دلایل رسیدن قیمت توکن آوه به بالاترین سطح تاریخی خود

افزایش حجم معاملات، تقاضا برای وام های فلش و روند صعودی قوی توکن های دیفای، قیمت آوه را به یک رکورد جدید رساندند.

قیمت آوه از چند هفته پیش روند صعودی داشته و امروز قیمت این توکن دیفای به بالاترین سطح در ۲۸۸.۹۰ دلار رسید. این پروتکل مالی غیر متمرکز یکی از محبوب ترین پروتکل ها در بازار ارز رمزنگاری بوده و روند صعودی اخیر در بخش دیفای یکی از  نیرو های محرک روند صعودی آوه بوده است.

قیمت آوه
نمودار ۴ ساعته قیمت آوه

قیمت آوه در ابتدای سال ۲۰۲۱ در سطح ۸۳ دلار بود. به نظر می رسد که روند صعودی اخیر موجب افزایش ارزش کل دارایی های قفل شده در این پروتکل، افزایش حجم خرید در بازار مشتقات و معاملات نقدی و توسعه مداوم این پلتفرم و صدور وام فلش شده است.

ارزش کل دارایی های قفل شده (TVL) به یک رکورد جدید رسید

داده های دیفای پالس نشان می دهند که ارزش کل دارایی های قفل شده در پروتکل آوه از ۲.۰۳ میلیارد دلار در ۱ ژانویه سال جاری به رکورد جدید ۳.۷۵ میلیارد دلار در ۲۴ ژانویه رسیده است. همزمان با روند صعودی پارابولیکی بیت کوین و اتریوم ، ارزش کل دارایی های قفل شده در پروتکل آوه نیز افزایش یافت. این افزایش، پلتفرم آوه را به دومین پلتفرم بزرگ دیفای تبدیل کرد.

ارزش دارایی ها
ارزش کل دارایی های قفل شده در پروتکل آوه

افزودن مداوم توکن های جدید به این پروتکل وام دهی و وام گیری، احتمال ادامه افزایش ارزش کل دارایی های قفل شده در آن را افزایش می دهد و به آوه کمک خواهد کرد تا جایگاه خود را به عنوان یکی از برترین پروژه های دیفای در فضای ارزهای رمزپایه حفظ کند.

استیکینگ باعث افزایش تقاضا برای توکن آوه شد

حجم معاملات آوه نیز در ابتدای سال ۲۰۲۱ افزایش یافت و از ۲۰۰ میلیون دلار در ۳ ژانویه به رکورد ۹۲۸ میلیون دلار در ۱۶ ژانویه رسید.

آوه
قیمت آوه در مقابل حجم معاملات

همزمان با رسیدن قیمت آوه به بالاترین سطح ، حجم معاملات ۲۴ ساعته آن نیز به رکورد ۱.۰۶ میلیارد دلار رسید.سرمایه گذاران اقدام به خرید تعداد زیادی از این توکن برای استیکینگ کردند و همین منجر به افزایش حجم معاملات آن شد.در حال حاضر، ۲۶.۸ درصد از عرضه توکن آوه با بازده سالانه ۶.۱ درصد در این پلتفرم قفل شده است.

وام های فلش توجه سرمایه گذاران را به خود جلب می کنند

دلیل دیگر افزایش اخیر قیمت توکن اوه رشد وام های فلش است.وام های فلش به دارندگان ارزهای رمزپایه این امکان را می هند تا پرتفوی خود را وثیقه ای برای خریدهای دیگر یا خرید ارزهای رمزنگاری جدید قرار دهند.  

وام های فلش کمتر از ۱۲ ماه پیش راه اندازی شدند و از آن زمان تاکنون بیش از ۱.۷ میلیارد دلار از این نوع وام صادر شده است.انتظار می رود که با ادامه بازار صعودی ارز رمزنگاری این رقم نیز افزایش یابد.

وام فلش
کل وام های فلش صادر شده در پروتکل آوه

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، ارز پایدار دای ( DAI) در صدر درخواست ها برای وام های فلش قرار دارد و پس از آن یو اس دی کوین و اتریوم هستند.داده های شرکت مساری نشان می دهند که وام های فلش در پروتکل آوه در نیمه اول سال ۲۰۲۰ میلادی  ۲۵ میلیون دلار، در سه ماهه سوم همان سال ۵۰۰ میلیون دلار و در سه ماهه چهارم آن تقریبا ۱ میلیارد دلار ( فقط ۴۵۰ میلیون دلار در ماه دسامبر) بودند. 

گسترش مفهوم وام فلش احتمالا توجه کاربران زیادی را به سمت آوه جلب خواهد کرد، چون از آنها می توان برای فرصت های آربیتراژ بین صرافی های غیر متمرکز، مبادله وثیقه، وام های خودواریز و انواع برنامه های کاربردی دیگر در بخش دیفای استفاده کرد.

منبع: وب سایت کوین سرا

نظرات کاربران