چاپ ۲ میلیارد توکن تدر در هفته گذشته؛ دلایل رشد عرضه تدر

تدر هفته گذشته دو میلیارد دلار توکن با پشتوانه دلار چاپ کرد که این رکورد جدیدی برای این ارز پایدار پیشرو بازار است.

در حال حاضر، بیش از ۲۴.۶ میلیارد تدر دربلاک چین های اتریوم، ترون و اُمنی در گردش هستند. سال قبل، تدرهای در گردش ۴.۸ میلیارد بودند.

سام ترابوکو، معامله گر در شرکت Alameda Research، گفت:

این رشد دلایل مختلفی دارد. برخی از مردم به بانک ها یا ارزهای کشور خود اعتماد ندارند. بنابراین تدر یک ابزار نقدی شبیه به دلار است که در دسترس آنها قرار دارد.

سایر دلایل رشد عرضه این ارز پایدار

این رشد همچنین زمانی اتفاق می افتد که معامله گران به سرعت شروع به تبدیل بیت کوین به تدر یا بالعکس می کنند. این می تواند به طور موقتی منجر به معامله شدن این توکن در بالای نرخ ثابت یک دلار شود.

براساس داده های صرافی کراکن، معاملات این توکن از ابتدای ماه ژانویه تاکنون تقریبا کمی بالاتر از یک دلار انجام شده اند، اما صبح روز دوشنبه قیمت آن به زیر یک دلار کاهش یافت.

طبق گفته پائولو آردوُینو (مدیر ارشد فناوری بیت فینکس)، نهادهای سرمایه گذاری خیلی بزرگ مانند مایکرواستراتژی یا رافر اینوست که سفارشات خرید خود را از طریق فرابورس (OTC) انجام می دهند، نیز باعث رشد چشمگیر عرضه توکن تدر شده اند.

آردُوینو در پیامی گفت:

در میان مشتریان تدر، همه میزهای عمده OTC و شرکت های تجاری بزرگ وجود دارند. میزهای فرابورس به طور معمول وجوه خریداران را دریافت و آنها را به تدر تبدیل می کنند. این باعث فشار خرید بیشتر می شود و در نتیجه تقاضا برای ارزهای پایدار افزایش می یابد.

ترابوکو همچنین “افزایش حجم” در تمام پلتفرم های معاملات ارز رمزنگاری  طی چند هفته گذشته به همراه “قابلیت استفاده از تدر به عنوان وثیقه برای افزایش تعداد محصولات مشتقات” را دلایل دیگر رشد قابل توجه عرضه این ارز پایدار ذکر کرد.

لازم به ذکر است که حجم معاملات تدر همچنان بیشتر از حجم معاملات سایر جفت ارزهای بیت کوین است. به گفته ترابوکو، تمام عوامل تاثیر گذار بر عرضه و تقاضا در بازار باعث افزایش چاپ این ارز پایدار شده اند.

تدر
رشد عرضه هفتگی تدر از سال ۲۰۱۷ تاکنون

همزمان با رشد سریع عرضه، توجه بسیاری به سوالاتی پیرامون پشتوانه تدر معطوف شده است. البته، دادستان کل ایالت نیویورک همچنان به تحقیقات خود درباره این مسئله ادامه می دهد.

ذخایر تدر

براساس اعلامیه دادگاه قبلی، ذخایر تدر شامل پول نقد، وجوه ذخیره شده برای کوتاه مدت و سایر ارزهای رمزنگاری است. اما از سال ۲۰۱۸ که این اعلامیه منتشر شده، تاکنون هیچ بیانیه بانکی یا سند قانونی این ادعا را تایید نکرده است. فقط بانک دلتک مستقر در باهاما با انتشار یک نامه امضا نشده ذخیره ۱.۸ میلیارد دلاری آن (براساس توکن های صادر شده در آن زمان) را تایید کرد.

در آوریل سال ۲۰۱۹، تنها حدود ۷۴ درصد از میزان عرضه تدر با ارزهای فیات پشتیبانی می شد. اما آردُوینو با تکرار بیانیه نوامبر سال ۲۰۱۹، در شب سال نو در توییتر گفت که تدر کاملا پشتیبانی می شود.

منبع: وب سایت کوین سرا

نظرات کاربران