دو مالزیایی در برابر ادعای کلاهبرداری $۳۷K بیت کوین مجازات می شوند

در صورت محکومیت، این دو نفر حداکثر ۱۰ سال زندان، مجازات قانونی و جریمه نقدی دارند.

دو مالزیایی متهم به کلاهبرداری مربوط به بیت کوین می توانند به زودی با مجازات مطابق قانون مجازات سخت این کشور مواجه شوند.

طبق گزارش روز سه شنبه Malay Mail، ادعا می شود ردوان اسماعیل و آدان ابراهیم، از سه زن با بیش از ۱۵۰ هزار رینگیت مالزیایی (حدود ۳۷ هزار دلار)، کلاهبرداری کرده اند. در صورت محکومیت، این دو نفر به جریمه حداکثر ۱۰ سال زندان، مجازات قانونی و جریمه نقدی محکوم می شوند.

ادعا می شود این دو نفر، با تبلیغ طرح سرمایه گذاری بیت کوین (BTC, +2.65%) Actionmode” ” خود، در تاریخ ۸ مه سال ۲۰۲۰ با یکی از زنان و ۲۶ ژوئیه با دو نفر دیگر ملاقات کرده اند که به آنها قول بازگشت ۲۰ درصدی سرمایه را به طور مداوم در طی یک دوره هفت ماهه داده اند.

گفته می شود این دو مرد، که هر دو مشاغل دیگری را اداره می کنند، در هنگام ملاقات در هتل Casuarina Meru در Ipoh, Perak این زنان را متقاعد کرده اند که در بیت کوین، سرمایه گذاری کنند، که درغیراینصورت ممکن بود این کار را نکنند.

به گفته وکلای اسماعیل و ابراهیم، حساب های تجاری این دو نفر تحت قانون مبارزه با پولشویی، تأمین مالی ضد تروریسم و درآمد حاصل از فعالیت های غیرقانونی کشور در سال ۲۰۰۱ مسدود شده است.

بر اساس این گزارش، قرار وثیقه برای هر اتهام ۲۵۰۰ رینگیت مالزی (۶۱۸ دلار) تعیین شده است، در حالی که انتظار می رود دادگاه در تاریخ ۹ مارس به این پرونده رسیدگی کند.

نظرات کاربران