صرافی کوین‌بیس هم وارد بازار NFT شد

صرافی مشهور کوین‌بیس به‌زودی بازار توکن غیرمثلی خود را راه‌اندازی می‌کند. این صرافی یکی از سه صرافی بزرگ ارز دیجیتال در جهان است. همزمان با اوج‌گرفتن بازار توکن غیرمثلی (NFT) صرافی کوین‌بیس آماده می‌شود بازار اختصاصی خود را راه‌اندازی کند. این بازار بر بستر بلاکچین اتریوم فعالیت خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی فینیکس، کوین‌بیس در حال پیوستن به میدان نبرد توکن‌های غیرمثلی (NFT) است. این شرکت روز سه‌شنبه اعلام کرد که بازار NFT خود را با نام Coinbase NFT راه‌اندازی می‌کند و در آن امکان خریدوفروش کلکسیون‌های دیجیتالی مبتنی بر اتریوم برای کاربران فراهم خواهد شد. انتظار می‌رود این بازار تا پایان سال جاری راه‌اندازی شود.

این خبر تنها یک روز پس از اطلاعیه صرافی FTX مبنی بر راه‌اندازی بازار توکن‌های غیرمثلی مبتنی بر شبکه سولانا منتشر شد. FTX در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برنامه‌هایی برای پشتیبانی از بلاکچین‌هایی نظیر اتریوم در آینده وجود دارد. اگر انتخاب شبکه سولانا توسط صرافی FTX به این معنی باشد که بلاکچین‌های رقیب سعی دارند تا بخش عظیمی از قدرت را در زمینه NFTها به دست آورند، اقدام اخیر کوین‌بیس حاکی از رشد بیشتر فضای NFT در بستر شبکه اتریوم است.

بازار NFT کوین‌بیس به احتمال زیاد خیل عظیم مشتریان بازار اوپن‌سی (OpenSea) را هدف قرار خواهد داد. در حال حاضر، بیشتر معاملات NFT مبتنی بر اتریوم در اوپن‌سی انجام می‌شود و طی چهار ماه گذشته این بازار معاملاتی بسیار مورد استفاده قرار گرفته و در اوج هیجانات NFTها تا ۸۰ هزار تراکنش روزانه را میزبانی کرده است. با این حال، اوپن‌سی همچنان با چالش کیف پول دیجیتال مبتنی بر مرورگر روبه‌رو است.

کوین‌بیس در پستی وبلاگی در این رابطه نوشت: «اگر تاکنون تلاش کرده‌اید NFT بخرید، حتماً با رابط کاربری نامناسب آن روبه‌رو شده‌اید. بازار NFT کوین‌بیس امینت، خرید، نمایش و یافتن NFTها را آسان‌تر از همیشه می‌کند. ما با ایجاد رابط‌های بصری ساده، NFTها را در دسترس‌تر از قبل قرار خواهیم داد. توکن‌های غیرمثلی یا غیر قابل معاوضه، نوعی از توکن‌های کمیاب و منحصربه‌فرد و رمزنگاری‌شده‌ هستند که با استفاده از فناوری بلاکچین گونه‌ای از دارایی دیجیتال غیر قابل تکثیر و دستکاری ایجاد کرده‌اند. NFTها در صنایع مختلفی کاربرد دارند، اما صنعت سرگرمی، هنر و کلکسیون‌داران بزرگ‌ترین مشتریان این فناوری به‌شمار می‌روند.

می‌دانیم که توکن‌ها روی بلاکچین‌های قدرتمند فعلی عرضه می‌شوند. در حال حاضر درصد قابل‌ ملاحظه‌ای از توکن‌های NFT بر بستر بلاکچین اتریوم عرضه می‌شوند. بایننس چین هم به‌تازگی میزبان تعدادی از این توکن‌ها شده است. مالکیت توکن‌های غیرمثلی نیز روی همین بلاکچین ثبت می‌شود. این اطلاعات مانند سایر اطلاعات ذخیره شده و در حال جابه‌جایی روی بلاکچین قابل تغییر و دست‌کاری نیستند. به بیان دیگر کسی نمی‌تواند توکن غیرمثلی تحت مالکیت یک کاربر را کپی یا آن را بدون اطلاع او جابه‌جا کند.

علاقه‌مندان به اخبار NFT می‌توانند بلاگ صرافی فینیکس را دنبال کنند.

منبع : وب سایت راه پرداخت

نظرات کاربران