انقضای قراردادهای اختیار بیت کوین در روز جمعه و تاثیر آن بر قیمت

در تاریخ ۵ فوریه (جمعه ۱۷ بهمن) در مجموع یک میلیارد دلار از قراردادهای اختیار معامله بیت کوین منقضی می شوند. این عدد در مقایسه با انقضای ۴ میلیارد دلاری در ماه گذشته خیلی کمتر است، اما قراردادهای اختیار معامله ماهانه و سه ماهه معمولا بیشترین حجم را تشکیل می دهند.

داده ها نشان می دهند که روندهای صعودی به اندازه کافی قوی هستند تا قیمت را به بالای سطح ۳۸۰۰۰ دلار برسانند.

بیت کوین
کل قراردادهای باز با تاریخ انقضای ۵ فوریه

سهم صرافی دریبیت از انقضای قراردادهای اختیار معامله در روز جمعه ۸۴ درصد است. با تجزیه و تحلیل کل قراردادهای باز بین ۲۸۰۰۰ تا ۴۳۰۰۰ ، معلوم شد که قراردادهای اختیار خرید ۳۰۰ میلیون دلار و قراردادهای اختیار فروش ۲۹۰ میلیون دلار هستند.

بنابراین، تجزیه و تحلیل قیمت، اعمال ۲۵ درصد بالاتر یا پایین تر از قیمت فعلی بیت کوین، نشان داد که عملا در هر دو طرف تعادل برقرار است.

طبق داده های فوق، قراردادهای اختیار فروش در سطح ۳۴۰۰۰ دلار به پایین متمرکز شده اند. تعادل کامل بین قیمت اعمال ۳۴۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ دلار  وجود دارد، زیرا قراردادهای اختیار خرید و فروش به یک اندازه هستند.

تلاش روندهای نزولی برای کاهش قیمت

علی رغم اختلاف در زیر سطح ۳۲۰۰۰ دلار، روندهای نزولی تلاش می کنند تا قیمت را به سطح های پایین تر سوق دهند تا تعادل بین قراردادها را به هم بزنند. این به معنای قراردادهای باز ۱۰۹ میلیون دلاری برای یک کاهش ۱۳ درصدی یا بیشتر است. این رقم از نظر اسمی خیلی چشمگیر است، اما به نظر  می رسد که قدرت کافی برای متوقف کردن روندهای صعودی را ندارد.

از طرف دیگر، اگر روندهای صعودی بخواهند قیمت را به بالای سطح ۳۸۰۰۰ دلار افزایش دهند، این منجر به عدم تعادل بین ۲۸۰۰ قرارداد بیت کوین خواهد شد.این برابر با ۱۰۶ میلیون دلار قرارداد باز برای افزایش ۴ درصدی قیمت و در نتیجه یک نسبت ریسک به ریوارد بهتر برای چنین تلاشی است.

برای ارزیابی این که آیا بازارگردان ها و میزهای آربیتراژ روندهای صعودی یا نزولی را تعیین می کنند، انحراف دلتا ۳۰ تا ۲۰ درصد مناسب ترین شاخص است. این شاخص تفاوت اضافه قیمت بین قراردادهای اختیار خرید و قراردادهای اختیار فروش مشابه را اندازه گیری می کند.

اختیار معامله
دلتا انحراف قراردادهای اختیار معامله بیت کوین

اعداد بین ۰ تا ۱۵ خنثی در نظر گرفته می شوند، در حالی که یک انحراف دلتای منفی نزولی بودن روند را نشان می دهد.

آخرین باری که چنین اتفاقی رخ داد، ۲۹ دسامبر سال ۲۰۲۰ بود و در ۵ روز گذشته این شاخص در روی عدد ۱۰ ثابت باقی مانده است. این داده ها تعادل کامل بین روندهای  صعودی و نزولی را نشان می دهند، به این معنی که بازارگردان ها و میزهای آربیتراژ انگیزه ای برای فشار قیمت در هیچ یک از جهت ها را ندارند.

سررسید قراردادهای هفتگی صرافی های دریبیت، اوککس و Bit.com در تاریخ ۵ فوریه ساعت ۰۸:۰۰ صبح به وقت جهانی (جمعه ۱۱:۳۰ صبح به وقت تهران) است.

حرکت صعودی قیمت به سمت سطح ۴۰۰۰۰ دلار

یک تحلیلگر پیش بینی می کند که قیمت در کوتاه مدت به سطح ۴۰۰۰۰ دلار خواهد رسید و در روزها و هفته های آتی شاهد یک روند صعودی قوی تر خواهیم بود.

در حال حاضر، بیت کوین با ۴.۵ درصد افزایش در حدود سطح ۳۷۷۰۰ دلار معامله می شود، این یک افزایش قابل توجه از کف ۳۵۰۰۰ دلاری ساعات ابتدایی امروز است.

هیچ نشانه ای از تضعیف قدرت این ارز رمزنگاری وجود ندارد، در حالی که خریداران در هر کاهش قیمت برای خرید هجوم می آورند و روندهای نزولی برای در اختیار گرفتن کنترل حرکت تلاش می کنند.

بدون شک، جهت حرکت قیمت بیت کوین در میان مدت تا حد زیادی به این بستگی دارد که آیا می تواند سطح مقاومت ۴۰۰۰۰ دلار را بشکند یا خیر.

قوی شدن تکنیکال بیت کوین و احتمال شکست سطح ۴۰۰۰۰ دلار

یکی از معامله گران در توییت اخیر خود توضیح داد که احتمالا بیت کوین در میان مدت شاهد یک روند صعودی قوی خواهد بود. این معامله گر حتی پیش بینی کرد که قیمت به سطح مقاومت ۴۰۷۰۰ دلار  خواهد رسید.

نوسان قیمت در یک منطقه بین سطح حمایت و مقاومت قوی برای بیت کوین فوق العاده صعودی بوده است. اکنون انتظار می رود که کل بازار روند افزایشی داشته باشد، به همین دلیل روندهای صعودی به لطف چند شاخص مهم تکنیکال قادر به شکست سطح ۴۰۰۰۰ دلار و افزایش به بالای آن هستند.

بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

منبع: وب سایت کوین سرا

نظرات کاربران