پنجشنبه پرخبر بانکی / از جابه‌جایی مدیران عامل بانک‌های تجارت و ملت تا تولد بانکی جدید

علی رمضانیان / انتصاب مدیرعامل دو بانک بزرگ بورسی و تولد یک بانک جدید از جمله خبرهایی بودند که در روز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ منتشر شدند.

در هفته‌های اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص تغییر و تحول در رده مدیران ارشد بانک‌ها انجام شده و خبرهای ضد و نقیضی پیرامون این جابه‌جایی‌ها مخابره شده بود.

بر همین اساس، راه پرداخت طی گزارشی در تاریخ ۲۱ مهر ۱۴۰۰ به این مسئله پرداخته و همه گزینه‌های احتمالی برای سمت مدیریتی بانک‌های بزرگ را بررسی کرده و  تا اینجای کار گمانه‌زنی‌های راه پرداخت در خصوص بانک ملت و تجارت محقق شده و رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک ملت و هادی اخلاقی فیض نیز مدیرعامل بانک تجارت شدند.


جابه‌جایی بانکی به سبک از این کلاه به آن کلاه


اما تا اینجای کار ظاهرا تغییر خیلی جدی نبوده و به سبک از این کلاه به آن کلاه انجام شده است و ظاهرا در صنعت بانکی کشور با کمبود نیروی متخصص یا زبده مواجهه هستیم؛ چرا که تقریبا تمامی گزینه‌های جدید یا در حال حاضر یا سابق براین مدیرعامل بانکی بوده و در دولت های مختلف به دلیل اختلاف سلیقه یا تضاد منافع جابجا یا برکنار شده‌اند.

در واقع جابجایی بانکها در این دوره کمی عجیب به نظر می‌رسد. هنوز خبری از افراد تازه نفس نیست. چرا که مدیرعامل قدیم بانک تجارت به بانک ملت رفت و مدیر عامل بانک تجارت هم به بانک ملت رفت. این تنها تغییر اساسی این روزهای بانک‌هاست.


رضا دولت‌آبادی؛ مدیرعامل بانک تجارت به بانک ملت رفت


رضا دولت‌آبادی با تصمیم و رأى اعضای هیئت‌مدیره، به عنوان مدیرعامل جدید بانک ملت انتخاب شد. در پی استعفای محمد بیگدلی مدیرعامل پیشین بانک ملت، رضا دولت آبادی به عنوان مدیرعامل جدید، برگزیده و معرفی شد.

رضا دولت‌آبادی پیش از تصدی پست مدیرعاملی بانک ملت برای تصدی پست مدیرعاملی بانک صادرات نیز نام برده می‌شد. از سوابق اجرایی او می‌توان به مدیرعاملی بانک تجارت، معاونت مدیرعامل بانک تجارت، عضویت در هیئت‌مدیره بانک تجارت، مدیریت امور اعتباری بانک تجارت، عضویت غیرموظف و ریاست هیئت‌مدیره شرکت لیزینگ ایران، عضویت غیرموظفی و نائب رئیسی هیئت‌مدیره شرکت پارس‌مینو، عضویت غیرموظفی هیئت‌مدیره شرکت تدبیر گران، عضویت غیرموظفی هیئت‌مدیره شرکت رسا و عضویت غیرموظفی هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران اشاره کرد.


اخلاقی فیض؛ به بانک تجارت رفت


همچنین در جلسه هیئت مدیره بانک تجارت که  در روز چهارشنبه ۲۸  مهر برگزار شد، اعضای هیئت مدیره بانک تجارت به نمایندگی از سوی سهامداران، هادی اخلاقی را به عنوان مدیرعامل جدید بانک تجارت منصوب کردند.

هادی اخلاقی عضو موظف هیئت‌مدیره بانک سپه بوده و دارای مدرک تحصیلی دکترای علوم اقتصادی است. او دارای سوابق اجرایی عضویت هیئت‌مدیره بانک ملت، عضویت هیئت‌مدیره بانک سپه، عضویت در هیئت‌مدیره‌ای بانک رفاه، ریاست هیئت‌مدیره بانک بین‌المللی کیش، عضویت در هیئت‌مدیره موسسه بین‌المللی تحقیقات و مطالعات بانکداری اسلامی صدر، معاونت مدیرعامل در امور طرح و برنامه بانک ملت، مدیرعاملی و نایب‌رئیسی هیئت‌مدیره بانک ملت است.


تولد یک بانک جدید در دولت سیزدهم


علاوه بر خبرهای انتصاب، در روز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ خبر تبدیل شدن یک موسسه به بانک نیز خبر ساز شده است.  موسسه ملل که  ظاهرا همه استانداردهای بانک مرکزی برای بانک شدن را داشته و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی نامه شماره ۰۰/۲۱۴۵۸۲ مورخ ۲۸ مهر ۱۴۰۰ موافقت خود را با ارتقاء موسسه اعتباری ملل به بانک ملل، منوط به تعهد هیئت‌مدیره موسسه در خصوص اقدامات اعلام شده ظرف مدت شش ماه را اعلام کرده ‌است.

منبع : وب سایت راه پرداخت

نظرات کاربران