ارزهای رمزنگاری شده چقدر باید در یک پورتفولیو نقش داشته باشند؟ یک پاسخ شگفت آور از استراتژیست JPMorgan

با وجود افزایش ارزش ارزهای رمزنگاری شده از جمله بیت کوین، سوالی که سرمایه گذاران با آن روبرو هستند این است که این ارزها چه نقشی را در پورتفولیوی استاندارد باید بازی کند.

با توجه به سابقه نسبتاً کوتاه این دارایی ها و نقش نامشخص پیشرفت کننده آنها، پاسخ بسیاری از استراتژیست ها، صفر است.

جان نورمند، رئیس استراتژی بنیادی cross-asset برای JPMorgan، این موضوع را مطالعه کرده است و مانند بسیاری دیگر، او نیز نقشی بزرگ برای ارزهای رمزنگاری شده نمی بیند. اما استفاده از آن را به طور کلی نادیده نمی گیرد.

نورمند می گوید: “تخصیص اندک (تا ۲٪) به ارزهای رمزنگاری شده هنوز به دلیل بازده بالا و همبستگی متوسط، کارایی پورتفولیو را بهبود می بخشد، اما تداوم این اثر متنوع از هر دو طرف، سوال برانگیز است. قیمت های کنونی بسیار بالاتر از هزینه های تولید هستند که میانگین بازگشت نرخ پایین تر از بازده، یک نگرانی تکراری است. همچنین، جریان اصلی مالکیت ارزهای رمزنگاری شده، همبستگی با دارایی های دوره ای را افزایش می دهد که به طور بالقوه آنها را از تضمین به اهرم تبدیل می کند.”

وی گفت: ارزهای رمزنگاری شده به عنوان پرچین برای سهام کار نمی کنند – به ویژه در برابر ارزهای فیات مانند دلار که علاقه مندان امیدوارند آن را جایگزین کنند.

وی گفت: “تا جایی که بیت کوین به عنوان یک وسیله سرمایه گذاری به جای ارز تأمین مالی باقی بماند، همیشه فاقد مبنای کوتاهی خواهد بود که در دوره های استرس شدید بازار، قدرت دلار آمریکا (و ین ژاپن و فرانک سوئیس) را حمایت مالی می کند.”

وی افزود: حتی پس از یک دهه، ارزهای رمزنگاری شده هنوز حدود چهار برابر بیشتر از سهام یا طلا GC00, +0.65% بی ثبات هستند. و نسبت قیمت بازار بیت کوین به هزینه تولید آن بیش از ۳ است.

علاوه بر این، جریان اصلی ارزهای رمزنگاری شده – به ویژه با سرمایه گذاران جزء – ارتباط آن با کلیه دارایی های دوره ای را افزایش می دهد. وی گفت: “در صورت پایداری، این پیشرفت می تواند ارزش تنوع را با گذشت زمان از بین ببرد.”

طی ۱۲ ماه گذشته ، بیت کوین BTCUSD, -3.42% ، -۲۷۸٪ افزایش یافته است و اتریوم ETHUSD, -3.48%، ۶۴۹٪ جهش داشته است. S&P 500 SPX, -1.93% به ۱۶% رسیده و شاخص دلار DXY, +0.09%، ۸% افت کرده است.

نظرات کاربران