صحیح بودن اطلاعات، به شما اطلاع داده می شود و به صفحه اصلی هدایت خواهید شد. در اینجا می توانید فعالیت های خود در برنامه را با استفاده از کیف پول بازیابی شده ادامه دهید.

کلید خصوصی
عبارت بازیابی و کلید خصوصی

امنیت بیومتریک

این ویژگی امنیتی فقط در سیستم عامل های تلفن همراه موجود است. می توان از اثر انگشت استفاده کرد، اگر دستگاه از آن پشتیبانی می کند. برای ورود به حساب کاربری می توانید از اثر انگشت استفاده کنید.

این یک ویژگی عالی است که توصیه به استفاده از آن می شود. بنابراین، مطمئن شوید که به محض ایجاد کیف پول امنیت بیومتریک را روشن کرده اید.. برای این کار از “Menu” گزینه “Activate biometry” را روشن کنید.

امنیت
امنیت بیومتریک

نصب و راه اندازی TronWallet Play در ویندوز

نصب و راه اندازی نسخه ویندوز ترون والت ساده و آسان است. ابتدا، “TronWallet Play” را دانلود کنید. 

گام اول: برنامه را باز و روی “Create Wallet” کلیک کنید.

ترون والت ویندوز
ترون والت برای ویندوز

گام دوم: در این مرحله باید عبارت بازیابی  خود را بنویسید یا چاپ کنید. پس از نوشتن و ذخیره کردن آن در جای امنی، رمز عبور برای کیف پول خود انتخاب و روی گزینه “Create Wallet” کلیک کنید. 

ترون والت
ایجاد حساب در نسخه دسک تاپ

برای امنیت بیشتر، در هنگام انتخاب رمز عبور از نمادها، حروف و اعداد استفاده کنید. این رمز باید حداقل ۸ کاراکتر داشته باشد. 

اکنون کیف پول شما ساخته شده و می توانید با وارد شدن به آن اقدام به ارسال و دریافت ارز و توکن نمایید.

ترون والت
داشبورد حساب در نسخه دسک تاپ ترون والت

علاوه بر این، در بخش “Settings”>”backup wallet” به رمز عبور، عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ای و مهمتر از همه کلید خصوصی خود دسترسی دارید.

ترون والت
بازیابی عبارت ۱۲ کلمه ای در نسخه دسک تاپ

حرف آخر

ترون والت یک کیف پول غیر متمرکز همتا به همتا از توسعه دهندگان بنیاد ترون است. در ابتدا، این کیف پول برای ترون ساخته شده بود. اما اکنون از تمامی توکن های مبتنی بر TRC و بیت کوین نیز پشتیبانی می کند. ترون والت در آینده از ارزهای رمزپایه زیادی پشتیبانی خواهد کرد.

این یک کیف پول کاملا ایمن و قانونی است. اما باید بیشتر مراقب باشید، چون کلید خصوصی در اختیار شماست. همیشه به خاطر داشته باشید، شخصی که  کلید خصوصی یا عبارت بازیابی شما را در اختیار دارد، به کیف پول شما نیز دسترسی دارد.

علاوه بر این، در هنگام انتخاب یک کیف پول، آن را به توصیه شخصی انتخاب نکنید. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید.

منبع: وب سایت کوین سرا

نظرات کاربران