ریپل به دادخواست SEC در مورد فروش XRP پاسخ می دهد

در پرونده ای در روز جمعه، آزمایشگاه های ریپل علیه ادعاهای SEC عقب رانده شدند.

استارتاپ فناوری مالی ریپل در پاسخ به شکایت سازمان وراق بهادار توسط آژانس نظارتی ادعا کرد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، کاربرد ارز رمزنگاری شده XRP، را نادیده می گیرد.

در یک پرونده در روز جمعه، آزمایشگاه های ریپل از دعوی SEC که ادعا می کنند شرکت مستقر در سانفرانسیسکو با فروش ۱.۳ بیلیون دلار ارزش توکنهای XRP (+0.22%) ، به مدت بیش از هفت سال، قوانین اوراق بهادار ایالات متحده را نقض کرده است، عقب رانده شدند.

“عملکرد و نقدینگی XRP کاملاً با مقررات اوراق بهادار ناسازگار است. نیاز به ثبت XRP به عنوان یک اوراق بهادار، به معنای خنثی کردن کاربرد اصلی آن است”.

در یک پرونده ۹۳ صفحه ای، ریپل به هر یک از بندهای SEC پاسخ داد. ریپل در دفاع مثبت خود اظهار داشت که XRP یک قرارداد تأمین یا سرمایه گذاری نیست و فروش یا توزیع XRP شرکت نیز، به همین ترتیب قرارداد سرمایه گذاری نیست.

تکذیب ریپل

SEC در دسامبر سال ۲۰۲۰ از ریپل شکایت کرد و ادعا کرد که این شرکت، مدیر عامل شرکت، براد گارلینگهاوس و رئیس آن کریس لارسن، بیش از یک میلیارد دلار XRP فروخته اند، توکن را ترویج کرده و به اشخاص ثالث برای حمایت از ارز رمزنگاری شده، پرداخت کرده اند.

به نظر می رسد بخشهایی از پاسخ ریپل، تمرکز بر آنچه XRP از نظر این شرکت، انجام می دهد دارد، و می گوید که شکایت SEC، منبع باز بودن XRP را نادیده می گیرد و ادعا می کند که قیمت آن با قیمت بیت کوین (BTC, +1.6%) و اتر ارتباط دارد (ETH, +2.09%).

در این پرونده چند پاراگراف اضافه شده است: “این شکایت، توصیف اشتباهی از مشاوره ای که ریپل در سال ۲۰۱۲ دریافت کرده است، ارائه می دهد و از این رو یک خواننده منطقی به این نتیجه می رسد که اعتبارات ریپل (نام قبلی XRP)، اوراق بهادار نبودند”.

ریپل همچنین ادعا می کند که SEC اخطار منصفانه ای مبنی بر اینکه ممکن است فروش XRP ناقض قانون باشد، اعلام نکرده است.

این گزارش به توافق نامه خود با وزارت دادگستری ایالات متحده و شبکه اجرای جرایم مالی در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد که XRP را به عنوان یک ارز مجازی قابل تبدیل ثبت کرده و اجازه فروش و معاملات بازار ثانویه را داده است.

در پاسخ آمده است” با توجه به اطلاعات و گمانها، شاکی از آن توافق سال ۲۰۱۵ اطلاع داشت و با این حال، سالها پس از آن، شاکی هیچ اخطار روشنی به متهمان نداد که، از نظر شاکی، فروش احتمالی XRP متهمان مطابق با توافق نامه، هنوز نقض قانون فدرال دیگر است”.

وضوح کالا

ریپل علاوه بر ارائه پاسخ، درخواست قانون آزادی اطلاعات را برای اسناد SEC ارسال کرد که مشخص می کند بیت کوین و اتر، دو ارز رمزنگاری شده برتر در بازار سرمایه، اوراق بهادار نیستند.

یک سخنگو در بیانیه ای که از طریق ایمیل فرستاد، گفت: “تا به امروز، آنها هیچ راهنمایی برای این تصمیم ارائه نداده اند، که مانع از این می شود که بازیکنان مسئولی مانند ریپل بتوانند در ایالات متحده نوآوری کنند تا پرداخت های جهانی سریعتر، ارزان تر و شفاف تری را به مصرف کنندگانی که بیشترین نیاز را دارند ارائه دهند. همانطور که سالها گفته ایم، ما به سادگی می خواهیم که قوانین به طور واضح بیان شود و به طور مداوم اعمال شود”.

XRP طی ۲۴ ساعت گذشته تقریباً ۱۰ درصد افزایش یافته است و به یک جهش گسترده تر در بازار رمزنگاری که جهش بیش از ۷۰۰ درصدی dogecoin (DOGE, -47.48%) را در پنجشنبه مشاهده کرد، پیوست.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران