یرن فایننس در نظر دارد ۶۶۶۶ توکن جدید YFI عرضه کند

اعضای جامعه و مشارکت کنندگان یرن فایننس در حال پیشبرد برنامه ای برای ایجاد خزانه و انگیزه بهتر برای توسعه دهندگان هستند. پس از یک هفته بحث و گفتگو، یک تیم اا نفره متشکل از مشارکت کنندگان اصلی و جامعه یرن فایننس پیشنهادی را برای افزایش عرضه توکن YFI تا ۶۶۶۶ (به ارزش ۲۲۵ میلیون دلار) ارائه کرد.

بیت کوین ممکن است اولین و بزرگ ترین ارز رمزنگاری باشد، اما این بدان معنا نیست که پروژه های مالی غیر متمرکز به اندازه کافی قوی نیستند تا بتوانند خود را از نوآوری ساتوشی متمایز کنند.

yfi_lit یکی از شرکت کنندگان در فروم های حاکمیت یرن در ۱۳ ژانویه نوشت:

بیایید مانند بیت کوین نباشیم. ایده حداکثر عرضه برای استارتاپ ها بسیار خوش بینانه است، اما لزوما بهترین مسیر برای رسیدن به حداکثر ارزش نیست.

yfi_lit  این را در دفاع از پیشنهاد متواضعانه خود مبنی بر تولید ۱۰۰۰ توکن جدید YFI نوشت. توکن YFI در تابستان وارد دیفای شد و خیلی زود به شهرت رسید. 

اما پیشنهاد جدید نتیجه بحث گسترده تری درباره انگیزه های توسعه دهندگان برای پروژه اصلی و پر بازده مالی غیر متمرکز (دیفای) است. در حالی که گفتگو در توییتر پیرامون الگوهای رفتاری و برچسب زنی بود، بحث در فروم یرن فایننس در مورد جنبه های مثبت و منفی تولید توکن های جدید YFI بسیار داغ بود.

پیشنهاد جدید و احساسات پیرامون آن

اما جدیدترین پیشنهاد ارائه شده است. در حال حاضر، جامعه یرن فایننس در حال ارزیابی احساسات درباره افزایش ۲۲ درصدی عرضه و تولید ۶۶۶۶ توکن جدید YFI است. از این مقدار عرضه، یک سوم به مشارکت کنندگان اصلی و بقیه به خزانه داری داده خواهد شد. 

اگر احساسات مثبت باشند، این به صورت کد نوشته می شود و با استفاده از اپلیکیشن اسنپ شات در زنجیره به رای گذاشته خواهد شد.

البته همه از تحولات جدید خوشحال نیستند. حداقل دو نفر از دارندگان توکن YFI با یادآوری این که علاقه مندان به ارز رمزنگاری  مدت ها ست که  با مفاهیمی مانند تغییرناپذیری و سیاست های پولی ثابت آشنا هستند، اعلام کردند دیگر نمی توانند با پروژه ای همکاری کنند که به توافقنامه اجتماعی خود احترام نمی گذارد.

اعضای انجمن، تخصیص توکن تیم را برای پلتفرم های معروف دیفای مانند آوه، سینتِتیکس و وان اینچ ( که تمایل دارند حدود یک چهارم از عرضه توکن را برای اعضای تیم و مشارکت کنندگان ذخیره کنند) و همچنین دارایی های خزانه داری این پروژه ها (خزانه هایی که می توانند برای پروژه هایی مانند یونی سواپ تا ۴ میلیارد دلار ارزش داشته باشند) تجزیه و تحلیل کردند.

در مقابل، یرن دارای ۵۰۰۰۰۰ دلار درآمد است و در جریان “راه اندازی دقیق و هدفمند” استخراج نقدینگی این پروژه، صفر درصد از عرضه توکن YFI برای تشویق تیم اختصاص داده شد.

در حالی که راه اندازی استخر نقدینگی توجه جامعه را به خود جلب کرد، تیم اکنون استدلال می کند که کمبود منابع، رقابت موثر با پروژه های دارای ذخایر مالی عظیم را تقریبا غیر ممکن می کند.

نحوه توزیع توکن های جدید

پیشنهاد تولید توکن های جدید به دنبال اصلاح این نواقص است. طبق این پیشنهاد که “منابع مالی آینده یرن” نام دارد،  ۶۶۶۶ توکن جدید تولید خواهد شد و عرضه فعلی ۳۰۰۰۰ توکن YFI را ۲۲ درصد افزایش خواهد یافت.

از این ۶۶۶۶ توکن، ۴۴۴۴ تا برای تاسیس خزانه داری تحت نظارت صندوق عملیاتی (Operations Fund) و ۲۲۲۲ برای جبران خسارت مشارکت کنندگان فعلی و ابتدایی یرن فایننس استفاده خواهد شد. برای تعیین ساختار دقیق توزیع این ۲۲۲۲ توکن، یک “کارگروه جبران خسارت” تشکیل می شود.

Tracheopteryx، از مشارکت کنندگان اصلی و نویسندگان این پیشنهاد گفت که کارگروه جبران خسارت، تصویر کاملی از نحوه پرداخت توکن ها برای جبران خسارت در آینده ارائه خواهد کرد. اما این طرح”به طور قاطع” شامل یک واگذاری برای محافظت از بازار YFI خواهد بود. وی گفت:

ایده های زیادی مورد بحث قرار گرفتند. هدف ما محافظت از دارندگان YFI در برابر دامپینگ (قیمت شکنی) از طریق واگذاری حق است. ما همچنین به دنبال پیدا کردن سرویس هایی هستیم که برای سرعت پیشرفت دیفای مفید باشند.

فقط ۲ ساعت پس از مطرح شدن این پیشنهاد، بیش از ۱۳۳ نفر به آن رای داده اند. بیشتر از سه چهارم رای دهندگان موافق این طرح بوده و از تولید توکن های جدید حمایت کرده اند. در پایان هفته، رای گیری درباره این پیشنهاد به عنوان یک YIP رسمی ادامه خواهد یافت و دارندگان توکن YFI می توانند به آن رای دهند.

هفته گذشته، Tracheopteryx در مصاحبه ای گفت که روند بحث در نهایت یک روند روحیه بخش بوده است:

در چنین مواقعی همیشه سر وصدا و  اختلاف نظرهای زیادی وجود دارند، اما من با انرژی مثبت فزاینده در این شبکه بسیار تحت تاثیر قرار می گیرم.

رویکرد BABY

جوئل مونگرو از  Placeholder در سپتامبر گذشته با ارسال یک پست وبلاگی از جامعه خواست تا به جای “خرید مجدد و سوزاندن” از رویکرد “خرید و ساخت “برای بهره بردن  از سودهای پلتفرم استفاده کنند.

با توجه به این نکته، با پیشنهاد بهسازی یرن به نام “بازخرید و ساخت یرن” یا “BABY”، جامعه یک گام رو به جلو برداشت. این پیشنهاد با ۹۹ درصد حمایت تصویب شد، اما کمتر از ۱۰ درصد از دارندگان YFI به آن رای دادند.

BABY از سودهای پروژه یرن برای خرید توکن YFI در بازار آزاد و پاداش دادن به مشارکت کنندگان و سایر اقدامات استفاده می کند. پیش از این، بیشتر درآمد بین دارندگان YFI توزیع می شد، اما بازدهی برای انجام این کار نسبتا پایین بود.

در حال حاضر، درآمد هفتگی یرن از محل دریافت کارمزد حدود ۱۰۰۰۰۰ دلار است و رایان واتکینز ادعا می کند که می توان این مبلغ را دوباره در خود یرن سرمایه گذاری کرد. وی در اکتبر سال ۲۰۲۰ نوشت:

یرن توانایی خود را در ارائه ارزش واقعی به دارندگان توکن YFI ثابت کرده است. اما با توجه به مرحله بلوغ این پروژه، توزیع درآمد آن به صورت سود سهام، استراتژی تخصیص سرمایه مطلوبی نیست.

پیشنهاد جدید نشان می دهد که BABY فقط قادر به خرید ۱۰۰ تا ۳۰۰ توکن YFI در سال است. با وجود این واقعیت که یرن همچنان به پیشرفت خود ادامه می دهد و به زودی نسخه جدیدی از آن عرضه خواهد شد، نویسندگان این پیشنهاد ادعا می کنند که “درآمد احتمالا برای جمع آوری توکن های YFI برای خزانه داری کافی نخواهد بود”.

در صورت تولید ۶۶۶۶ توکن جدید، کمیته جبران خسارت مسئولیت مذاکره با مشارکت کنندگان خاص پیرامون “بسته پاداش برای ماندن” را بر عهده خواهد گرفت.

منبع: وب سایت کوین سرا

نظرات کاربران