رابین هود نمی تواند با استفاده از ابزارهای قدیمی، امور مالی را دموکراتیک کند

پلتفرم معاملاتی رابین هود، هفته گذشته خشم معامله گران را برانگیخت زیرا وعده داده بود، متفاوت باشد. معلوم شد که یک برنامه فانتزی بر روی یک سیستم قدیمی است.

رابین هود علیرغم تلاشهای معکوس آن، سرانجام از ثروتمندان دزدید و به فقیران پرداخت کرد.

Melvin Capital، صندوق تامینی ۸ میلیارد دلاری که GameStop (GME) را بامزه نمی داند، در ماه ژانویه، ۵۳ درصد از سهام خود را (۷ میلیارد دلار) در تلاش برای کوتاه کردن رالینگ اتحادیه سرمایه داری Reddit از دست داد. موسس گیب پلوتکین نیز از اینکه مجبور می شود برای رئیس قدیمی خود وثیقه بگذارد، در موقعیت خجالت آوری قرار گرفته است.

صحبت از این است که Steven A Cohen، مالک تیم بیس بال نیویورک متس و موسس سابق SAC Capital که اخیراً به جریمه معاملات داخلی غیرقانونی ۱.۸ میلیارد دلاری معروف است)، ۲.۸ میلیارد دلار سرمایه به صندوق Melvin وارد کرد.

Ken Griffin، صاحب صندوق تامینCitadel (یک سرمایه گذار در Melvin) و اوراق بهادار Citadel (یک بازارساز عظیم و خریدار جریان سفارش برای Robinhood)، شاهد از دست دادن سرمایه در اولی است و در مورد دومی، واشنگتن دی سی، خواستار بررسی دقیق ساختار بازار است.

Robinhood – که وال استریت نیست اما ممکن است به اندازه سیلیکون ولی، بدست بیاورد – بلافاصله ۱ میلیارد دلار جمع کرد تا خود را در برابر دادخواست های دعاوی حقوقی، درخواست های سرمایه DTCC و پنجره IPO که به سرعت در حال بسته شدن است، محافظت کند. این بدان معناست که یوری میلنر از DST Global مجدداً وارد عمل می شود.

حداقل چهار نفر هستند که روز بسیار بدی را پشت سر گذاشته اند، نه روز خوبی را.

ارتش Reddit WallStreetBets هشت میلیون عضو دارد. رابین هود، ۱۳ میلیون کاربر دارد. اینها نیروهای مخالف هستند. به عبارت ساده، آنها روز بسیار خوبی را سپری می کنند.

مسئله این نیست که شما چقدر پول دارید. مسئله، یک ذهنیت و قالب جهانی است. مسئله این است که شما چه کسی هستید و چه کسی نیستید.

اما میلیاردرها، سرگرمیهای بیشتر دیگری دارند. ثروتمندترین مرد جهان، ایلان ماسک، در حال بالا بردن پرچم رالی ارزهای رمزنگاری شده است و میلیاردر سابق فیس بوک،Chamath Palihapitiya، همراه با Reddit برای سودهای سریع، صندوق های سرمایه گذاری غیرمتمرکز و هر چیزی تجارت می کند. مسئله این نیست که شماچه مقدار پول دارید. مسئله، یک ذهنیت و یک قاب بندی از جهان است. مسئله این است که شما چه کسی هستید و چه کسی نیستید. و مسئله این است که شما چه کاری انجام داده اید و انجام نداده اید.

آیا شما با قهرمانان گیمر اینترنتی طرف بوده اید، پیراهن های گربه Nyan را می پوشند و با تمسخر فریاد میزنند “سهام بیشتر، تکثیر پول go brrr، رقمها را بالا برید”. یک چرخش ناقل انسانی پس از Gawker-4chan، که یک انگشت وسط غول پیکر به هر Karen و Kenی تبدیل می شود؟ دوپامین از غدد هیپوفیز ما خارج می شود و به گردباد مارپیچی از خشم می رسد.

یا اینکه دوست دارید که امور مالی مناسب، اداری، اجرایی و محافظت شده داشته باشید؟ آیا فکر می کنید که چیزهای گفته شده، قابل احترام و مهم هستند. اینکه شما باید به HYP بروید و سپس “دو بعلاوه دو” خود را در Goldman و HBS، قبل از رفتن به KKR یا Tiger یا SAC انجام دهید و سپس به صندوق دنج خود بروید؟ همه این کارها، همه آن عرق هایی که برای GMAT و SAT و تملق کردنها می ریزید، توسط کسی که به معنای واقعی کلمه شما را به زبان پول مسخره می کند، لغو می شود.

این در مورد بخشی از حقیقت در مورد وال استریت یا سیلیکون ولی یا اینترنت یا بیت کوین یا امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و حداقل در مورد GameStop (GME) نیست. اینها فقط پرچم ارتش های ما هستند. و ما در حال جنگ با خود هستیم.

GameStop یک مغازه در مرکز خرید است که بازی های ویدیویی را می فروشد. مغازه های مراکز خرید، که بازی های ویدئویی اجاره می دادند(Blockbuster) یا کتاب می فروشند (Borders) ورشکسته هستند و مرده اند. اینترنت و فرزندانش، نتفلیکس و آمازون، آنها را کشتند. و با این حال، نام آنها در خاطرات جمعی کودکی میلیون ها نفر حک شده است. GameStop هیچ شانسی در برابر Steam یا Epic – دو برندی که بسیار مورد علاقه افراد علاقمند در سراسر جهان هستند- ندارد. ما این را به صورت خودآزاری می گوییم. و با این حال، GameStop یک نماد، یک احساس، یک خاطره است.

شخصی که مدل های مالی را می سازد و با توجه به اقتصاد، این موارد را تجزیه و تحلیل می کند، حق دارد که به موارد بد در مورد “اصول بنیادین” تجارت اشاره کند. در بازی بازارهای سرمایه مالی، اصول اساسی (فاندیمنتال)، چرخ دنده های ماشین های اقتصادی هستند که شما با تصمیمات سرمایه، ارزیابی می کنید. وارن بافت می گوید شما فاندیمنتالهای خوبی را خریداری می کنید و موارد بد را می فروشید. وارن دیگر، سناتور آمریکایی، الیزابت وارن از ماساچوست، نیز به اصول اساسی اعتقاد دارد. او آنقدر به آنها اعتقاد دارد که می خواهد دولت، آنها را در بازار و “عملکردی منصفانه، منظم و کارآمد” تنظیم کند.

همه اینها ممکن است درست باشد و ما در حکمت جان مینارد کینز یا غریزه حیوانی شک نداریم. اما وارن بافت، دیگر شماره یک نیست. جهان، اکنون، جهان ایلان ماسک است.

فاندامنتالها همان چیزی هستند که پزشکان مالی به شما می گویند که دارید. فکر می کنید اینترنت به تشخیص آنها اهمیت می دهد؟ نه. اینترنت به تشویق شدن از سوی افراد کت و شلوار پوش، اهمیت می دهد. ایلان ماسک و Chamath ، قارچهای اینترنتی هستند. اینترنت در DNA آنهاست.

تجارت GameStop به خودی خود ارزش مکث کردن را دارد. در حالی که برخی از تفکرات اصلی DeepF ** kingValue که منجر به افزایش سرمایه ۳۰ میلیون دلاری او در تجارت GameStop منعکس شده بود، نگاه اصلی، ساختار بازار بود. معاملات، مربوط به این نبود که GameStop برآوردهای تحلیل گر خود یا هر یک از کارکنان خسته کننده ی بازی کننده با قوانین خود، را بزند. تقریباً یک شورت اسکوئیز بود. موضوع، محدود کردن عرضه سهام به گونه ای بود که یک معامله اهرمی shortرا که Melvin Capital آن را وارد بازی می کرد، انجام دهد.

به عبارت دیگر، ما در مورد متاگیم صحبت می کنیم، نه بازی صفحه گسترده اکسل. SAC ، Tiger، Point72 ، Melvin Capital و هر صندوق تامین دیگری که ارزش متاگیم دارد. این، کل موضوع است. شما با انجام کار و آزمایش اهرم ها و نه باور کورکورانه به آنها، دکترای ابزار مالی می گیرید. و WallStreetBets نیز جرات انجام بازی متا را داشت. سرمایه گذاران خرده فروش، قرار نیست خود را با یک ذهن جمعی برگرفته از استراتژی اهرمی ناشی از خشم، سازماندهی کنند. و ما اینجا هستیم.

برای فروش استقراضی، ملوین باید وام بگیرد. برای وام گرفتن، باید نرخ سود پرداخت کنید. برای پوشش فروش استقراضی خود، باید سهام را پس بگیرید. شما در حال پرداخت نرخ بهره هستید و باید سهام را پس بگیرید. هیچ کس به شما، سهام نمی فروشد، زیرا آنها از شما متنفر هستند. همه در حال خرید هستند تا شما را به طور خاص، دایره وار بگردانند. آنها در حال لوریج با گزینه ها هستند. و شما پیشنهادات خود را مرتباً افزایش می دهید تا جایی که موقعیت خود را بپوشانید.

رابین هود یک کارگزار/ معامله کننده است. رابین هود در سیلیکون ولی به وجود آمد، مکانی که خدمات مصرف کنندگان در آن رایگان است زیرا در واقع خدماتی نیستند، بلکه ظرف های عسل هستند که تقاضای کاربر را جمع می کنند، آن را در مقیاس وسیع، بسته بندی می کنند و با توجه به تبلیغ کنندگان، دوباره می فروشند. فیس بوک و گوگل چنین هستند. زندگی ما با این خدمات، بهتر می شود، اما در عین حال در معرض خطر و بسیار دیوانه کننده است.

رابین هود از این کتاب بازی برای جمع آوری تقاضای مصرف کننده با ظرف عسل تجارت آزاد، استفاده می کند و سپس آن را برای بازارسازانی مانند Citadel Securities ارسال می کند و برای سفارشات، ۶۰۰ میلیون دلار دستمزد می گیرد. TD Ameritrade و eTrade و سایر discount brokerها، نیز این کار را می کنند! اما رابین هود این کار را بیشتر و بهتر انجام می دهد. توضیحات قبلی ما توسط Paul Rowady را اینجا ببینید.

هیچ چیز غیر معمول شرورانه ای در جریان نیست. این فقط، ساختار بازار سرمایه آمریکا و یک آربیتراژ هوشمندانه ی منجر به تولید است. این وجود دارد، اگر هنوز مشتریان با Citadel بهترین عملکرد را دارند. اما با توجه به استانداردهای مدرن فناوری، این ساختار، کهنه است و از real-time بسیار دور است. دو روز طول می کشد تا معامله بنشیند، و این در کنار سایر دلایل، منجر به الزام جایگزینی سرمایه با یک “انبار تسویه”، در این مورد، DTCC می شود. با توجه به نوسانات موجود در GameSpot که ناشی از تلاش اینترنتی برای شکستن صندوق تامین به روشی که جورج سوروس بانک انگلیس را ورشکسته کرد، نیاز سرمایه به ۱۰ برابر افزایش یافت.

رابین هود و همچنین TD Ameritrade در نتیجه ی این درخواست سرمایه، در نهایت معاملات در این ابزار را محدود کردند. اگر در حال سوختن و ساختن و جمع آوری یک میلیارد دلار در سال هستید، احتمالاً ده برابر پول نقد ندارید که به DTCC بدهید تا احساس راحتی کند. بنابراین، می دانید، آنها فقط دکمه “خرید” را برای بسیاری از صلیبی هایی که با صف سرمایه خود در ماموریت بودند، حذف کردند. آنها دکمه “فروش” را حذف نکردند، در نتیجه آتش سوزی در ماشین میم توطئه آمیز اینترنت به راه انداختند.

آیا این کار با دستور میلیاردرهای قلعه انجام شده است؟ آیا این بانکداران بر علیه یک شخص عادی توطئه کرده اند؟ آیا “وال استریت” سعی داشت آزادی قانون اساسی ما در تجارت با یک برنامه تلفن همراه را از بین ببرد؟ حتی سناتور آمریکایی تد کروز و نماینده Alexandria Ocasio-Cortez در یافتن مقصر، نقاط مشترکی یافتند!

هنوز خیلی از آشوبگران، نیستند.

اما به یاد داشته باشید، فناوری مالی از جمله – Robinhood ، Revolut ، SoFi و سایر موارد – قرار است دسترسی به خدمات مالی را دموکراتیک کنند. این موضوع در یک دهه قبل بسیار کم بود و “پول گنگ” بی نظم و ناآگاه بود. اکنون، اطلاعات، رایگان و در دسترس همه است. معاملات سهام تا حد زیادی بدون هزینه و آسان انجام می شود. به هر حال ترسناک ترین قسمت برای بخش مالی این است که قدرت، در اعداد نهفته است و اکنون می تواند خود – سازماندهی کند.

علاوه بر این، ما اکوسیستم ارز رمزنگاری شده را داریم. برخلاف fintech که بعد از توزیع رفت، بلاکچین بعد از ساخت ادامه می یابد. اگر یک تاجر یا بازارساز در اتریوم هستید، هیچ مرکز تسویه ای وجود ندارد. هیچ دلال و معامله گری وجود ندارد. فقط شما و ماشین توزیع شده با قراردادهای هوشمند، مجموعه قوانین خودکار و حقوق مالکیت قابل اجرا توسط نرم افزار وجود دارید. همه داده ها در زمان واقعی هستند. بلوک ها یکی پس از دیگری ایجاد می شوند بدون اینکه یک کاغذ از نظر حقوقی دیده شود. صدها میلیون نفر در جهان این گروه دارایی را لمس کرده اند و این سبب می شود که واسطه های مالی در تصور آنها غیرضروری باشند.

حالا اشتباه نکنید، هزینه تجارت در اتریوم امروز ۱۰ تا ۱۰۰ دلار و ۱٪ دیگر در slippage، برای شما هزینه برمی دارد. این هزینه احتمالاً کمی غیرقابل اندازه گیری باشد به جز احتمال همیشگی خطر سایبری و تعدیل مقررات. اما هیچ کس نمی تواند دکمه “خرید” یا “فروش” خود را بردارد، و مشکلات سرعت و مقیاس، صرفاً مشکلات فنی هستند که توسط خدایان کارآفرین حل می شود.

مشکل اینجاست،دموکراتیک سازی ارزهای دیجیتال در دوران پسا fintech.

انسان ها، حیوانات اجتماعی هستند. این در خون ماست. مفهوم انصاف، از طریق فیلتر تکاملی انتخاب شده و به تمدن چند میلیارد نفری مبتنی بر همکاری دامن زده است.

دموکراسی، الیگارشی (حکومت معدودی از ثروتمندان) نیست. دموکراسی یعنی هر شخص یک رأی دارد. اگر بخواهید طبق دارایی های تحت مدیریت رأی دهید، روش مالی که تا به امروز انجام شده است، نتایج بسیار متفاوتی نسبت به رای گیری فرد به فرد کسب می کنید. اکنون ما مجموعه ای از وعده ها و نمایندگی هایی از شرکت هایی مانند رابین هود داریم که یک توانمندی دموکراتیک به افراد برای دسترسی به محصولات مالی گفته شده را پیشنهاد می دهند. اکثر مردم نمی دانند یا نمی خواهند بدانند که دستگاه واقعی چگونه کار می کند. وقتی وعده ها با واقعیت فاصله دارند، به هر دلیلی، این باعث ایجاد یک انرژی جنبشی در Twitter و Reddit می شود.

این برای افرادی که در موقعیت اهرم هستند، که ماشین را درک می کنند و می خواهند تغییر کند، نیرو ایجاد می کند. ایلان ماسک از فروشندگان استقراضی به دلیل تأثیرات محدودکننده و شاید دستکاری کننده در وعده هایش درباره عظمت تسلا متنفر است. مطمئناً Chamath ، که SPAC های بی پایان را برای گرفتن توزیع کنندگان fintech سیلیکون ولی مانند SoFi عمومی، راه اندازی کرده است، نیز ماشین را به خوبی درک می کند. برای آنها این تار و پود بافته شده در واقعیت، یک قدرت است. این، یک فریاد رالینگ است.

سرمایه گذاران خرده فروش، قرار نیست خود را با یک ذهن جمعی برگرفته از استراتژی اهرمی ناشی از خشم، سازماندهی کنند. و ما اینجا هستیم.

اگر واقعاً می خواهیم این موضوع را در مفهوم دیستوپی قرار دهیم، بیایید حداقل به تئوری ازدحام بیش از حد نخبگان، از پیتر تورچین مراجعه کنیم. این مورخ، به طور عجیبی، شورش و آشوب ۲۰۲۰ را از سال ۲۰۱۰ پیش بینی کرد و اظهار داشت که جوامع، وقتی بیش از حد، اعضای طبقه حاکم تولید کنند، از هم می پاشد. تحصیلات، افراد دارای دکترا، مدرک MBA و کارآفرینانی را که هیچ کرسی برای به دست آوردن از بازنشستگان ندارند، را تولید کرده است. در نتیجه، آنها پوشش پوپولیستی را به تن می کنند و خود را به شکل خارجیها برای حمله به خودی ها در می آورند، در حالی که استعدادهای افسانه ای دارند. دونالد ترامپ و بقیه بدینگونه هستند.

اگر امروز قدرت را در دست دارید، احتمالاً نمی خواهید همه چیز از هم بپاشد، فقط به این دلیل که Redditorها از مفهوم کاریکاتور شده صندوق های تامینی متنفر هستند. بنابراین شما در لبه ی پرتگاه، چیزهای کوچک را اصلاح می کنید. اشکالات موجود در ماتریس فعلی را ویرایش می کنید. از طریق همین لنز است که می بینیم گوگل ۱۰۰۰۰۰ نظر منفی درباره Robinhood را به دلیل “غیرمعتبر بودن” حذف می کند.

البته آن نظرات با هم هماهنگ بودند. اما برای افرادی که آنها را نوشتند، بسیار معتبر بودند. با این حال، آنها نسبت به مجموعه قوانین فعلی بازی “غیر معتبر” بودند. بر اساس اصول بنیادین، ساختار بازار و انواع توضیحات دیگر که ” اینگونه کار می کند”، رابین هود هیچ اشتباهی نکرد. ملوین نیز واقعاً، تا آنجا که از پوشش رسانه ای می توان فهمید. فقط یک بازی را انجام داده است که تبدیل به کاریکاتوری شده است که میلیون ها نفر از آن متنفرند. اپ استور گوگل نیز ضروری است، یک مجموعه قوانین، که رفتار خوب و آنچه که شما باید مطابق با شرایط آن انجام دهید و غیره را نشان می دهد. محافظت از شهرت رابین هود به این دلیل که اساساً اشتباهی نکرده، همان کاری است که شما انجام می دهید وقتی فکر می کنید سیستم فعلی، خوب کار می کند.

آنچه که قابل توجه است این است که TD Ameritrade و سایر کارگزارانی که نمی توانند از معاملات پشتیبانی کنند، با چنین واکنشی روبرو نشدند. پاسخ به چرایی، واضح است. وعده تجاری رابین هود، ایجاد دنیایی جدید است که با استفاده از ابزارهای دنیای قدیم به راحتی نمی تواند این کار را انجام دهد.

نظرات کاربران